• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در دیدار معاون وزیر صمت:

از ظرفیت نخبگان و ایده پردازان در صنعت استفاده حداکثری شود

  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
از ظرفیت نخبگان و ایده پردازان در صنعت استفاده حداکثری شود

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار داشت: بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و باید در همه عرصه ها شاهد تحولات جدی و عظیم باشیم. وی بیان کرد: در همه عرصه ها باید این تحولات اتفاق بیفتد و اگر در […]

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار داشت: بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و باید در همه عرصه ها شاهد تحولات جدی و عظیم باشیم.

وی بیان کرد: در همه عرصه ها باید این تحولات اتفاق بیفتد و اگر در مسیر تحول حرکت نکنیم، دچار عقب ماندگی خواهیم شد.

ناصری با تاکید بر اینکه این تحول باید از آموزش های پایه و ابتدایی آغاز شود، عنوان کرد: باید از ابتدا بر خلاقیت و تفکر و نوآوری کودکان کار کنیم تا در دانشگاه و ارتباط دانشگاه با صنعت شاهد تحول باشیم.

امام جمعه یزد، تحول در صنعت را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: در این راستا باید نیروهای با استعداد شناسایی، جذب و نگهداری شوند تا به مهاجرت به سایر کشورها فکر نکنند و شرایط به نحوی برای آنها فراهم باشد که بتوانند در کشور خودمان به پیشرفت های جدی تر برسند.

ناصری، به کارگیری این نیروها در صنعت را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: این نیروها باید با ایده پردازی، تحول در صنعت را رقم بزنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که این چهار اقدام برای نخبگان و ایده پردازان و افراد خلاق انجام شود، می توانیم به آینده کشور و خودکفایی آن امیدوار باشیم.

ناصری با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیاز به تحول فکری در تمام عرصه ها از جمله صنعت داریم، عنوان کرد: آموزش ها هم در مدارس و هم دانشگاه باید از روش سطحی و شیوه «بخوان، حفظ کن و نمره بگیر» تغییر کند و به سمتی برود که افراد خلاق و کارآفرین تربیت شوند.

وی بر لزوم تحول در سیستم آموزشی تاکید کرد و گفت: اگر سیستم آموزشی متحول شود آنگاه شاهد خواهیم بود که جوانان ما از جوانان تمام دنیا حرف های بیشتری در عرصه های مختلفی علمی، صنعتی، دفاعی، پزشکی و … برای گفتن دارند.

امام جمعه یزد همچنین تصریح کرد: اگر مدیریت حاکم بر کشور مثل دولت فعلی روند جهشی به خود بگیرد، نیاز به نیروی انسانی قوی دارد که متاسفانه در حال حاضر به نظر می آید کم است که می طلبد روی آموزش نیروهای فعلی بازنگری شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که مواد اولیه را با قیمت های نازل صادر نکنیم، اظهار داشت: باید حداکثر ارزش افزوده برای مواد خام اتفاق بیفتد و با استفاده از ظرفیت دانش بنیانی کشور، این بخش را به بهترین نحو ممکن به پیش ببریم.

محمدمهدی برادران عنوان کرد: با توجه به پیشینه صنعتی که در استان یزد وجود دارد امید داریم که بتوانیم پیوندی با عرصه های نوآوری و خلاقیت و فناوری ایجاد کنیم و در حوزه های مختلف بتوانیم هم صادرات ویژه ای داشته باشیم و هم روند صادرات و تولید را بهبود ببخشیم.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=4790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.