• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در دیدار با مدیر عامل راه آهن کشور خواستار شد:

لزوم توجه حداکثری به تقویت امنیت خطوط ریلی کشور

  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
لزوم توجه حداکثری به تقویت امنیت خطوط ریلی کشور

آیت الله محمدرضا ناصری، به دنبال حادثه قطار طریق الرضا(ع) در دیدار با مدیر عامل راه آهن کشور و معاونین، با اشاره به حادثه تلخ قطار مشهد – یزد اظهار داشت: مراقبت کارکنان راه آهن از خطوط ریلی باید افزایش یابد و نیاز به نظارت بیشتری است و نباید در مورد این حادثه با غرض […]

آیت الله محمدرضا ناصری، به دنبال حادثه قطار طریق الرضا(ع) در دیدار با مدیر عامل راه آهن کشور و معاونین، با اشاره به حادثه تلخ قطار مشهد – یزد اظهار داشت: مراقبت کارکنان راه آهن از خطوط ریلی باید افزایش یابد و نیاز به نظارت بیشتری است و نباید در مورد این حادثه با غرض ورزی صحبت کرد.
وی افزود: زیرسازی و دقت در نظارت توسط افراد متخصص و متعهد باید به گونه ای باشد که دیگر شاهد اینگونه حادثه های تلخ نباشیم همچنین تقویت خطوط ریلی در مسیرهای پرتردد از دیگر مسائلی است که مستلزم توجه بیشتر است.
امام جمعه یزد با تاکید بر تقویت خطوط ریلی و لزوم توسعه این خطوط در حمل و نقل، عنوان کرد: خطوط ریلی از نظر حمل و نقل، بسیار اهمیت دارد و پرکاربرد است و راه آهن کشور باید با دید جدیدی به این مسئله بپردازد.
ناصری، امنیت جاده های کشور را در ارتباط مستقیم با امنیت خطوط ریلی دانست و تصریح کرد: اگر خطوط ریلی امنیت نداشته باشند، با افزایش تردد در جاده ها باعث ناامنی این گونه مسیرها می شود چرا که با تقویت و گسترش حمل و نقل ریلی، نیاز به حمل و نقل جاده ای به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.
وی، از جمله مزایای افزایش بارگیری قطارهای باربری، کاهش تردد کامیون در سطح جاده های کشور دانست و تاکید کرد: امنیت خطوط ریلی، نظارت بیشتر بر این مسئله و در نتیجه کاهش اینگونه حوادث تلخ باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان کشور قرار بگیرد.

مدیر عامل راه آهن کشور نیز در این دیدار تلاش برای افزایش حمل و نقل بین المللی را اقتدار اقتصادی و سیاسی برای کشور دانست و تصریح کرد: حمل و نقل ریلی می تواند ستون حمل و نقل کشور باشد و نباید این بخش مهم را نادیده گرفت.
صالحی با تاکید بر اهمیت امنیت خطوط حمل و نقل ریلی بیان کرد: در این حوزه باید بیش از گذشته تلاش شود تا ضعف ها و کمبودهای موجود، هر چه سریعتر جبران شود.
مدیر عامل راه آهن کشور افزود: حوادثی از قبیل حادثه تلخ اخیر، به دلیل سهل انگاری های طولانی مدت اتفاق می افتد و ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا دیگر شاهد اتفاقات تلخ این چنینی نباشیم.
معاونان راه آهن کشور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در سفر به استان یزد با خانواده های جانباختگان این حادثه دیدار کردند، از پیگیری راه آهن برای جبران این حادثه خبر دادند و اعلام کردند: علت اصلی حادثه همچنان در دست بررسی است.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3649

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.