• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور:

بهزیستی ورود جدی به بحث پیشگیری از معلولیت‌ها داشته باشد

  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
بهزیستی ورود جدی به بحث پیشگیری از معلولیت‌ها داشته باشد

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور و رؤسای بهزیستی استانهای یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمت به معلولان به عنوان بندگان خاص خدا از اجر و ثواب بسیاری برخوردار است و مسئولان باید به عنوان خدمتگزاران این قشر از این فرصت بهترین بهره […]

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور و رؤسای بهزیستی استانهای یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمت به معلولان به عنوان بندگان خاص خدا از اجر و ثواب بسیاری برخوردار است و مسئولان باید به عنوان خدمتگزاران این قشر از این فرصت بهترین بهره را ببرند.

وی از حضور مسئولان بهزیستی در یزد قدردانی کرد و افزود: برخی از خانواده های معلولان نیاز به رسیدگی بیشتری دارند که این خانواده ها باید مورد توجه مسئولان بهزیستی قرار گیرند.

آیت الله ناصری همچنین بر لزوم فعالیت جدی در حوزه پیشگیری از معلولیت ها تاکید کرد و افزود: بخشی از این آموزش ها در احکام و آموزش های دینی وجود دارد و اسلام حتی برای شکل گیری نطفه سالم برنامه ریزی کرده است.

وی اظهار داشت: اگر این برنامه های دینی و در کنار آن، آموزش های علمی به خانواده ها داده شود، دیگر شاهد تولد نوزادان معلول یا معلولیت های ثانویه نخواهیم بود.

آیت الله ناصری عنوان کرد: بهزیستی باید پیشگیری و آموزش های این حوزه را به طور جدی پیگیری کند تا دیگر شاهد تولد نوزادان معلول نباشیم و آمار معلولیت ها را به حداقل برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی در محلات به ویژه برای اقشار آسیب پذیر تاکید کرد.

رئیس سازمان بهزیستی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان پرداخت و اظهار داشت: رویکرد این جشنواره بسیار حائز اهمیت است زیرا توانمندی های معلولان را به نمایش می گذارد.

علیمحمد قادری بیان کرد: بسیاری از معلولان از توانمندی های بالای هنری بهره مند هستند که برگزاری این جشنواره ها می تواند توانمندی های این قشر را به منصه ظهور برساند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=5221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.