• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۳ آبان ۱۴۰۱

  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۳ آبان ۱۴۰۱

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۳ آبان ۱۴۰۱ آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اهمیت تقوا و تشخیص حق و باطل اظهار داشت: تقوا سبک و مسیر زندگی انسان را مشخص می کند. وی عنوان کرد: بصیرت داشتن نسبت به مسائل منوط به اطاعت خداست و اگر […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۳ آبان ۱۴۰۱

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اهمیت تقوا و تشخیص حق و باطل اظهار داشت: تقوا سبک و مسیر زندگی انسان را مشخص می کند.

وی عنوان کرد: بصیرت داشتن نسبت به مسائل منوط به اطاعت خداست و اگر اطاعت از خدا و ترک معصیت صورت گیرد، خدا همه موانع را بر می دارد و مسیرهای سعادت انسان را تقویت می کند.

ناصری ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید که اگر تقوا پیشه کنید، خدا نیرویی در شما قرار می دهد که بصیرت آفرین است و می توانید حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهید و از گمراهی نجات پیدا کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ بیان کرد: امام صادق (ع) در مورد این آیه می فرمایند که خدا در این آیه به دو گروه بشارت داده؛ یکی اهل فهم و دیگری اهل فکر.

ناصری عنوان کرد: در ارتباط رشد و کمال و پیشرفت زندگی باید روی شنیده ها فکر کنیم و نسبت به آن تفکر کنیم و سپس حرف صحیح را بپذیریم تا در مسیر درست قرار گیریم.

خطیب جمعه یزد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) افزود: منافق اول سخن می گوید و سپس به آن فکر می کند در حالی که مومن ابتدا تفکر می کند و سپس حرف می زند که این مهم باید در زندگی ما مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: امروز عده ای سخنان رسانه های بیگانه را می شنوند و بدون تفکر آن را می پذیرند و به آن سخنان عمل می کنند در حالی که اگر اهل تفکر باشند، فکر و تحقیق می کنند و اگر صحیح و واقعی بود آن را می پذیرند.

ناصری اظهار داشت: امام خمینی(ره) به نحوی عمل می کرد که برژینسکی در کتاب خاطرات خود می گوید ما می نشستیم، برنامه ریزی می کردیم و امضا می کردیم اما رئیس جمهور آمریکا امضا نمی کرد و می گفت صبر کنید ببینیم صبح جماران چه می گوید.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از اصول کافی ادامه داد: رسول خدا(ص) فرمودند که از سه چیز برای امتم بعد از خودم ترس دارم؛ گمراهی بعد از شناخت، گرفتاری در فتنه ها و شهوت رانی ها.

وی بیان کرد: بسیاری از حرکاتی که در خیابان ها می بینیم، منشأ آن گمراهی و شهوت است و این باعث شده عقل این افراد از بین رفته و آنها را از اسلام و قرآن دور کرده بنابراین باید به شدت مراقبت کنیم زیرا کید و حیله شیطان بسیار خطرناک است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ۱۳ آبان سه واقعه مهم رخ داد، بیان کرد: در هر سه واقعه، رد پای آمریکا به خوبی مشهود است و به همین دلیل روز ۱۳ آبان روز استکبارستیزی نامگذاری شده است.

وی اظهار داشت: آمریکا می خواهد در دنیا امپراطوری به راه بیندازند اما واقعیت این است که همینه آمریکا فرو پاشیده و امپراطوری آن بر چیده شده است.

ناصری بیان کرد: آمریکا دیگر راهی برای ورود به ایران ندارد به همین دلیل مدام در حال توطئه چینی و دسیسه است.

وی با اشاره به جنایاتی که رضاخان در ایران انجام داد، افزود: رضاخان به طور رسمی تلاش کرد تا دین را از زندگی مردم بزداید و هزاران نفر را در این زمینه به کشتن داد و با این همه خوش خدمتی که برای آمریکایی ها و غربی ها کرد، زمانی که منافع آنها در ایران به خطر افتاد، او را کشتند.

ناصری با اشاره به خیانت هایی که انگلیسی ها و آمریکایی ها به مردم ایران کردند، افزود: عده ای این تاریخ را تحریف کرده اند و امثال سلمان رشدی کتاب می نویسند و تعجب ما از جوانانی است که این کتاب ها و نوشته ها را می خوانند و بدون تحقیق و بدون تفکر آن را قبول می کنند.

امام جمعه یزد بیان کرد: آمریکایی ها و اروپایی ها هرگز برای کشورهای مستقل و مسلمانان ارزش قائل نبودند و همواره در صدد عقب نگه داشتن ملت ایران بودند و امروز هم در تلاش برای ایجاد نا امنی در کشور هستند.

وی تصریح کرد: جوانان ما باید با قدرت تفکر و تعقل به این وقایع نگاه کنند و اگر نقدی دارند، آن را عاقلانه مطرح کنند و از دست زدن به کارهای هیجانی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: اگر والدین و معلمان، فرزندان خود را آگاه و روشن نکنند، غرب و آمریکا فرزندان ما را منحرف می کنند، بنابراین باید ضمن مراقب از فرزندان، آنها را نسبت به وقایع مختلف آگاه کنند.

ناصری تاکید کرد: همه مردم با صیانت از خون شهدا و جلوگیری از هدر رفتن خون شهدا، با وحدت و انسجام و همدلی در کنار هم باشیم و بدانیم که اگر در مقابل استکبار کوتاه بیاییم، دچار خسارت شده ایم.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=4871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.