• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۰ خرداد ۱۴۰۱

  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۰ خرداد ۱۴۰۱

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه تقوا انسان را به قرب خدا نزدیک می کند، اظهار داشت: خدای متعال، خالق و رازق ماست و همه ما در کنف رحمت واسعه الهی هستیم بنابراین باید از او اطاعت کنیم و هر اقدامی که مورد رضایت او نیست، انجام […]

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه تقوا انسان را به قرب خدا نزدیک می کند، اظهار داشت: خدای متعال، خالق و رازق ماست و همه ما در کنف رحمت واسعه الهی هستیم بنابراین باید از او اطاعت کنیم و هر اقدامی که مورد رضایت او نیست، انجام ندهیم.

وی عنوان کرد: وقتی مرتکب حرکاتی می شویم که مورد خشنودی خدا نیست از پروردگار عالمیان دور می شویم و از رحمت و لطف خدا عقب می مانیم زیرا متوجه عنایات خدا نیستیم.

ناصری تاکید کرد: آیه قرآن به بازگشت به سمت خدا اشاره دارد و این راه رستگاری همه ماست و باید در این مسیر قدم برداریم.

خوف و رجا لازمه زندگی مومن

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خوف و رجا دو کلمه متضاد یکدیگر هستند، افزود: خوف به معنای ترس و رجا به معنای امید است و انسان همواره باید این دو را به صورت متعادل در کنار یکدیگر داشته باشد و بر این اساس است که می گویند انسان باید مدام در خوف و رجا باشد زیرا خوف زیاد انسان را از خدا دور می کند زیرا به رحمت او امید ندارد و امیدواری بسیار هم، بشر را درگیر آرزوهای بلند و دچار غفلت می کند.

وی تاکید کرد: باید در عین حالی که به رحمت خدا امیدوار هستیم، از گناه و غفلت خود ترس داشته باشیم تا در دنیا و آخرت گرفتار بازخورد گناهان خود نباشیم.

ناصری بیان کرد: همه ما باید به اندازه ای خوف از خدا داشته باشیم زیرا عظمت و بزرگی خدا و شناخت از قدرت باری تعالی و ابهت خدا و جهان آفرینش انسان را فرا می گیرد و زمانی که شناخت از این قدرت حاصل باشد، از گناه و سرپیچی خوف می کند.

وی با اشاره به گریه های امام علی(ع)، امام صادق(ع) و سایر ائمه معصومین در مناجات با خدا اظهار داشت: این گریه ها به خاطر شناخت از بزرگی و عظمت خدا و ابهت جهان آفرینش است.

امام جمعه یزد با اشاره به نحوه مناجات بزرگان دین و علمای معاصر از جمله استاد اخلاق امام خمینی(ره) گفت: عظمت و بزرگی خدا در آنها خوف ایجاد کرده و نگرانند که مبادا از خدا دور شوند.

ناصری عنوان کرد: البته ما باید از اعمال خود نیز بهراسیم و ترس از اعمال و بدکاری و نا آگاهی از عاقبت باید در همه انسانها وجود داشته باشد زیرا این ترس سبب می شود انسان از گناه و معصیت دوری کند.

امام جمعه یزد ادامه داد: تلاش کنیم تا حالت خوف و رجا را در مقابل پروردگار داشته باشیم و باطن و ظاهر خود را تطهیر کنیم و بیشتر به فکر باطن باشیم زیرا کمال واقعی مربوط به باطن انسان است و باطن شفاف، نور خدا را دریافت می کند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد با سعادت امام رضا(ع) اظهار داشت: مردم ایران به ویژه یزدی‌ها ارادت ویژه ای به امام هشتم شیعیان دارند.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) مظهر انوار الهی هستند، بیان کرد: همه کمالاتی که خداوند متعال دارد، نمونه ای از آن را در اهل بیت پیاده کرده و حب اهل بیت در واقع حب الهی است.

مسئولان رهنمودها و توصیه های رهبری را ملاک عمل خود قرار دهند

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز رحلت حضرت امام خمینی(ره) تاکید کرد: همه مسئولان این سخنان را به خوبی گوش دهند و آن را مکتوب و مرور کنند و ملاک عمل خود قرار دهند.

دشمن به دنبال هویت زدایی از انقلاب است

ناصری با اشاره به توصیه های رهبر معظم در این سخنرانی و توصیه ایشان به فعالان انقلابی تصریح کرد: مقابله با هویت زدایی از انقلاب و تحریف حقایق آن از مواردی بود که ایشان نسبت به آن هشدار دادند زیرا دشمن در تلاش است با تمام ابزاری که در اختیار دارد، هویت زدایی از انقلاب کند و اسلام حقیقی و واقعی را در مسیر دیگری قرار دهد و آن را به شکل دیگری تعریف کند.

وی افزود: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی و یک حرکت بزرگ الهی است و معتقدیم انقلاب اسلامی، مقدمه انقلاب امام زمان (عج) است و امام راحل نیز به این موضوع باور داشت.

ناصری عنوان کرد: دشمن در تلاش است با رسانه های خود، فقط به طرح توقعات مادی جامعه بپردازد و این در حالی است که اصل و اساس انقلاب ما، معنوی است و دشمن اکنون با استفاده از مسائل اقتصادی، این موضوع را سیاسی کرده و در راستای مقابله با انقلاب از آن استفاده می کند.

خطیب جمعه یزد با بیان اینکه هویت انقلاب ما بر پایه دین و معنویت و اخلاق و سیاست و اقتصاد گذاشته شده و نباید به آن تک بعدی نگاه کرد، تصریح کرد: مردم فریب رسانه های بیگانه را نخورند و بدانند که انقلاب ما یک انقلاب با هویت الهی و دینی است.

وی همچنین با اشاره به تحریف شخصیت امام خمینی(ره) که توسط دشمنان انجام می شود و مقابله با این اقدام مورد تاکید رهبری نیز بوده، عنوان کرد: امام نباید فراموش شود زیرا اگر امام توسط نوجوانان و جوانان نسل امروز فراموش شود، انقلاب و آرمان های آن نیز به همگان بد معرفی می شود.

ناصری یکی دیگر از تاکیدات رهبری را جلوگیری از نفوذ ارتجا در کشور دانست و گفت: رهبری ارتجا را پیروی از سیاست ها و سبک زندگی غربی دانسته اند و این به معنای بازگشت به جاهلیت است.

وی با اشاره به سبک زندگی غربی‌ها و آمریکایی‌ها که مروج جنگ و فحشا و بی اخلاقی است، عنوان کرد: ما با اسلام و فرهنگ اسلامی از این دوره عبور کرده ایم و بی شک امروز پیاده سازی سبک زندگی غربی ها، برای ما بازگشت به عقب و بازگشت به دوران جاهلیت است.

جنگ روانی دشمن علیه انقلاب 

امام جمعه یزد با اشاره به یکی دیگر از توصیه های رهبری در مورد افشای دروغ و جنگ روانی دشمن گفت: دشمن به انواع مختلف جنگ روانی علیه انقلاب اسلامی ایران به راه انداخته و این در حالی است که قتل و آدم کشی در همه دنیا با فجیع ترین حالات در حال وقوع است و همه در برابر آن سکوت کرده اند اما اگر در ایران کوچکترین اتفاقی رخ دهد، آنقدر روی آن مانور می دهند تا انقلاب و حکومت اسلامی را بد جلوه دهند.

وی تصریح کرد: اینها به دنبال این هستند که انقلاب را خفه کنند بنابراین شایعه و افشای دروغ در این مسیر اساس کار آنهاست و همه ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.

ناصری با بیان اینکه دشمن می خواهد ما را به بن بست برساند و مدام نیز این موضوع را در جهان مطرح می کند، افزود: ما در جنگ هشت ساله مقاومت کردیم و به بن بست نرسیدیم، تحریم های ۴۰ ساله را تحمل کردیم و در حال پیشروی هستیم و با همه این دشمنی ها، در بسیاری از موارد وضعیت بهتری نسبت به خیلی از کشورها داریم.

مسئولان گرانی ها را مهار کنند

امام جمعه یزد تاکید کرد: عزت، سلامت، امنیت، پیشرفت علمی دستاورد انقلاب اسلامی است گرچه که ما نیز معتقدیم باید از این گرانی ها و مشکلات اقتصادی کاسته شود اما نباید دستاوردهای ارزشمند انقلاب را نیز نادیده بگیریم.

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان به نحوی عمل کنند که از تبلیغات سوء دشمنان جلوگیری شود و معیشت مردم بهبود یابد و گرانی ها مهار شود.

صوت خطبه های نماز جمعه یزد ۲۰ خرداد ۱۴۰۱

سخن نگاشت | آرمان های امام نباید فراموش شود

سخن نگاشت | جنگ روانی تمام عیار بر علیه انقلاب

سخن نگاشت | دشمن به دنبال هویت زدایی از انقلاب است

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.