• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۴ تیر ۱۴۰۱

  • ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۴ تیر ۱۴۰۱

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند متعال در آیات فراوانی در قرآن کریم دستور به تقوا داده و تقوا را منشأ همه خوبی ها و سعادتمندی فردی و اجتماعی می داند. وی افزود: هر آنچه که بخواهید در مسیر […]

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند متعال در آیات فراوانی در قرآن کریم دستور به تقوا داده و تقوا را منشأ همه خوبی ها و سعادتمندی فردی و اجتماعی می داند.

وی افزود: هر آنچه که بخواهید در مسیر آن قرار بگیرید و بخواهید از آن برای سعادت دنیا و آخرت بهره بگیرد، مقدمه آن تقوا یعنی اطاعت از خدا و دوری از گناه و معصیت است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هدف از خلقت عالم، انسان است و همه گردش روزگار برای این است که وسایل و اسباب رشد و کمال انسان مهیا باشد اما اینکه هدف از خلقت انسان چیست، ادامه داد: هدف خلقت بشر، گمشده انسانهاست و انسان از این موضوع غفلت کرده و انسانها نمی توانند تعریف درستی از این هدف ارائه دهند و بسیاری از مردم هم جوابی برای آن ندارند.

خطیب جمعه یزد بیان کرد: عده ای تنها به دنبال لذت های دنیایی، عده ای به دنبال فساد و فحشا هستند در حالی که خداوند متعال برای زندگی ما هدف تعیین کرده و قرآن این هدف را عبادت خدا و قرب الهی برای حیات ابدی دانسته است.

وی عنوان کرد: روح انسان نمی‌میرد و خداوند متعال روح انسان را ابدی کرده و در جایگاهی که انسان برای خود درست می کند، ابدی می کند.

امام جمعه یزد افزود: خداوند برای این کلاس انسان سازی بشر، کتاب و معلم گذاشته است، کتاب آن قرآن است و معلم آن، انبیاء الهی هستند و انبیاء فرستاده شده اند برای اینکه بشر راه رستگاری را بپیماید.

ناصری با اشاره به رسالت انبیاء عنوان کرد: رسالت انبیاء وقتی که دستورات خدا کامل می شود، تمام می شود اما بعد از رسالت نبی، دین و کتاب باز هم معلم نیاز دارد و راه پیامبر نیاز به امام دارد و عقل و شعور انسانی به ما می گوید که انسان همواره باید تحت رهبری و تعلیم باشد و هر چه این معلم کم خطا، معصوم از گناه و کامل‌تر باشد، مسیر کمال انسانی درست‌تر طی می شود.

امام جمعه یزد با اشاره به مسئله غدیر بیان کرد: شیعه معتقد است بعد از پیامبر اکرم(ص) حتما رهبر و معلمی نیاز است که کتاب خدا را تفسیر کند و تا زمانی که بشر وجود دارد، این معلمان باید حضور داشته باشند که این معلمان باید آگاه، دانا، مطلع از رموز قرآن، حافظ دین، معصوم از گناه باشند.

وی افزود: رهبری امت بسیار حائز اهمیت است و هرکسی نمی تواند این مسئولیت خطیر را بر عهده بگیرد و اگر غدیر برای ما بسیار حائز اهمیت است، به این دلیل است که در روز غدیر خم کاملترین معلم بعد از پیامبر(ص) برای رهبری جامعه اسلامی انتخاب شد.

ناصری ادامه داد: وقتی رهبر یک امت فاسد باشد و علم کافی نداشته باشد و کامل نباشد، انسان را به سمت کجی و نادرستی هدایت می کند همانطور که این اتفاق افتاد و بعد از رحلت پیامبر(ص) به دلیل رهبری های نادرست، مسلمانان به جایگاهی که شایسته آنهاست نرسیدند.

وی اظهار داشت: واقعه غدیر بهترین رهبر را برای جامعه اسلامی معرفی کرد و این راه حضرت علی(ع) و ائمه ما تا صاحب الامر(عج) ادامه دارد و این راه به بشریت هویت می دهد بنابراین این موضوع مهم باید برای ما همیشه زنده بماند.

ناصری تاکید کرد: شیعه در مسیر دستور خدا و در مسیر حق در حال حرکت است و امروز نیز فردی مدبر، شجاع، آگاه در راس امور قرار دارد زیرا اگر غیر از این باشد، دین را ضایع می کند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: اینکه امروز حکومت اسلامی ما به خوبی در حال اداره شدن است به دلیل وجود ولایت فقیه است و با وجود ولایت فقیه با توکل به خدا و اعتماد به حق در مسیر پیشرفت اسلام و کشور قدم برخواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز کشورهایی در دنیا با آمریکا همراه هستند اما آیا فقط دوستی با امریکا باعث پیشرفت آنها شده است و آیا آمریکا به آنها رسیدگی کرده و اجازه نداده که مشکلات جدی داشته باشند.

ناصری افزود: ترکیه کشور دوست آمریکاست و با صهیونیست ها نیز کنار آمده، آیا وضع مناسبی دارد؟ آیا تورم ندارد و آیا مردم آن از مشکلات اقتصادی و اجتماعی رنج نمی برد؟

وی ادامه داد: عربستان نیز نمونه دیگری از دوستی با آمریکا و صهیونیست‌هاست اما می بینیم که آمریکا تاکنون تنها در مسیر منافع خود و در راستای مسلمان کشی از آنها استفاده کرده است و هیچ رشد علمی و صنعتی نداشته و تنها گاو شیرده ای برای آمریکاست.

ناصری عنوان کرد: آمریکا به هیچکدام از کشورهایی که با آنها رابطه دوستی دارد، کمک واقعی نکرده و تنها از آنها به بهانه های مختلف پول گرفته و تنها قومی که به آنها پول داده و رسیدگی کرده، اسرائیلی های غاصب هستند.

وی بیان کرد: کسانی که می گویند که اگر به دنبال بهبود اوضاع خود هستید، با آمریکا بسازید، بدانید که آمریکا لقمه چربی برای هیچ کشوری نیست بلکه استخوانی در گلوی ملت‌ها و کشورهاست.

ناصری تصریح کرد: ما همه باید روی پای خود بایستیم و به خودکفایی برسیم و دیدیم که سه دولت ما به امید برقراری ارتباط با آمریکا، وقت کشور را تلف کردند و در نهایت نیز آمریکا بدعهدی کرد.

وی تاکید کرد: هم آمریکا، هم فرانسه و هم انگلیس و هم آلمان به خاطر یک جنگ در اوکراین همه در تلاطم هستند در حالی که عده ای می خواهند غرب و آمریکا را برای ما بزرگ جلوه دهند.

ناصری همچنین در مورد عفاف و حجاب نیز بیان کرد: لازم است رسیدگی و نظارت جدی توسط مسئولان امر بر وضعیت هتل ها، کمپ های کویرنوردی و … انجام شود تا عده ای به بهانه گردشگری ترویج بی بند و باری نکنند.

امام جمعه یزد در مورد مسئله آب یزد نیز اظهار داشت: نامه نگاری هایی در این زمینه انجام شده و امیدواریم دولت به سرعت پیگیر این موضوع باشد و از رئیس جمهور می خواهیم که این موضوع را تسریع کنند.

مطالب مرتبط:

صوت خطبه های نماز جمعه یزد ۲۴ تیر ۱۴۰۱

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه یزد ۲۴ تیر ۱۴۰۱

سخن نگاشت | واقعه غدیر خم

سخن نگاشت | آمریکا استخوانی در گلوی ملت هاست

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.