• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد در حضور رئیس قوه قضائیه خواستار شد:

قوه قضائیه به بحث ترک فعل‌ها و کم کاری‌ها ورود کند

  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
قوه قضائیه به بحث ترک فعل‌ها و کم کاری‌ها ورود کند

آیت الله محمدرضا ناصری ظهر پنجشنبه در دیدار مردمی رئیس قوه قضائیه در سفر به استان یزد با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) اظهار داشت: همه ما در برابر مردم مسئولیت های سنگینی داریم که باید به آن عمل کنیم. وی عنوان کرد: برخی برنامه ها و امور در کشور ما متولی ندارد که […]

آیت الله محمدرضا ناصری ظهر پنجشنبه در دیدار مردمی رئیس قوه قضائیه در سفر به استان یزد با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) اظهار داشت: همه ما در برابر مردم مسئولیت های سنگینی داریم که باید به آن عمل کنیم.

وی عنوان کرد: برخی برنامه ها و امور در کشور ما متولی ندارد که از جمله آنها می توان به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و رسیدگی به این امور با در نظر گرفتن یک جایگاه امکان پذیر است.

ناصری تصریح کرد: قرآن این جایگاه را مشخص کرده و در کشور ما قانون اساسی نیز به آن اشاره کرده و امام راحل نیز به این مسئله تاکید داشتند اما متاسفانه از آن غفلت شده است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: در شرایط امروز جامعه، این موضوع بسیار ضرورت دارد و با توجه به اینکه پایه و اساس حکومت در امر قضا است، دستگاه قضایی باید برای این موضوع چاره اندیشی کند.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی امروز باید به میدان بیاید و با توجه به اینکه در کشور اسلامی همه حرکت ها باید بر اساس شرع باشد، باید به تحقق این مهم رسیدگی کند.

ناصری بیان کرد: تشکیلات قضایی در نظام جمهوری اسلامی یک تشکیلات اساسی و بنیادین است بنابراین معتقدم که دستگاه قضا باید در همه امور اساسی کشور حضور داشته باشد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ورود دستگاه قضایی به برخی امور از سالهای قبل تاکنون قابل تقدیر است و تشکیلات قضا اکنون باید در همه امور هم حضور و هم کارشناس داشته باشد.

ناصری ادامه داد: دستگاه قضا اکنون نیز باید در مسائل مالیاتی و بسیاری موارد دیگر که دغدغه مردم است، ورود کند یا کم کاری ادارات را مدنظر قرار دهد و به صورت جدی با ترک فعل ها و کم کاری ها برخورد کند.

وی به مسائل مهمی از جمله ورود همه قوا به خودکفایی در خوراک دام اشاره کرد و گفت: این مهم باید با تاکید همه قوا به جهاد کشاورزی و برنامه ریزی برای آن محقق شود.

ناصری در مورد سودهای بالایی که برخی تولیدکنندگان و واردکنندگان برای خود قائل هستند، افزود: متاسفانه اکنون میزان سود اصلا تعریف نشده و هرکس هر چه بتواند کالای خود را به فروش می رساند و در چنین شرایط مشکلات تورم حل نمی شود.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به مسئله آب یزد اظهار داشت: یزد به واقع در این زمینه مشکل دارد و گرچه این موضوع مبتلابه تمام کشور است اما باید برای مسئله آب یزد فکر جدی شود زیرا حیات این استان در خطر است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همدلی دولت، مجلس و قوه قضائیه بتوان مشکلات مردم را به بهترین نحو ممکن حل کرد زیرا برخی مشکلات موجود، زیبنده استانها و نظام جمهوری اسلامی نیست.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=4328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.