• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آیت الله ناصری: به طور ویژه به معلولان و مشکلات آنها توجه شود

  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
آیت الله ناصری: به طور ویژه به معلولان و مشکلات آنها توجه شود
امام جمعه یزد گفت: به طور ویژه باید به معلولانی که فعالیت اجتماعی، ورزشی و فرهنگی دارند، رسیدگی شود و مشکلات آنها برطرف شود.

آیت الله محمدرضا ناصری، در ضیافت افطاری دیدار با جمعی از معلولان و مسئولان بهزیستی استان یزد با بیان اینکه بندگان خدا نزد خداوند متعال مقرب هستند، اظهار داشت: خوشبختانه معلولان توانمند از عهده امور خود بر می آیند و مزاحمتی برای زندگی دیگران ندارند و بدانید به واسطه تلاشی که می کنید، مقرب درگاه خدا هستید.

وی با بیان اینکه دوران زندگی به هر حال سپری می شود، افزود: زندگی اصلی و ابدی در جهان آخرت است و هر چه در این دنیا فکر و نیت و عمل خیر داشته باشیم، در آن دنیا نتیجه آن را خواهید گرفت بنابراین امیدوار و صبور و شاداب باشید.

امام جمعه یزد ضمن قدردانی از مسئولان بهزیستی بر لزوم جدیت بیشتر برای برنامه ریزی به منظور رفاه بیشتر معلولان تاکید کرد و گفت: به طور ویژه باید به معلولانی که فعالیت اجتماعی، ورزشی و فرهنگی دارند، رسیدگی شود.

ناصری تاکید کرد: بی شک خدمت به معلولان چندین برابر خدمت به مردم عادی اجر و ثواب دارد و دقت داشته باشید که اینها بندگان خوب خدا هستند و باید نسبت به رسیدگی به آنها اهتمام جدی داشته باشیم.

امام جمعه یزد با اشاره به آمار بالای معلولان در استان یزد بیان کرد: با توجه به این آمار بالا، لازم است در حوزه پیشگیری تلاش جدی داشته باشید و مشاوره های پیشگیرانه از تولد نوزادان معلول را از قبل از ازدواج را انجام دهید.

ناصری همچنین با اشاره به اهمیت اشتغال معلولان بیان کرد: راه اندازی صنعت پوشاک در استان یزد می تواند برای معلولان نیز موثر باشد زیرا کار سنگینی نیست با برخی آموزشها می توان ضمن تولید، به درآمدهای خوبی نیز دست یافت.

وی همچنین از دولت، مردم و خیران خواست: توجه بیشتری به معلولان و مشکلات آنها در تمامی زمینه ها داشته باشند.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۲۹ هزار و ۹۴۴ فرد معلول و ۳۷ هزار و ۵۰۰ نوع معلولیت در استان یزد شناسایی شده که ۸۰۰ نفر به دلیل مشکلات ژنتیکی، دو معلولیتی یا سه معلولیتی هستند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.