• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

امام جمعه یزد: ساعت کاری زنان شاغل کاهش پیدا کند

  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
امام جمعه یزد: ساعت کاری زنان شاغل کاهش پیدا کند

آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه طرح سامان خانواده که در استانداری یزد برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در حوزه خانواده در سطح شهرستان‌های استان یزد اظهار داشت: باید در همه زمینه‌ها با برنامه پیش برویم اما نباید درگیر تشکیلات و کاغذ بازی‌های اداری شویم. وی عنوان کرد: دشمن متوقف نشده و […]

آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه طرح سامان خانواده که در استانداری یزد برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در حوزه خانواده در سطح شهرستان‌های استان یزد اظهار داشت: باید در همه زمینه‌ها با برنامه پیش برویم اما نباید درگیر تشکیلات و کاغذ بازی‌های اداری شویم.

وی عنوان کرد: دشمن متوقف نشده و تمام توان خود را برای به انحراف کشاندن و تخریب جامعه و خانواده به کار گرفته است و برنامه ریزی و فعالیت های گسترده ای نیز دارد بنابراین نباید درگیر بروکراسی اداری شویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه جامعه از خانواده تشکیل می شود، افزود: اگر خانواده از هم گسیخته باشد، جامعه نیز شرایط خوبی نخواهد داشت اما اگر بنیان خانواده مستحکم، سرشار از مودت و همدلی باشد، این روحیه به جامعه نیز تعمیم پیدا خواهد کرد.

ناصری عنوان کرد: در مسئله تحکیم خانواده دو مبحث تشکیل و تحکیم خانواده را باید مدنظر قرار دهیم و باید بستر مناسب را برای تحقق این دو مهم فراهم کنیم و در این بین توجه داشته باشید که زنان نقش اساسی در تشکیل و تحکیم خانواده ایفا می کنند بنابراین باید نگاه ویژه ای به آنها داشته باشیم و بانوان را در زمینه های مختلف آگاه و توانمند کرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: بی‌شک با این شیوه فعلی و سبک زندگی که برای زنان به وجود آمده، نمی توان شاهد نقش آفرینی کامل زنان در خانواده و تربیت باشیم زیرا زنان اکنون بیشتر وقت خود را در محل کار و خارج از خانه بسر می برند اما می توان شرایطی فراهم کرد که زنان زمان بیشتری برای خود و خانواده خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بارها تاکید کرده ام که ساعت کاری زنان باید کاهش پیدا کند، تاکید کرد: ساعت کاری زنان باید به چهار ساعت برسد و اجرای این طرح شجاعت می خواهد و اگر این اقدام صورت بگیرد، فرصت آنها در منزل بیشتر می شود و در این صورت می توانند از انرژی خود برای تربیت فرزندان استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد عنوان کرد: اکنون سیستم اداری و کاری ما تمام وقت زنان را گرفته و این امر به بنیان خانواده لطمه وارد می کند زیرا کار کردن زن به یک فرهنگ تبدیل شده و حتی دیده شده که دختران جوان تا کار پیدا نکنند، به ازدواج فکر نمی کنند.

وی تصریح کرد: باید فلسفه ازدواج در دوره ها و کارگاه های آموزشی برای جوانان تشریح شود زیرا امروز به نظر می رسد جوانان از این فلسفه اطلاع چندانی ندارند.

ناصری همچنین بر تقویت روحیه توکل بخدا در جوانان تاکید کرد و گفت: امروز می بینیم که بسیاری از جوانان به خاطر ترس از مخارج، صاحب فرزند نمی شوند که در این شرایط باید آیات الهی در مورد روزی رسانی به بندگان را برای آنها تشریح و تفسیر کرد.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=5676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.