• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۵ مهر ۱۴۰۱

  • ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۵ مهر ۱۴۰۱

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۵ مهر ۱۴۰۱ آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با سفارش نمازگزاران به تقوا و پرهیز از گناه و اطاعت از پروردگار و دوری جستن از مخالفت با خدا اظهار داشت: اعمال و رفتار ما در این دنیا و هر آنچه در این دنیا […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۵ مهر ۱۴۰۱

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با سفارش نمازگزاران به تقوا و پرهیز از گناه و اطاعت از پروردگار و دوری جستن از مخالفت با خدا اظهار داشت: اعمال و رفتار ما در این دنیا و هر آنچه در این دنیا انجام می دهیم، تعیین کننده در دنیای آخرت است بنابراین باید به نحوی عمل کنیم که در آخرت گرفتار اعمال بد خود نباشیم.

ناصری با بیان اینکه قرآن به مومنان «قول سدید» را توصیه کرده است، افزود: قول سدید یعنی کلامی که هم گفتار صحیح و حقیقی باشد هم مردم را به اشتباه نیندازد و آنها را در برابر حق و باطل دچار شبهه نکند.

وی ادامه داد: امروز عده ای شفاف سخن نمی گویند و سخنان آنها مردم را دچار شبهه می کند که این نحوه سخن گفتن، مورد توصیه قرآن کریم نیست.

ناصری بیان کرد: پیامبر نیز همواره پیروان خود را به قول سدید توصیه کرده اند و تاکید دارند که از شنیده ها نتیجه گیری نکنند زیرا یکی از انحرافات بزرگ بشر در جامعه، قول ناصواب و شایعات و سخنان بی مدرک و سند و بی پایه و اساس است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: هدف مبعوث شدن پیامبران بر اساس روایات، این است که «ما پیامبر را مبعوث کردیم تا انسانهای خفته را بیدار کنند و دفینه های عقلی که خدا در وجود انسان گذاشته را جوشش دهند و آن را به منصه ظهور برسانند».

ناصری عنوان کرد: ما نیز در جامعه یکی از حرکت هایی که باید انجام دهیم، انفجار علم است. ارکان دین ما از معرفت ارکان الهی آغاز می شود تا معرفت حجت خدا، سپس پایداری در دین و ثابت قدم بودن در دین خدا و اولین قدم در مرحله زندگی، معرفت خداست و نخستین قدم انبیاء الهی نیز شناخت خدای تعالی است تا از معرفت الهی به شناخت حجت خدا برسیم.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: بعد از معرفت و شناخت خدا، باید همراه حجت خدا باشیم و همراهی با آنها یعنی قدم برداشتن در مسیر آنها و ثابت قدم بودن در این مسیر نیز بسیار حائز اهمیت است.

ناصری عنوان کرد: نظام اسلامی ما نیز بر اساس حرکت پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی(ع) شروع شده و این نظام استثنایی است و هیچ کجای عالم این نظام را ندارند به همین دلیل است که این نظام با این سبک، جهان استکبار را بهم ریخته است.

وی تصریح کرد: حرکتی که ما در حال انجام هستیم، دشمنان بسیاری دارد زیرا به سوی تکامل و به سمت اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) می رود و در پناه اهل بیت و امدادهای الهی به سمت تعالی پیش می رود.

ناصری ادامه داد: کشوری نظیر ایران پناهنگاه و زیر سلطه شرق و غرب نیست بلکه ایران خود کشوری است که در پناه خدا و انبیا و اهل بیت(ع) پیش می رود.

وی تاکید کرد: دشمنان ما می خواهند خودشان برای همه آقایی کنند و دیگران زیردست آنها باشند در حالی که در نظام اسلامی ما اصلا چنین تعریفی وجود ندارد زیرا نظام ما ولایی است.

امام جمعه یزد ادامه داد: مردم ما سالهاست که مقاومت کرده اند و آموزش های خود را از ائمه و امام و رهبری گرفته اند و در این مسیر پیش می روند و البته مشکلاتی در این مسیر دارند اما ثابت قدم هستند.

ناصری عنوان کرد: دشمنان ما نمی توانند در این نظام رخنه کنند لذا می خواهند آن را تضعیف کنند و آن را از میان بردارند اما مردم ما در این چند دهه مقاومت و در این مسیر ایستادگی کرده اند البته زحماتی برای آنها ایجاد شده زیرا عده ای فریب دشمن را می خورند و برای مردم زحمت ایجاد می کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فریب خورده ها و غافل شده ها و … را جدا کردند و با هر کدام متناسب حالشان صحبت کردند و راه را به آن نشان دادند، افزود: حجت بر همگان تمام شده و هر گروه و قشری تکلیف خود را می دانند و اکنون باید بر اساس آن عمل کنند.

خطیب جمعه یزد با اشاره به اینکه شهدا و خساراتی در این مسیر دادیم، افزود: نیروی انتظامی، بسیج و مردم ما فداکاری کرددند و توطئه هایی که در کشورهای مختلف طراحی کرده بودند، عملیاتی و اجرائی نشد.

ناصری با اشاره به اینکه رسانه های فارسی زبان با میلیاردها تومان پول، مامور دروغ پردازی، جعل و فریبکاری مردم بودند، افزود: عده ای اطلاعاتی از جنگ رسانه ای نداشتند و فریب آن را خوردند در حالی که جنگ رسانه ای دشمن لو رفته و امروز دیگر تقریبا همه متوجه این فریبکاری ها هستند.

وی بیان کرد: توصیه رهبری در گام دوم، نگاه خوش بینانه به آینده بوده بر این اساس همه باید از نا امیدی بیجا حذر کنیم و با امید پیش برویم زیرا مهمترین هدف دشمن، دروغ پردازی، پنهان کرده جلوه های امیدبخش است و در مقابله با چنین اقدامی باید در خود و دیگران نهال امید را پرورش دهیم و رهبری نیز این موضوع را به عنوان یک وظیفه همگانی مطرح کردند.

ناصری اظهار داشت: دشمن در صدد تضعیف روحیه مردم و به نمایش گذاشتن چهره ای شکست خورده از انقلاب است اما توصیه می کنیم به این دروغ پردازی ها توجهی نکنند و مسئولان نیز با حمایت از رسانه های داخلی، دروغ های دشمنان را رسوا کنند.

وی تصریح کرد: باید در مقابل رسانه های معاند و جنگ رسانه ای دشمن، رسانه های قوی و موفق داشته باشیم تا بتوانیم در فضای مجازی بر آنها غلبه کنیم.

مطالب مرتبط:

صوت خطبه های نماز جمعه یزد ۱۵ مهر ۱۴۰۱
لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=4678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.