• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش:

لزوم توجه به آموزه های اسلامی جهت مصونیت بخشی به دانش آموزان

  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
لزوم توجه به آموزه های اسلامی جهت مصونیت بخشی به دانش آموزان

آیت الله محمدرضا ناصری در گردهمایی اعضای کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه که با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و ائمه جمعه استان برگزار شد، با بیان اینکه اقدام فرهنگی و دینی باید ریشه ای انجام شود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) نیز وقتی صحبت از رفتن پهلوی می کردند، […]

آیت الله محمدرضا ناصری در گردهمایی اعضای کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه که با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و ائمه جمعه استان برگزار شد، با بیان اینکه اقدام فرهنگی و دینی باید ریشه ای انجام شود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) نیز وقتی صحبت از رفتن پهلوی می کردند، تاکید بر ریشه کنی طاغوت داشتند و هرگز از این سخن خود کوتاه نیامدند.

وی با بیان اینکه یکی از ارگان هایی که جای کار بسیار در حوزه فرهنگی و دینی دارد، آموزش و پرورش است، افزود: آموزش و پرورش از جمله دستگاه هایی است که باید کار ریشه ای و بنیادین در آن انجام شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه رسالت و مسئولیت آموزش و پرورش در تربیت فرزندان بسیار حائز اهمیت است، افزود: متاسفانه امروز دشمنان ما با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در خانه ها و در بین دانش آموزان رسوخ کرده اند و در حال فرهنگ سازی در میان آنها هستند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی، فضای اجتماع را نا امن کرده است، عنوان کرد: فضای مجازی باعث ناامن شدن فضای جامعه شده و در چنین فضایی باید مصونیت بخشی را آغاز کرد و یکی از مهمترین اقدامات این است که قدرت تشخیص درست از نادرست و خوب از بد را در جامعه به ویژه دانش آموزان تقویت کنیم.

ناصری بیان کرد: تقویت روحیه دینی نیز باعث مصونیت بخشی می شود و برای تحقق این امر باید معلمان اثرگذار، باسواد، دلسوز و متدین انتخاب شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد همچنین بر لزوم تقویت کلاس های قرآن در مدارس تاکید کرد و گفت: آموزه ها و دستورات قرآنی از جمله احترام به پدر و مادر، احترام به معلم، رعایت حقوق دیگران و … باید در کلاس ها به دانش آموزان آموزش داده شود زیرا وقتی ریشه ها درست شد، نگرانی بابت القائات دشمنان کمتر خواهد شد.

فعالیت ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در ۷۴۰ شهرستان کشور

حجت الاسلام نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد ملی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بیش از ۱۵ سال است که سابقه رسمی دارد، اظهار داشت: در ۷۴۰ شهرستان کشور کمیته همکاری وجود دارد اما در برخی موارد اهتمام لازم برای گسترش این همکاری ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مسائل آموزش و پرورش باید با دغدغه‌مندی پیگیری شود، افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب نیز استفاده از ظرفیت تربیتی ایجاد شده در مدارس است.

نیکزاد با تاکید بر اینکه برکات بسیاری در زمینه سرکشی ائمه جمعه به عنوان رؤسای ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه از مدارس وجود دارد، گفت: ۴۰ طرح و برنامه در این ستاد تدوین شده است که به تدریج ابلاغ می شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=4951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.