• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۱ بهمن ۱۴۰۱

  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۱ بهمن ۱۴۰۱

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه در مناجاتی از امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی می خوانیم که خدایا ما در مسیر حرکت به سوی تو هستیم و راه ما به تو نزدیک است و مسیر ما، […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۱ بهمن ۱۴۰۱

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه در مناجاتی از امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی می خوانیم که خدایا ما در مسیر حرکت به سوی تو هستیم و راه ما به تو نزدیک است و مسیر ما، مسیر توست و بین خودت و بنده ات حجاب قرار ندادی، مگر اینکه عمل و کردار بندگان، آنها را از تو دور کند، اظهار داشت: ما گاه از خدا غافل و در مسائل دنیوی غوطه‌ور می شویم در حالی که خدا مدام ما را می بیند.

وی با بیان اینکه اعمال ما بین ما و خدا حجاب درست می کند، افزود: گاهی با دروغ گفتن، گناه کردن و جدا شدن از مسیر خدا و توجه بسیار به امور دنیوی، از خدا دور و غافل می شویم.

آیت الله ناصری ادامه داد: در مناجات رجبیه آمده آنها که به غیر تو و غیر حق توجه دارند، زیان می بینند و اینها غافلند که دارند بین خود و خدا حجاب ایجاد می کنند.

*مبارزه بدون عشق به خدا عین خسران است

خطیب جمعه یزد تاکد کرد: اگر امید به خدا داشته باشیم، خدا در همه زمینه ها ما را پشتیبانی می کند و اگر به عشق خدا پیش نرویم، هر مبارزه ای هم که انجام دهیم، ضرر می کنیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: چهار حاکم طی ۳۵ سال یک لحظه این امام بزرگوار را راحت نگذاشتند و بیشترین مبارزه را امام موسی کاظم (ع) در برابر ستمگران داشتند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه این امام همام در مسیر مبارزه، لحظه به لحظه با یاد خدا پیش رفت، عنوان کرد: ایشان در عین حالی که سالها در زندان بود، در مورد برنامه ریزی برای ترویج دین اسلام لحظه ای غافل نشد و همواره به یاد خدا و به عبادت پروردگار مشغول بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر قرار گرفته ایم، افزود: حرکت امام خمینی(ره) در مبارزات انقلاب و خارج کردن مردم از ظلمت و حرکت دادن آنها به سوی نور، مصداق آیه «لقد ارسلنا موسی بایاتنا ….» است.

آیت الله ناصری عنوان کرد: دستور خدا به حضرت موسی این است که بندگان مرا از بندها رهایی دهی و آنها را به سوی نور هدایت کنی و از طاغوت اجتناب کنی، و این همان اقدامی است که امام خمینی(ره) به تبعیت از قیام امام حسین(ع) انجام داد و خداوند نیز طاغوت ها را زدود، حاکمیت غیر از خدا را بر داشت و حاکمیت الله حاکم شد.

وی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب تحت امر کفار و یهودی ها بود، افزود: آنها عروسکی به نام شاه را سر کار گذاشته بودند و حکومت آنها عروسکی به تمام معنا می خواست که شاه پهلوی این نقش را برای آنها بازی می کرد.

آیت الله ناصری عنوان کرد: این نهضت از چند قرن پیش توسط ائمه اطهار(ع) آغاز و توسط آنها پیگیری شد و در نهایت نیز انقلاب اسلامی در امتداد مبارزات ائمه اطهار(ع) و نهضت عاشورا در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید.

خطیب جمعه یزد اظهار داشت: این پیروزی به دست خدا رقم خورد و قومی که در ظلمات طاغوت غرق بود، ظرف چند روز به دست خدا آزاد شد.

*اتحاد رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه برای تداوم انقلاب اسلامی، تقوا، صبر و مقاومت و پایداری نیاز داریم، عنوان کرد: وقتی در مسیر خدا قرار گرفتیم باید به بندگان خدا خدمت کنیم و با اتحاد و توکل و اعتماد به حق، در این مسیر قدم برداریم.

آیت الله ناصری افزود: رمز پیروزی انقلاب اسلامی اتحاد بود و امام خمینی(ره) نیز مدام بر اتحاد تاکید داشت و حرکت در مسیر نیز همواره مورد تاکید بود و در شرایطی که هدف و مقصود یکی باشد، اتحاد برقرار است زیرا همه به یک مقصد و آن هم قرب الهی و تعالی حرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: وحدت واقعی یعنی قلب همه شما برای یک چیز بتپد و آن، اسلام است.

*جمهوری اسلامی از اصول خود کوتاه نخواهد آمد

آیت الله ناصری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: جمهوری اسلامی به اصول خود به شدت پایبند است و با خطوط اصلی خود هرگز بی مبالاتی نمی کند و برایش مهم است چرا بماند و چگونه بماند.

وی عنوان کرد: چرایی ماندن ما به دلیل پیاده سازی احکام الهی است و چگونه ماندن ما در سایه تلاش در مسیر پیشرفت فرهنگ، اقتصاد و تمامی ابعاد زندگی بشر، میسر است.

امام جمعه یزد از همه مردم دعوت کرد تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن با انسجام و وحدت حضور داشته باشند و صبر، تقوا، توکل و مقاومت را پیشه خود کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد گرانی هایی که در جامعه وجود دارد، افزود: بارها گفته ام که امکان تولید خوراک دام که شامل چهار نهاده است در کشور وجود دارد و می توانیم در این زمینه خودکفا باشیم و اگر این اتفاق بیفتد و جهاد کشاورزی استانها با سرمایه گذاران بخش خصوصی به میدان بیایند، می توانیم در این زمینه خودکفا باشیم تا گوشت و مرغ تا این حد گران نشود.

*مدیریت رهبری در ناآرامی ها مدبرانه و پدرانه بود

آیت الله ناصری همچنین در مورد عفو رهبری نیز بیان کرد: مدیریتی که رهبری در این نا آرامی ها داشتند، یک مدیریت آگاهانه، مدبرانه و پدرانه بود زیرا همه رسانه های دنیا جمع شدند تا هزاران دروغ را سر هم کنند و به خورد مردم دهند اما رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که در این آشوب ها عده ای مزدور و عده ای فریب خورده هستند.

خطیب جمعه یزد یادآور شد: نیروی انتظامی ما چندین شهید و زخمی داد اما اجازه نداد آسیبی به کسی وارد شود، سربازان کتک می خوردند اما دست به اسلحه نبردند و تدبیر رهبری در مورد عفو تعداد زیادی از فریب خورده ها، تدابیر ایشان را بیش از پیش نشان داد.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=5889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.