• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۷ تیر ۱۴۰۱

  • ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۷ تیر ۱۴۰۱

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۷ تیر ۱۴۰۱ آیت الله ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه با سفارش نمازگزاران به تقوا و پرهیز از گناه اظهار داشت: برای اینکه تقوا داشته و خودنگهدار و مطیع دستورات پروردگار باشیم و تقوا در درون ما نهادینه شود، باید از گناه دوری کرده و خدا را […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۷ تیر ۱۴۰۱

آیت الله ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه با سفارش نمازگزاران به تقوا و پرهیز از گناه اظهار داشت: برای اینکه تقوا داشته و خودنگهدار و مطیع دستورات پروردگار باشیم و تقوا در درون ما نهادینه شود، باید از گناه دوری کرده و خدا را حاضر و ناظر بر همه اعمال خود بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز عرفه بیان کرد: روز عرفه، روز اجابت دعاست و کسانی که دعای عرفه را قرائت می کنند، در این دعا تأمل کنند و ببینند که امام حسین(ع) چگونه نعمات پروردگار را در این دعا برشمرده است.

ناصری با بیان اینکه کسی که دعا نمی کند و در نماز کاهلی می کند، یعنی با خالق خود قهر کرده است، افزود: همه زندگی دنیوی و اخروی ما در دست خداست و همه چیز نزد او حساب و کتاب دارد و همه ما فردای قیامت باید پاسخگوی اعمال خود باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگان دین و ائمه معصومین (ع) شب و روز به درگاه خداوند متعال دعا و گریه می کردند، عنوان کرد: آنها با وجود اینکه معصوم هستند، باز هم بخاطر اینکه نکند شکرانه نعمات خداوند را به جا نیاورده باشند، واهمه داشتند.

امام جمعه یزد با اشاره به فرازهایی از دعای عرفه اظهار داشت: امام حسین(ع) و همه ائمه معصومین در تمام دعاهای خدا نسبت به دوری از خدا واهمه دارند و به قرب الهی عشق می ورزند.

ناصری ادامه داد: غایت زندگی سعادتمند ما این است که به خداوند متعال متصل شویم و کسی که در مسیر کمک به بندگان خداوند متعال قدم بردارد، یکی از راه های اتصال به خداوند متعال را طی کرده است.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت مسلم بن عقیل، اظهار داشت: مسلم پیشقراول شهدای کربلا و یار صدیق امام حسین(ع) بود.

وی بیان کرد: مسلم فرستاده امام حسین(ع) برای بررسی فضای کربلا برای سفر ایشان بود اما با توطئه های یزیدیان، مظلومانه به شهادت رسید.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسئله حجاب و عفاف قوام جامعه اسلامی و سلامت دینی، شخصیتی، امنیتی و اخلاقی است، اظهار داشت: حجاب صیانت از وقار و شخصیت است و در دین مبین اسلام در مورد این موضوع مهم، احکام بسیاری بیان شده است.

وی افزود: دین اسلام از ابتدا هر آنچه که ممکن بوده سبب ایجاد فساد، آلودگی، معصیت، ابزار قرار دادن زنان شود، برای آن چاره اندیشی کرده و برای آن حکم صادر کرده است.

امام جمعه یزد عنوان کرد: زن پیکره ای از اجتماع است اما غربی ها یکی از راه هایی که برای اشاعه فساد و فحشا و غافل کردن انسان از خدا را پیشه کردند، این بود که مسئله عفاف و حجاب را زیر سئوال بردند و در جوامع خودشان با آن مقابله کردند.

ناصری با اشاره به وقایعی که بر آندلس گذشت، اظهار داشت: مبارزه با دین اسلام و مسلمانان در این منطقه به نحوی انجام شد که اسلام در این منطقه از بین رفت و از اسلام به جز یک نام باقی نماند.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز در دوران رضا شاه به عنوان یکی از جنایتکاران بزرگ قرن، کشف حجاب انجام شد و نیات غربی ها را در کشور ما پیاده کرد و همه دیدیم که جنایات و بی بند و باری‌ها و فساد و فحشا در کشور پدیدار شد.

امام جمعه یزد بیان کرد: اگر بخواهیم کشور ما از فساد و فحشا تهی و فطرت و رغبت الهی زنده شود، خوبی‌ و عزت و سلامت خانواده حاکم شود، باید مسئله عفاف و حجاب دوباره به جای خود باز گردد و زنان با حفظ حجاب، عزت و شرف خود را حفظ کنند و نسبت به آنچه که اسلام می گوید، مراقبت کنند.

وی با اشاره به اینکه عده ای در تلاش برای فرهنگ سازی برای کشف حجاب در جامعه اسلامی هستند، عنوان کرد: اینها در تلاش هستند که ما را از سعادت و قرب الهی دور کنند.

ناصری با اشاره به اینکه بی حجابی و بدحجابی منکر است و باید معروفات جایگزین آن شود، عنوان کرد: عده ای در تلاش برای شکسته شدن حریم ها و گرایش به سمت شهوت و منکرات هستند تا از این طریق جامعه اسلامی را فلج کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: دولت باید فکر اساسی برای این موضوع کند و اجازه ندهد عده ای به اسم گردشگری به دنبال ترویج بی حجابی و بدحجابی بروند زیرا جوانی که به دنبال شهوت و هوی و هوس برود، دیگر به دنبال کار و پیشرفت نیست و این امر سبب می شود که اهداف غربی ها در کشور ما محقق شود.

ناصری عنوان کرد: مسئولان باید به فکر باشند و در این زمینه تمهیدات لازم را بیندیشند و اجازه ندهند با این تهاجم فرهنگی، جوانان ما از هستی ساقط شوند.

وی تاکید کرد: همه باید در جامعه اسلامی به سلاح امر به معروف و نهی از منکر مجهز شویم و بدانیم که اگر از هر ۱۰ تذکری که می دهیم اگر دو مورد از آنها هم اثربخش باشد، آثار مثبت آن را در جامعه خواهیم داد.

مطالب مرتبط:

صوت خطبه های نماز جمعه یزد ۱۷ تیر ۱۴۰۱

.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.