• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آیت الله ناصری: فرهنگ مهدویت جدا از انقلاب اسلامی نیست

  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
آیت الله ناصری: فرهنگ مهدویت جدا از انقلاب اسلامی نیست

آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد با بیان اینکه نیمه شعبان از ایام الله است، اظهار داشت: لازم است مردم با فلسفه نیمه شعبان همچنین فلسفه انقلاب اسلامی به عنوان مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) آشنا شوند. وی با بیان اینکه حفظ انقلاب اسلامی، حرکت در مسیر تحقق انقلاب […]

آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد با بیان اینکه نیمه شعبان از ایام الله است، اظهار داشت: لازم است مردم با فلسفه نیمه شعبان همچنین فلسفه انقلاب اسلامی به عنوان مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) آشنا شوند.

وی با بیان اینکه حفظ انقلاب اسلامی، حرکت در مسیر تحقق انقلاب منجی عالم بشریت است، افزود: اهداف انقلاب اسلامی در راستای اهداف قیام امام زمان(عج) است و این اهداف باید برای مردم تبیین شود.

آیت الله ناصری تاکید کرد: شورای مهدویت باید با استفاده از ظرفیت‌های خود، حضرت ولیعصر(عج) را به مردم بشناساند و مردم را با این واقعیت آشنا کند که منجی عالم بشریت، جهانی کردن دین خدا و دین اسلام و احکام الهی را دنبال می کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی به شدت مورد هجمه دشمنان و معاندان است، افزود: در چنین شرایطی باید با معرفی دستاوردها و اهداف انقلاب، واقعیت این قیام را به مردم نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه دریچه تمدن انقلاب اسلامی باید به سوی مردم جهان باز شود، عنوان کرد: این مهم با معرفی انقلاب اسلامی، انقلاب منجی عالم بشریت و امام زمان (عج) میسر می شود.

آیت الله ناصری اظهار داشت: اگر توانستیم در این هدف موفق باشیم و این را به نحوی به مردم معرفی کنند که آنها اعتقاد قلبی پیدا کرده، آنگاه علاقه و محبت پیدا می شود و در نتیجه در رفتار و اعمال نیز تاثیر خواهد گذاشت بنابراین شناساندن انقلاب اسلامی ایران یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: اصل حرکت در این مسیر، ایجاد علاقه و ایمان قلبی نسبت به انقلاب اسلامی به عنوان مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) است.

آیت الله ناصری بر لزوم برنامه ریزی برای ترویج مهدویت تاکید کرد و گفت: همچنین لازم است برای مربیان و معلمان مدارس، دوره های مهدویت برگزار شود تا از این طریق بتوانیم دانش آموزان را با این مهم آشنا کنیم.

امام جمعه یزد اظهار داشت: اگر مقدمات برگزاری دوره های مهدویت برای معلمان به صورت تخصصی و مستمر فراهم شود، آنگاه شاهد اثرگذاری آنها بر دانش آموزان خواهیم بود آنگاه در جشن های نیمه شعبان، عشق و علاقه و حضور دانش آموزان و میدان داری آنها را شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مهدویت نمی تواند جدا از انقلاب باشد زیرا انقلاب ما یک حرکت رو به خداست و یک انقلاب سیاسی صرف نیست.

آیت الله ناصری عنوان کرد: آشنایی با مهدویت همچون آشنایی با خدا باید در صدر برنامه های تربیتی برای کودکان باشد و هم خانواده ها و هم مدارس باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: وقتی فرزندان ما دارای هویت اسلامی شدند، آنگاه به دنبال الگو می گردند که باید در این زمان به آنها الگو معرفی کنیم و اگر از این امر غفلت کنیم، آنگاه دیگران به آنها بازیگران و فوتبالیست و … را به عنوان الگو معرفی می کنند که این مطلوب نیست.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=5938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.