• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح:

فتح خرمشهر اعجاز الهی بود

  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
فتح خرمشهر اعجاز الهی بود
امام جمعه یزد، فتح خرمشهر را یک اعجاز الهی دانست و گفت: به فرموده امام و رهبری، این فتح بزرگ و ابعاد مختلف آن هرگز نباید فراموش شود.

آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سپاه الغدیر یزد با اشاره به شرایط سخت جنگی که در جبهه های دوران دفاع مقدس به ویژه خرمشهر حاکم بود، اظهار داشت: از نظر نظامی و تاکتیک جنگی، آزادسازی خرمشهر محال بود اما فرزندان این کشور اسلامی با توکل به خدا این محاصره را شکستند و خرمشهر آزاد شد.

وی بیان کرد: ارتباط رزمندگان با خدا معجزاتی در جبهه ها رقم زد که برای بسیاری باور نکردنی بود و تمام خواب های دشمنان مردم ستم کشیده ایران در آن دوران را آشفته کرد.

ناصری تاکید کرد: فتح خرمشهر یک معجزه الهی بود و نباید فراموش شود و این مهم تاکید امام و رهبری نیز بوده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر همیشه می خواهیم پیروز و در حرکت به جلو باشیم و سخن امام و رهبری را عملی کنیم، باید به تکلیف خود عمل کنیم و یکی از مهمترین این تکالیف، حرکت در مسیر استمرار انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند حفظ اسلام و نظام اسلامی از اوجب واجبات است، افزود: این جمله، جمله ساده ای نیست و یک دستور و یک تکلیف است و نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت.

امام جمعه یزد تاکید کرد: منتظران واقعی امام زمان (عج) که به دنبال زمینه سازی برای ظهور آن حضرت هستند، باید در مسیر استمرار انقلاب اسلامی که مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) است، قدم بردارند.

ناصری با بیان اینکه امام راحل در مبارزه راه های مختلفی داشتند، افزود: یکی از این راه ها، بیدار کردن مردم و کنار زدن پرده های غفلت بود و امروز نیز برای استمرار انقلاب باید دستاوردهای انقلاب تبیین شود و مردم نسبت به آن آگاه شوند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: توسل و توجه و توکل امام به خداوند متعال نیز یکی از عوامل پیروزی انقلاب بود و امام پیام انقلاب را از نجف به همه دنیا رساند و به نظر من، پایه و اساس انقلاب در دوران تبعید امام در نجف شکل گرفت.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران تبعید امام در نجف بیان کرد: امام در کنار همه حرکت هایی که انجام می داد و برنامه ریزی هایی که داشت، توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) را هرگز رها نکرد و این سیره امام راحل بود.

ناصری اظهار داشت: سیره امام، رهبری و شهدا الگوهای امروز ما هستند و بی شک همه ما به خون شهدایی که یکی از یکی خالص‌تر در جبهه ها حضور یافتند، مدیون هستیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: همه ما باید با تأسی به شهدا، اخلاص را پیشه خود کنیم و برای خدا کار کنیم و با حفظ اعتقادات و توکل بخدا در همه امور زندگی قدم برداریم و این وعده خداست که از راه حق حمایت خواهد کرد و راه انقلاب اسلامی، راه حق است.

وی بیان کرد: آنچه که می ماند، عظمت، شوکت و عالی مقامی اسلام است و امروز اسلام در مقام والا قرار گرفته و مردم ایران مردمی سربلند هستند و اجازه ندهیم که مسئولیت های ما تحت تاثیر سستی ها قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3535

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.