• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در استان یزد مطرح کرد:

حرکت در مسیر خدا راهکار تاثیرگذاری در جامعه

  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
حرکت در مسیر خدا راهکار تاثیرگذاری در جامعه

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار مدیر و معاونان مرکز مدیریت استان، اساتید، مدیران و کادر اجرایی مدارس علمیه استان یزد با بیان اینکه سیر تکاملی زندگی سیر الی الله است، اظهار داشت: حرکت در مسیر خداوند متعال، تکامل و قرب الهی را به همراه خواهد […]

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار مدیر و معاونان مرکز مدیریت استان، اساتید، مدیران و کادر اجرایی مدارس علمیه استان یزد با بیان اینکه سیر تکاملی زندگی سیر الی الله است، اظهار داشت: حرکت در مسیر خداوند متعال، تکامل و قرب الهی را به همراه خواهد داشت و فاصله گرفتن از خدا، سیر نزولی به شیطان و طاغوت است و هر چه در مسیر زندگی نزول داشته باشیم، به شیطان و طاغوت نزدیک می شویم.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در کشور ما سبک زندگی اسلامی مورد غفلت قرار گرفته و به هدف زندگی پرداخته نشده است، افزود: آنچه که امروز به عنوان سبک زندگی در برخی خانواده ها مطرح است، بسیار سطحی است و تا سبک زندگی اسلامی واقعی فاصله بسیار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سردمداری علما برای حرکت های بزرگی همچون مشروطه، انقلاب اسلامی و … عنوان کرد: در کتاب علامه امینی اسامی بیش از ۱۰۰ نفر از علما به عنوان مبارزان و شهدا آورده شده است اما حرکت امام متفاوت از همه این حرکت‌ها بود.

تفاوت حرکت امام با علمای مبارز قبل در ریشه کنی طاغوت بود

وی تصریح کرد: امام معتقد بود که مبارزان قبلی، شاخ و برگ‌ها را اصلاح کردند در حالی که ریشه باید اصلاح شود و با همت بلند خود و با تأسی به سخن امام حسین(ع) تیشه به ریشه طاغوت زد و حاکمیت خدا را محور مبارزات خود قرار داد.

آیت الله ناصری تاکید کرد: امام خمینی(ره) وقتی که گفت شاه باید برود، کاری به شخص شاه نداشت بلکه با مرام و مسلک و شیوه حکومت او مشکل داشت و معتقد بود شاه ریشه طاغوت و نماد استکبار در ایران است.

امام جمعه یزد بیان کرد: امام هرگز اسلام را فدای مصلحت و خواسته خود نکرد و محال است که یک آن و لحظه به ریاست و حکومت داری فکر کرده باشد بلکه دغدغه او حاکمیت الله بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با همت بلند امام راحل و یارانشان و آرمان های امام حسین(ع) به پیروزی رسید و رمز این موفقیت، نداشتن هیچگونه چشمداشتی به جاه و مقام بود که اگر اینگونه بود، انقلاب نه پیروز می شد و نه ۴۰ سال استمرار پیدا می کرد.

تعلق امام خمینی(ره) در مسیر مبارزه هرگز به ریاست نبود

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به ویژگی های شخصی امام خمینی(ره) و شاخص‌های مبارزات ایشان عنوان کرد: امام ساعت‌ها در حرم امام علی(ع) گریه و التجا می کرد و با امید و تکیه بر خدا در این مسیر گام برداشت و تعلق او در این مسیر به ریاست نبود بلکه تعلق او تنها به خدا بود.

وی بیان کرد: اگر امروز می خواهیم در جامعه موثر باشیم باید به خدا و خدمت به بندگان خدا فکر کنیم و برای خود حسابی باز نکنیم و برای خود حریم قائل نباشیم و در همه فعالیت ها خدا را مدنظر داشته باشیم.

آیت الله ناصری ناصری ادامه داد: اگر کسی راهکار برای گره گشایی از زندگی نداشته باشد، عقب می ماند و امروز بخشی از عقب ماندگی های ما به این دلیل است که برخی مدیران ما قدرت تفکر و خلاقیت قوی ندارند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=5380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.