• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در دیدار با رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:

چهره شهر باید با حفظ سنت ها، زیبا و امیدوار کننده باشد

  • ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
چهره شهر باید با حفظ سنت ها، زیبا و امیدوار کننده باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با آرزوی توفیق برای رئیس جدید سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی اهمیت زیادی داشته و نیاز به برنامه‌ریزی دارد، مسائل مهم فرهنگی در شهر دارالعباده وجود دارد که جز مسائل اصلی است و باید مورد توجه و رسیدگی واقع شود. آیت […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با آرزوی توفیق برای رئیس جدید سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی اهمیت زیادی داشته و نیاز به برنامه‌ریزی دارد، مسائل مهم فرهنگی در شهر دارالعباده وجود دارد که جز مسائل اصلی است و باید مورد توجه و رسیدگی واقع شود.
آیت الله محمدرضا ناصری رسیدگی به ظاهر شهر را متناسب با مناسبت ها مورد تاکید قرار داد و گفت: البته ظاهر شهر باید به گونه ای باشد که در شان دارالعباده باشد. چهره شهر باید زیبا و برای مردم امیدوار کننده باشد اما توجه به دین و فرهنگ اسلامی فراموش نشود، و باعث حفظ سنت ها و ارزش ها شود.
وی بر ضرورت توجه به گردشگری تاکید کرد و افزود: باید بررسی کنیم و متوجه باشیم که داشته هایی که گردشگران برای ما دارند، حساب شده باشد و ما نیز داشته هایی را به آنها ارایه کنیم که مناسب باشد و چهره شهر، ادب و اخلاق مردم و اعتقادات آنها را نشان دهد.
وی خواستار ایجاد تنوع در شهر با نصب تابلوهای جذاب برای گردشگران شد و افزود: این تابلوها باید دارای مفاهیم جذاب باشد. گردشگران باید با انتقال این مفاهیم با اسلام و فرهنگ اسلامی ایرانی آشنا شوند.
وی به اهمیت مفاهیم تابلوهایی که در شهر نصب می شود، اشاره و تاکید کرد: این مفاهیم در ارتباط با خدا و آرامش بخش باشد، برای مثال می‌توان به دوران دفاع مقدس اشاره کرد که در مسیرجبهه، جملاتی قرار می گرفت که پندآموز بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: چهره شهر باید زیبا، تمیز و با نشاط باشد، مردم باید با زیبایی و ظرافت در فضاسازی های شهری، در جریان مناسبت ها قرار بگیرند، فعالیت‌ها باید سنجیده و ویژه باشد و به جنبه‌های شرعی و فرهنگی توجه شود.
وی اعلام کرد: در برنامه ریزی ها به همه جوانب دقت شود. سنت های دینی و فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی باید جایگزین سنتهای غلط غربی از جمله سگ گردانی و خرید و فروش سگ شود. این رویکرد نیازمند یک کار ظریف است. دشمن با توجه به مذهبی بودن، یزد را مورد توجه قرار داده و قصد دارد فرهنگ اصیل اسلامی یزد را کمرنگ کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خواستار نصب تلویزیون‌های شهری برای ارائه مفاهیم مهم از جمله توجه به خدا و نماز و سنت زیبای کمک کردن به همدیگر شد و افزود: فضای مجازی خلاء هایی را در این حوزه ایجاد کرده که باید اصلاح شود و ارتباط مردم با مساجد و روضه ها دوباره برقرار شود. می توان با نصب این تلویزیون های بزرگ در شهر، مفاهیم را در قالب هنر از جمله کلیپ های کوتاه و آموزنده، تصاویر و جملات زیبا، به مردم آموزش داد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر شفافیت در حوزه مالی تاکید کرد و گفت: باید در این حوزه قوی، مطمئن و شفاف عمل کرد تا جلوی فتنه ها گرفته شود.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این دیدار از تدوین برنامه و ارائه آن به آیت الله ناصری برای اجرای فعالیت های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در سازمان خبر داد و گفت: تلاش می شود این برنامه با اطلاعات دقیق و استفاده از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تدوین شود و از نتایج مطالعه و پژوهشی که در زمینه مدیریت شهری در حوزه فرهنگی، اجتماعی، هنری و اقتصاد شهر اسلامی مورد توجه مقام معظم رهبری با ۵ شاخص اصلی انجام شده، استفاده شود.
وی همچنین بر ضرورت هماهنگی دستگاهی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و ارتقاء خدمات حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تاکید کرد و از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خواستار فرصت ثابتی برای ارائه گزارش و دریافت رهنمودهای ایشان، با توجه به نگرانی هایی که در این حوزه دارند، شد.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=543

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.