• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در دیدار اعضای جبهه فرهنگی انقلاب:

جبهه فرهنگی انقلاب برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب طرح ارائه دهد

  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
جبهه فرهنگی انقلاب برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب طرح ارائه دهد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از جبهه فرهنگی انقلاب یزد خواست تا در زمینه های مختلف به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق منویات امام و رهبری طرح ارائه دهند.

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای جبهه فرهنگی انقلاب یزد بر لزوم بازخوانی افکار و رهنمودهای امام و رهبری تاکید کرد و اظهار داشت: البته بخش قابل توجهی از این توصیه ها و رهنمودها در بیانیه گام دوم انقلاب آورده شده است که باید مطالعه شود.

وی افزود: تا زمانی که این رهنمودها توسط گروه های مختلف به مرحله اجرا درنیاید، کار جدی انجام نشده بنابراین لازم است این رهنمودها، بیانات و افکار بررسی و برای اجرایی شدن آن گام اساسی برداشته شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: یکی از مجموعه هایی که انتظار است این بیانات را بررسی کرده و طرح ارائه دهند، جبهه فرهنگی انقلاب است.

وی تاکید کرد: گروه هایی که در مباحث فرهنگی فعالیت می کنند، باید از همه زودتر اقدام در این زمینه را آغاز کنند و سایر نهادها نظیر آموزش و پرورش نیز باید اقدامات جدی خود را برای تحول در آموزش و پرورش آغاز کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آموزش ها در دانشگاه ها نیز باید متحول شود، افزود: برخی دانشگاه ها نظیر دانشگاه فرهنگیان از آنجا که فارغ التحصیلان آن با دانش آموزان سر و کار دارند، باید آگاه شوند تا بدانند در آینده باید چه محتواهایی را در کنار مباحث آموزشی به دانش آموزان ارائه دهند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر رهبری در دیدار با مسئولان نظام اظهار داشت: رهبری دو خصلت مهم را که نباید در کارگزاران نظام وجود داشته باشد را کبر و غرور و انفعال دانستند.

وی اظهار داشت: انفعال افراد را ترسو و تسلیم بار می آورد و انفعال ویژگی خطرناکی برای مسئولان اجرایی و سیاستگذاری است.

ناصری با تاکید بر اینکه کار بر اساس بیانیه گام دوم و رهنمودهای امام و رهبری باید در تمام حوزه های فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، دانش بنیان و … انجام شود، افزود: لازم است در این زمینه طرح و الگوی خوب و قابل اجرا ارائه شود.

وی بر لزوم پرهیز از کپی کاری به ویژه در حوزه دانش بنیان ها تاکید کرد و اظهار داشت: در کشور ما باید تولید علم اتفاق بیفتد و تولید علم با تقلید از دیگران امکان پذیر نیست.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب یزد نیز در این دیدار به بیان پیشینیه شکل گیری جبهه فرهنگی انقلاب و رسالت های آن پرداخت و گفت: تلاش ما حرکت در مسیر منویات رهبری و تحقق اسناد مهمی همچون بیانیه گام دوم انقلاب است.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3239

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.