• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

امام جمعه یزد: تقوای حاصل شده در ماه خدا را حفظ کنیم

  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
امام جمعه یزد: تقوای حاصل شده در ماه خدا را حفظ کنیم
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: یکی از واجبات ماه مبارک رمضان، زکات فطره است که مومنان باید نسبت به پرداخت آن به فقرا و نیازمندان اقدام کنند.

آیت الله محمدرضا ناصری با اشاره به فرا رسیدن آخرین روز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان ماه عنایت و رحمت خداوند متعال است و خداوند متعال سفره گسترده‌ای برای همه ما در این ماه مبارک گشود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان تقدیر انسان‌ها رقم می‌خورد، عنوان کرد: اغلب مومنان سعادت داشتند و از فرصت شب‌های قدر استفاده کردند اما عده ای نیز نتوانستند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

ناصری با اشاره به روایتی که می فرماید: خداوند در هر شب ماه مبارک رمضان گروه زیادی از گروه گناهکاران را می بخشد، اظهار داشت: در شب عید فطر این بخشایش چندین برابر است بنابراین امید به بخشیده شدن گناهان از سوی خداوند متعال بسیار است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه همه ما باید در همه ایام سال خود را مهمان خدا و در محضر خدا بدانیم، عنوان کرد: اگر در ماه مبارک رمضان تقوا حاصل شده باشد باید مراقب باشیم که آن را از دست ندهیم و به مسیری که خدا راضی نیست، نرویم.

ناصری ادامه داد: در باقیمانده ساعات ماه مبارک رمضان تلاش کنیم از این زمان بهره بگیریم و با نیت خدایی و پاک برای خدمت به جامعه و مردم و اسلام و بشریت آماده باشیم.

امام جمعه یزد با اشاره به یکی از واجبات ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر عنوان کرد: زکات فطره و کفاره روزه ها از واجبات این ایام است.

وی افزود: افرادی که به هر دلیل نتوانسته اند روزه بگیرند، باید کفاره پرداخت کنند و زکات فطره نیز به فرد و افراد تحت تکفل او به شرط توانایی مالی، واجب است.

ناصری عنوان کرد: خداوند متعال خواسته هرکس به نحوی از ماه مبارک رمضان بهره ای ببرد و بهره فقرا نیز زکات فطره است.

امام جمعه یزد ادامه داد: هزینه کفاره به ازای هر روزه ۸ هزار تومان تعیین شده و زکات فطره نیز پول سه کیلو گندم یا سه کیلوگرم برنج بر اساس قوت قالب مردم است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فقرا و نیازمندان به ویژه در میان اقوام و خویشان بیان کرد: مردم به ویژه روزه داران تلاش کنند کفارات و زکات فطره خود را پرداخت کنند تا خداوند متعال خیر و برکت ماه مبارک رمضان را برای آنها تکمیل کند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3386

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.