• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
وزیر آموزش و پرورش با توجه به دغدغه امام جمعه یزد خواستار شد:

استان یزد یک الگوی تفکر و تدین‌ محور برای آموزش و پرورش تدوین کند

  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
استان یزد یک الگوی تفکر و تدین‌ محور برای آموزش و پرورش تدوین کند

وزیر آموزش و پرورش از مسئولان استان یزد خواست با توجه به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، یک الگوی تدین و تفکر محور برای آموزش و پرورش تدوین کند تا این الگو را به سراسر کشور تسری دهیم. یوسف نوری صبح پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در […]

وزیر آموزش و پرورش از مسئولان استان یزد خواست با توجه به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، یک الگوی تدین و تفکر محور برای آموزش و پرورش تدوین کند تا این الگو را به سراسر کشور تسری دهیم.

یوسف نوری صبح پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، با اشاره به پیشرفت های جدی ایران در حوزه های مختلف اظهار داشت: دشمنان زمانی که دیدند نمی توانند مانع پیشرفت های ایران اسلامی شوند از در نظام تعلیم و تربیت وارد شدند.

وی، تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا که متاسفانه سه سال به طول انجامید را یکی از عوامل دور شدن مدارس از ساحت تربیتی دانست و گفت: برخی وقایع و رخدادها نظیر سند ۲۰۳۰ نیز غفلت هایی را در دوره های گذشته در ساحت تربیتی به وجود آورد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نبود برنامه جامع نیروی انسانی بیان کرد: متاسفانه گزینش درستی روی برخی نیروهای آموزش و پرورش نبود که در این راستا برنامه جامع نیروی انسانی تدوین شد و اکنون در شورای انقلاب فرهنگی است تا به تصویب برسد.

نوری عنوان کرد: برخی نیروها در بسیاری از ساحت های آموزش و پرورش تخصص ندارند و آموزش نیز ندیده اند که این ساختار باید اصلاح شود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: آموزش و پرورش باید در سه حوزه آموزش و جذب، تصحیح منابع و متون و برنامه درسی و کار روی خانواده را در اولویت قرار دهد و به این سه بخش به شکل ویژه بپردازد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آموزش و پرورش به دغدغه ذهنی همه تبدیل شده اما این دغدغه باید به عمل تبدیل شود زیرا در غیر این صورت نتیجه نخواهیم گرفت.

نوری از مسئولان استان یزد خواست: یک الگو با محور «تفکر – تدین» طراحی کنید و متولی این کار در حوزه دانش آموزی باشید و آن را به سرانجام برسانید تا آن طرح را به کل کشور تسری دهیم.

وی تاکید کرد: این مهم از عهده یزد بر می آید زیرا یزد در بسیاری از حوزه ها به رغم کمبودها سرآمد است بنابراین می تواند در حوزه دانش آموزی و تعلیم و تربیت نیز اقدامات قابل قبولی انجام شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=5122

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.