• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در مراسم بزرگداشت مقام معلم::

روحیه خودباوری در دانش آموزان تقویت شود

  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
روحیه خودباوری در دانش آموزان تقویت شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: معلمان رسالت مهمی برای آینده سازان این کشور بر عهده دارند و باید روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در دانش آموزان تقویت کنند.

آیت الله محمدرضا ناصری، ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت مقام معلم استان یزد که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به روند شکل گیری هویت انسان و روال زندگی دنیوی و ابدی انسانها اظهار داشت: مسائل اخلاقی و معنوی سهم بزرگی در زندگی انسان دارد و فهم و درک و استعداد او همواره در حال رشد و تکامل است.
وی با بیان اینکه انسان به طور غریزی علاقمند به قرار گرفتن در مسیر کمال است، افزود: باید محیط و شرایط رشد معنوی انسان فراهم شود زیرا همه تحولات برای تکامل در روح انسان ایجاد می شود.
ناصری با تاکید بر اینکه در زندگی و خلقت، همه چیز دارای فلسفه و علت است، عنوان کرد: بی شک هدف از خلقت انسان زندگی چند روزه دنیایی نیست زیرا این هدف کوچک با حکمت و عظمت خدا همخوانی ندارد.
وی عنوان کرد: رشد روحی و معنوی بسیار حائز اهمیت است و خانواده و مدرسه، والدین و معلمان در این رشد بسیار اثرگذار هستند و باید به تقویت و به تکامل رساندن آن توجه جدی شود.
ناصری ادامه داد: معلمان توجه داشته باشند که کودکان و نوجوانان و روح آنها در اختیار معلمان قرار دارد بنابراین باید با برنامه و با دانش علمی و دینی به تربیت کودکان بپردازند و از ابتدا آنها را با تفکر و تعقل و تدین آشنا کنند و این سه مؤلفه مهم را در درون آنها نهادینه کنند.
امام جمعه یزد عنوان کرد: باید به دانش آموزان هویت الهی داده شود و اگر این اقدام به درستی انجام شود، در این دانش آموز گمراهی ایجاد نمی شود و گرفتار فضای مجازی و دوستان نامناسب و پیشنهادات وسوسه انگیز نمی شوند.
ناصری، تدین را اصل کار برای تربیت دانست و گفت: تفکر نیز اصل و اساس خلقت است و خداوند متعال بارها در قرآن کریم، انسان را به تفکر دعوت کرده است.
وی با اشاره به اینکه اگر تفکر، تعقل و تدین در دانش آموزان تقویت نشود، آنها نمی توانند در آینده برای جامعه خود موثر باشند، افزود: اینکه برخی مدیران به رغم توصیه های مکرر رهبر معظم انقلاب نمی توانند کار موثری برای اقتصاد مقاومتی انجام دهند، به دلیل این است که قوه تفکر و تعقل در آنها تقویت نشده است.
ناصری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد پایدار نوآور است و برای رسیدن به این اقتصاد باید روحیه تفکر و تعقل در افراد تقویت شود.
امام جمعه یزد اظهار داشت: دانش آموزان امروز باید کارآفرین، مهندس، کارگر و صنعتگر خلاق آینده باشد و باید در تولید قطعات و ماشین آلات کشور را به خودکفایی برسانند و تحقق این مهم مستلزم کار ویژه تربیتی و علمی معلمان است.
وی تاکید کرد: معلمان باید روحیه خودباوری را از هم اکنون در کودکان و نوجوانان ما نهادینه کنند زیرا اگر غیر از این باشد، این کودکان در دوره جوانی، از استعداد خود استفاده مطلوب نمی کنند در حالی که اکنون هم استعداد جوانان ما از استعداد جوانان چینی و آلمانی و … بیشتر است اما خود را باور ندارند.
ناصری تصریح کرد: باید کار را شروع کنیم و شروع این کار با ایجاد تحول در سیستم آموزشی امکان پذیر است.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.