• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

موارد مرتبط با پیشگیری از بحران در شرایط عادی بررسی شود / لزوم تسریع در جبران خسارت های وارده به مردم

  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
موارد مرتبط با پیشگیری از بحران در شرایط عادی بررسی شود / لزوم تسریع در جبران خسارت های وارده به مردم

آیت الله محمد رضا ناصری با حضور در مرکز کنترل و پاسخگویی مدیریت بحران شهرداری یزد و بررسی وضعیت سیل و بازسازی اظهار داشت: امید است با اندیشیدن تدابیر لازم در راستای انتقال آب های جمع شده ناشی از سیل و بارندگی به مناطق مناسب، هر چه سریعتر آسایش را به زندگی مردم بازگرداند. وی […]

آیت الله محمد رضا ناصری با حضور در مرکز کنترل و پاسخگویی مدیریت بحران شهرداری یزد و بررسی وضعیت سیل و بازسازی اظهار داشت: امید است با اندیشیدن تدابیر لازم در راستای انتقال آب های جمع شده ناشی از سیل و بارندگی به مناطق مناسب، هر چه سریعتر آسایش را به زندگی مردم بازگرداند.
وی افزود: مهم است که شرایط و حالت های پیشگیری از بحران و کنترل بحران در شرایط عادی، بررسی شود که در شرایط بحرانی مانند سیل اخیر مورد استفاده قرار گیرد تا از بروز بحران های دیگر جلوگیری شود.
امام جمعه یزد با اشاره به نقش مردم در زمان بحران، تصریح کرد: در زمان بحران نیاز است که مردم با صبر و شکیبایی، آرامش خود را در زمان بحران حفظ کنند تا بتوانند از محیط اطراف خود مراقبت کنند.
آیت الله ناصری بهبود نقشه فاضلاب شهری و طراحی مسیرهای عبور آب در سطح شهر را الزامی دانست و عنوان کرد: باید در سطح شهر مسیرهایی برای عبور آب در نظر گرفته شود تا در این شرایط، آب از طریق مسیرهای موجود به نقطه مورد نظر برسد و از تجمع در سطح شهر جلوگیری شود.
وی افزود: با توجه به تجربه سیل اردیبهشت ماه و شکسته شدن سیل بندها در آن زمان و شناخت نقاط ضعف استان در این زمینه، در تجربه سیل روزهای گذشته شاهد بهبود عملکرد سدها و سیل بندها نسبت به اردیبهشت ماه بودیم و این خود بیانگر این است اگر در طول سال نقاط ضعف و قوت استان در موارد زیرساخت های شهری و کنترل بحران مورد بررسی قرار گیرد و نسبت به بهبود آن اقدام شود، قطعا در شرایط بحرانی در آینده دیگر شاهد بروز اتفاقات ناگوار نخواهیم بود.
امام جمعه یزد تصریح کرد: امید است در آینده با بهبود زیرساخت های استان، از آب ناشی از سیل بتوان در راستای بهبود و احیا قنات ها استفاده بهتری شود.
آیت الله ناصری با تاکید بر اهمیت صبر در شرایط بحرانی اظهار کرد: زمانی که اتفاق و حادثه ای پیش می آید، به سرعت خرابی به بار می آورد اما ساخت و آباد کردن این خرابی ها بسیار زمان بر است، بنابراین از مردم خواستاریم تا با صبر و حفظ آرامش خود در این روزها با مسئولان همکاری نمایند و از مسئولان درخواست میکنم نسبت به جبران خسارت های وارد شده به مال و جان مردم هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

مطالب مرتبط:

فیلم | توصیه آیت الله ناصری به مسئولان استان در مورد سیل اخیر

سخن نگاشت | تسریع در جبران خسارت های وارده به مردم

سخن نگاشت | لزوم پیشگیری از بحران …

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.