• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد در دیدار معاون استان های سازمان صدا و سیما مطرح کرد:

اثرگذاری تربیتی رسالت اصلی صدا و سیما

  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
اثرگذاری تربیتی رسالت اصلی صدا و سیما

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون امور مجلس و استان های سازمان صدا و سیما با تاکید بر ضرورت فعالیت جدی تر فضای مجازی صدا و سیما اظهار داشت: برخی افراد از تلویزیون و برنامه های رسانه ملی استفاده نمی کنند اما لازم است پیام های صدا و سیما به گوش آنها برسد […]

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون امور مجلس و استان های سازمان صدا و سیما با تاکید بر ضرورت فعالیت جدی تر فضای مجازی صدا و سیما اظهار داشت: برخی افراد از تلویزیون و برنامه های رسانه ملی استفاده نمی کنند اما لازم است پیام های صدا و سیما به گوش آنها برسد که این مهم می تواند از طریق فضای مجازی امکان پذیر شود.

وی از صدا و سیما به عنوان یک مجموعه فرهنگ ساز یاد کرد و گفت: رسالت صدا و سیما کمتر از رسالت آموزش و پرورش نیست و در بسیاری از موارد اثرگذاری تربیتی آن بسیار بالاتر است بنابراین باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت تحول در سیستم آموزشی کشور عنوان کرد: تفکر و تعقل و تدین باید به این سیستم بازگردد زیرا اگر غیر از این باشد، دانش آموزان امروز، دانشجویانی با هویت جعلی و اعتقاد سست بار می آیند و قدرت تشخیص خوب از بد و درست از نادرست را ندارند.

وی عنوان کرد: این روند حتی در سیستم مدیریتی نیز اثرگذار خواهد بود بنابراین باید این غفلت ها را کنار بگذاریم و تفکر و خلاقیت و تدین را در همه بخش های زندگی اعم از مدرسه، خانه، دانشگاه، صنعت و …. وارد کنیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: جامعه ما باید از سطحی نگری فاصله بگیرد و در این صورت است که می توانیم با راه اندازی مشاغل دانش بنیان، کشور را تبعات تحریم ها نجات دهیم.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل حوزه اقتصادی عنوان کرد: یکی از مشکلات مهم در حوزه اقتصاد کشور به ویژه در زمینه گرانی، روند نادرست قیمت گذاری هاست زیرا عده ای به سود متعارف قانع نیستند و با ارقام بالای سود، اجناس را به دست مصرف کننده می رسانند و به همین دلیل است که گاه اجناس با ۱۰ برابر قیمت تمام شده به دست مصرف کننده می رسد.

وی بر لزوم توجه جدی به بحث قیمت گذاری ها تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند نظارت است و شایسته است که صدا و سیما در میزگردهای اقتصادی خود به این موضوع بپردازد.

معاون امور مجلس و استانهای صدا و سیما نیز در این دیدار با بیان اینکه خوشحالیم از اینکه دغدغه امام جمعه یزد، موضوعات کلانی همچون تفکر، تدین و تعقل است، اظهار داشت: اغلب مسائلی که اکنون در کشور با آن مواجه هستیم، به همین موارد وابسته است.

حسن عابدینی عنوان کرد: این دغدغه کاملا به‌جاست و لازم است این موضوع در سیستم آموزشی ما اصلاح شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=5024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.