• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

امام جمعه یزد: لزوم تحول در سیستم استخدامی کشور

  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۳
امام جمعه یزد: لزوم تحول در سیستم استخدامی کشور

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس سازمان امور استخدامی کشور با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نیازمند ارتقاء کیفی است، اظهار داشت: برای نظام مدیریتی، کارمندی، کارگری و… کشور از سالیان قبل برنامه ریزی شده و اکنون نیازمند بازنگری در بعضی از برنامه ها و قوانین است. وی ادامه داد: این مشکلات باید […]

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس سازمان امور استخدامی کشور با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نیازمند ارتقاء کیفی است، اظهار داشت: برای نظام مدیریتی، کارمندی، کارگری و… کشور از سالیان قبل برنامه ریزی شده و اکنون نیازمند بازنگری در بعضی از برنامه ها و قوانین است.

وی ادامه داد: این مشکلات باید توسط مدیران دولتی و با مشارکت مردم حل شود و اگر مدیران بخواهند با همان روش‌های قبلی به فعالیت ادامه دهند، هیچ تحولی رخ نخواهد داد.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه غربی‌ها دوستدار مردم ایران نیستند، عنوان کرد: غربی ها هرگز دوستدار انسان‌هایی که از تبار خود نیستند، نبوده و نخواهند بود به همین دلیل به نحوی برنامه ریزی کرده اند که رشد و پیشرفت فقط از آن خودشان باشد و سایر کشورها عقب بمانند و برای این موضوع طوری برنامه ریزی کرده اند که دیگران متوجه این موضوع نشوند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه به فرموده امام خمینی(ره) دشمنان به نحوی برنامه ریزی می کنند که حتی اگر ۱۰۰ سال آینده نیز طراحی آنها محقق شود، راضی هستند، اظهار داشت: برنامه ریزی آنها به نحوی است که در ظاهر کشورها را راضی نگه می دارند اما در نهایت اجازه پیشرفت به دیگر کشورها نخواهند داد.

وی ادامه داد: از حدود ۱۰۰ سال پیش غربی ها نگاه ویژه ای به آموزش داشتند زیرا آموزش پایه ارتقا و سلامت جامعه است و اگر این موضوع درست شود، بقیه آن نیز اصلاح می شود.

آیت الله ناصری تاکید کرد: اولین موضوعی که غربی ها از ما گرفتند، تدین بود و به نحوی برنامه ریزی کردند که مدارس بر محور دین حرکت نکنند و از الگوهای غربی ها تبعیت کنند.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر لزوم تحول در سیستم آموزشی کشور عنوان کرد: تدین، تفکر و تعقل در طول ۱۰۰ سال گذشته در مدارس و سیستم آموزشی تضعیف شده که این موارد باید با ایجاد تحول در سیستم آموزشی، تقویت شود.

آیت الله ناصری عنوان کرد: این موضوع متاسفانه حتی در دانشگاه ها نیز وجود دارد که نتیجه آن فارغ التحصیلی تعداد زیادی افراد فاقد مهارت است که بسیاری از آنها قدرت کارآفرینی و خلاقیت ندارند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این روال حتی در سیستم مدیریتی کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود، افزود: اگر افراد از زمان کودکی و در دوران تحصیل افرادی متدین، شجاع، خلاق و دارای قدرت تفکر و تعقل بار نیایند، در مدیریت نیز دچار ضعف خواهند بود و شاید همین ضعف است که سبب شده که برخی مدیران ما همچنان هم مفهوم اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب را درک نکنند و نتوانند به اهداف مدنظر دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه جوانان ما امروز به دنبال پشت میزنشینی هستند، افزود: این در حالی است که نیروی جوان و نخبه ایرانی باید به دنبال تولید و تحول باشد تا بتوانیم به پیشرفت دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=4719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.