• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه با تاکید بر اینکه انسان باید نسبت به تربیت نفس خویش دغدغه داشته باشد، اظهار داشت: ما نسبت به تربیت ظاهری و آراستگی ظاهر تلاش بسیاری می کنیم و نگاه ویژه ای به آراستگی زندگی و تامین خوراک و پوشاک داریم اما نسبت به تربیت […]

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه با تاکید بر اینکه انسان باید نسبت به تربیت نفس خویش دغدغه داشته باشد، اظهار داشت: ما نسبت به تربیت ظاهری و آراستگی ظاهر تلاش بسیاری می کنیم و نگاه ویژه ای به آراستگی زندگی و تامین خوراک و پوشاک داریم اما نسبت به تربیت نفس که عظمت و سعادتمندی انسان به آن بستگی دارد و سرنوشت زندگی را تا ابد معین می کند، بی توجه هستیم.

وی ادامه داد: تحول درونی و تربیت نفس یعنی اینکه روند تصمیم گیری، اخلاق، نیت و افکار، استعداد و حافظه ما که بدن فیزیکی را هدایت می کند، متحول شود و تا این تحول صورت نگیرد، تحول بیرونی نیز به خوبی حاصل نخواهد شد.

ناصری عنوان کرد: انسان تا شجاعت، پشتکار، پیگیری، ایمان و اعتقاد به کاری نداشته باشد، اثر بیرونی نخواهد داشت و به فردی بی اراده و فاقد قدرت تصمیم گیری تبدیل می شود و چنین فردی نه می تواند تعالی درونی و نه تعالی بیرونی داشته باشد.

امام جمعه یزد افزود: کسی که ایمان به خدا و قیامت و حساب و کتاب و حقیقت نداشته باشد، هیچ حرکتی نمی تواند برای سعادت خود انجام دهد زیرا آنچه مایه پیشرفت و عاقبت بخیری انسان است و سرنوشت انسان را می سازد و انسان را به کمال و درجات عالی می رساند، تحول در درون است.

وی تاکید کرد: بهترین مرجعی که در درون می توانیم به او متمسک شویم و بهترین کسی که می توانیم به او برای رسیدن به حقیقت تکیه کنیم و سعادت دنیا و آخرت ما را تامین می کند، خداست زیرا او خالق ماست و سرنوشت همه ما به دست اوست.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید به خدا خوف و رجا داشته باشیم، اظهار داشت: باید در برابر خدا و عظمت و هیمنه و ابهت خداوند متعال واهمه ای داشته باشیم که از آن به عنوان ترس از خدا تعبیر می شود اما معنای این ترس، دوری از خدا نیست.

خطیب جمعه یزد عنوان کرد: سرنوشت همه ما بازگشت به سوی خداست و وقتی برگشت به سوی خدا داریم، باید توشه کافی داشته باشیم تا مورد رحمت و عنایت خدا واقع شویم.

وی ادامه داد: حالت خوف باید در وجود ما ایجاد شود تا از عاقبت خود بترسیم و از گناه و معصیت دوری کنیم و با دوری از گناه و تلاش در مسیر کسب رضایت خداوند متعال، به بخشش و رحمت خدا رجا و امید پیدا کنیم و این حالت خوف و رجا در وجود انسان کارساز است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کار دشمن توطئه چینی، ترور، تهدید و تحریم است، افزود: استکبار جهانی مثل آمریکا و غربی ها، خصلت و خوی استکباری خود را همچون توطئه چینی، ترور، تهدید و تحریم از چند صد سال پیش دارند و بیشترین کشتارها نیز توسط استکبار در طول این چند قرن اخیر اتفاق افتاده که نمونه های آن در جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و سایر جنگ هایی که از ۳۰۰ سال پیش تاکنون قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: غارت موزه ها، غارت منابع و … نیز از کارهای استکبار است و این غارت ها را با شعارهای زیبا و توجیه کننده انجام می دهند و عده ای نیز خوش باورانه گمان می کنند که این غارتگران، منابع معدنی آنها را می برند و برایشان به کالا تبدیل می کنند این در حالی است که آنها همواره تلاش داشته اند ملت ها را مصرف کننده و فاقد دانش و مهارت و فناوری نگه دارند.

وی افزود: پذیرش استقلال، پیشرفت و دستیابی به علوم روز دنیا توسط ما و دیگر کشورهای مسلمان برای استکبار و غرب دشوار است و این موضوع را بر نمی تابند و به همین دلیل مدام در حال دشمنی هستند.

ناصری ادامه داد: منطق آنها این است که اگر کشورهای مستقل، به علم و فناوری دست پیدا کنند، دیگر آنها از منابع این کشورها منفعتی نمی برند و سلطه آنها از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که می فرماید: «وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا» آنها همیشه با شما جنگ می کنند تا شما را از دینتان باز گردید و اینکه عده ای مدام بر ارتباط با آمریکا تاکید دارند باید بدانند که ما هر چه دست دوستی به سمت آنها دراز کنیم، آنها باز هم دشمنی خواهند کرد.

ناصری عنوان کرد: در شرایطی که آنها بمب های هسته ای بیشماری دارند و حتی از بمب هسته ای هم استفاده کرده اند، از انرژی صلح آمیز هسته ای ایران واهمه دارند و نمی خواهند ما به فناوری هسته ای دسترسی داشته باشیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: امام خمینی (ره) همواره تلاش داشت که ما بندگان خدا باشیم نه بندگان زور و ثروث و آگاه باشیم که دنیا و آخرت در دست خداست و همواره در مسیر استکبارستیزی گام برداریم.

وی افزود: آمریکا و غرب از ابتدا مردم ما را وابسته به خود بار آوردند و به همین دلیل است که حتی عده ای گمان می کنند کاری که از دست آمریکا و غرب بر می آید، از دست خدا بر نمی آید در حالی که قدرت در دست خداست.

ناصری تاکید کرد: انقلاب ما در مسیر انقلاب امام حسین(ع) است و ما در مسیر پیامبر و ائمه اطهار(ع) قدم بر می دارد و امام تلاش کرد به پشتوانه مردم طاغوت را کنار بگذارد و حاکمیت خدا را در کشور حاکم کند.

وی با اشاره به اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب نیز این است که اجازه ندهید حقیقت انقلاب را وارونه نشان دهند، افزود: دشمن نمی خواهد مردم با دستاوردهای انقلاب آشنا شوند تا روحیه امید را از مردم ما بگیرد.

ناصری با بیان اینکه جهاد کشاورزی در حال انجام اقدمات خوبی در زمینه مدیریت آب و توسعه کشاورزی نوین است، عنوان کرد: همه اینها در مسیر خودکفایی و رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب باید انجام شود تا شرایط اقتصادی بهتری در کشور حاکم شود.

وی بر کنترل گرانی ها تاکید کرد و گفت: عده ای تلاش دارند از این وضعیت به ضرر انقلاب استفاده کنند اما واقعیت انقلاب این نیست و به فرموده قرآن اگر صبر کنیم و تقوا پیشه کنیم و به یکدیگر ظلم و اجحاف نکنیم، حیله آنها هرگز نمی تواند ما را آزار دهد.

ناصری بیان کرد: خوشبختانه مسئولان ما به فکر مردم هستند اما در مواردی توقعات بالاست و مقداری نیز شرایطی نامناسبی است که در صدد اصلاح آن هستند ضمن اینکه دشمنی های دشمنان نیز بر قوت خود باقی است.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به تاکیدات رهبری که اجازه ندهید یاد امام در جامعه کمرنگ شود و اجازه ندهید رده های ارتجا در جامعه نفوذ پیدا کنند، افزود: متاسفانه امروز دشمن از طریق فضای مجازی با نفوذ در جامعه به نفع خود بهره برداری می کند و باید نسبت به این مسائل هوشیار باشیم.

وی با اشاره به توطئه اخیر اسرائیل غاصب بیان کرد: اینها می خواهند بحران ها را به ایران بکشانند تا مردم را ناراضی کنند و اینها توطئه هایی است که باید مراقب آنها باشیم

ناصری تکید کرد: مراقب فضای مجازی باشید زیرا دشمن در صدد است با ایجاد شبهه و تفرقه افکنی، در جامعه نا امیدی ایجاد کند و امید خدا را هرگز از یاد نبریم و ایمان داشته باشیم که روزی منجی عالم بشریت، سایه ظلم را از سر جهان رفع خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

صوت خطبه های نماز جمعه یزد ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه یزد ۲۷ خرداد۱۴۰۱

سخن نگاشت | علت دشمنی های استکبار با ایران

سخن نگاشت | ترور، تهدید و تحریم خصلت استکبارست

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.