• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۵ اسفند ۱۴۰۱

  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۵ اسفند ۱۴۰۱

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۵ اسفند ۱۴۰۱ آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه های این هفته دارالعباده یزد،با تبریک میلاد با سعادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امیدواریم همگان از فیوضات  و برکات این ماه عزیز بهره مند […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۵ اسفند ۱۴۰۱

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه های این هفته دارالعباده یزد،با تبریک میلاد با سعادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امیدواریم همگان از فیوضات  و برکات این ماه عزیز بهره مند شوند.

وی با توصیه همگان به تقوا بیان کرد: اگر مدعی پیروی از امام علی(ع)، امام حسین(ع) و دوستدار ائمه معصومین(ع) هستیم، باید از خدا اطاعت و از گناه و معصیت دوری کنیم.

آیت الله ناصری عنوان کرد: هر کدام از ما بیشتر در مسیر اطاعت خدا باشیم و حرکت خود را بر اساس رضایت خدا برنامه ریزی کنیم و از وسوسه های شیطان و هواهای نفسانی دور باشیم، به خدا نزدیکتر خواهیم بود و برکات دریای رحمت الهی بیشتر نصیب ما خواهد شد.

خطیب جمعه یزد با بیان اینکه وعده های الهی صادق است و خلاف نیست، افزود: خدا فرموده که اگر تقوا پیشه کنید و صبور باشید، شما را از نعمات فراوان برخوردار خواهیم کرد و به شما یاری می رسانیم و دشمنان را از شما دفع می کنیم.

آیت الله ناصری ادامه داد: عده‌ای در اثر بی‌تقوایی و در اثر غفلت‌ها از خدا دور می شوند و به واسطه این دوری، رحمت الهی نصیب حال آنها نمی‌شود و کسی که از رحمت خدا دور باشد، در پیچ و خم‌های مسیر زندگی سقوط می‌کند بنابراین برای ایمن بودن از انحرافات عقیده و فکر، باید خود را به خدا بسپاریم و از او اطاعت کنیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسیر ایده و آرمان‌های امام حسین(ع) برای همه ما آشکار است، افزود: دشمنی با دشمنان خدا و امر به معروف و نهی از منکر، مسیری بود که آن حضرت جان خود را در راه آن داد.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) بیان کرد: به فرموده آن حضرت اگر انسان از قوه عقل خود استفاده نکند، اسیر وسوسه های شیطان می شود زیرا عقل روشنایی و جهل تاریکی است و کسی که در مسیر تاریکی قرار گیرد، خسارات و خطرات بسیاری وجود دارد.

آیت الله ناصری یادآور شد: عقل، دین، حسن خلق و حیا مواردی است که امام حسین(ع) بر آن تاکید دارند و این همان مواردی است که دشمن بر سر آن با ما مشکل دارد و در تلاش است این موارد را از ما بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: بدخواهان ما از ابتدا فرزندان ما را از عقل و دین و حیا دور کرده اند و اجازه نداده اند آنها هویت دینی پیدا کنند و متاسفانه بعضی از والدین هم نسبت به هویت دینی کودکان خود کوتاهی می کنند.

وی عنوان کرد: فرزندان ما باید با خدا از همان کودکی آشنا شوند در غیر این صورت بدخواهان و دشمنان ما، روی عقاید و افکار آنها کار می کنند و از آن به نفع خود بهره برداری می کنند.

آیت الله ناصری اظهار داشت: حسن خلق کودکان ما نیز به دلیل فیلم‌ها و بازی‌های خشن تحت تاثیر قرار گرفته که والدین باید نسبت به آن آگاه و هوشیار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت عباس(ع) و روایتی از امام صادق(ع) درباره ایشان افزود: ایشان فرمودند که عموی ما عباس، بصیرت و بینایی و سعه صدر بسیاری داشت و در کنار امام حسین(ع) همواره با بصیرت اقدام کرد.

آیت الله ناصری عنوان کرد: امروز نیز همه ما در نظام اسلامی باید با بصیرت در کنار ولایت و همراه با ولایت باشیم و با اندیشه و تفکر پیش برویم و توکل به خدا داشته باشیم تا خداوند متعال ما را در صراط مستقیم استوار و ثابت قدم نگهدارد.

امام جمعه یزد بیان کرد: اگر بصیرت وجود داشته باشد، نفوذی ها نمی توانند افراد را از امام و رهبرشان جدا کند و پول و وعده آنها را مردد نمی کند.

وی تصریح کرد: اینکه عده ای در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و در نهایت او و یارانش را قطعه قطعه کردند، بخاطر نداشتن بصیرت بود و به سرعت تسلیم پول و سکه و وعده شدند.

آیت الله ناصری اظهار داشت: همه مومنان در همه دوران زندگی باید مراقب باشند زیرا شیاطین در همه دوره ها حضور دارند و امروز نیز دشمن با استفاده از فضای مجازی، در حال دروغ پراکنی است و تلاش می کند با ایجاد فساد و فحشا، به اهداف خود دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: ایمان با صلابت و شجاعت که ویژگی حضرت عباس(ع) بود، امروز باید در یاران انقلابی وجود داشته باشد تا بتوانند به درستی از ولایت دفاع کنند.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود درباره امام سجاد(ع) نیز بیان کرد: امام سجاد(ع) دوران بسیار سختی را قبل و بعد از شهادت امام حسین(ع) تجربه کرد زیرا در جامعه ای قرار گرفت که جای خوبی و بدی، کفر و ایمان با هم عوض شده بود و سالها به طول انجامید تا عقاید و انحرافات را اصلاح کند.

وی افزود: امام سجاد(ع) با درایت خود با ادعیه صحیفه سجادیه، یک رسم زندگی مؤمنانه و خداجویانه را ترسیم کرد و صحیفه سجادیه یک سیره زندگی تکاملی به انسان می دهد و از انحرافات عقیدتی انسانها جلوگیری می کند.

آیت الله ناصری اظهار داشت: بسیاری از این دعاها، دستور زندگی و عرفان دارد و اینها همه چراغی برای مسیر راه است.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) با تدوین اندیشه های اسلامی، اصلاح تحریف‌ها، اثبات حقانیت اهل بیت(ع)، ایجاد تشکیلات منسجم و خاموش کردن و برملا کردن فتنه ها، تلاش کرد تا جامعه اسلامی را با بصیرت افزایی، توکل به خدا و توسل به پیامبر و اهل بیت(ع)، صبر و استقامت، حسن ظن به وعده های الهی به مسیر خود باز گرداند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: امروز هم فتنه هایی مثل تهمت زدن، دروغ پراکنی، یأس پراکنی و سرگرم کردن مردم وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید از از تهدیدها فرصت سازی کنیم، تصریح کرد: وقتی دشمن تلاش می کند تا ما را از همه جهات تحت فشار قرار دهد، باید از نفوذ و تخریب او جلوگیری کنیم و یکی از راه های خروج از فتنه، انسجام و اتحاد همچنین ایجاد فرصت از تهدیدها است.

آیت الله ناصری با بیان اینکه امروز گرفتار فتنه های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هستیم، افزود: در اغتشاشات اخیر، کشورهای مختلف با تمام امکانات و رسانه های خود از اغتشاشات حمایت کردند اما با بصیرت مردم به نتیجه نرسیدند و همین آنها را عصبانی کرده است.

وی افزود: استکبار جهانی علیه قرآن، علیه خدا و علیه ایران قیام کرده است و ایران را مرکز تمدن اسلامی می داند و از این هراس دارند.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ماه شعبان، ماه پیامبر(ص) و ماه روزه و استغفار است، عنوان کرد: پاسداران عزیز ما در همه صحنه ها، مرام امام حسین(ع) را بیدار کردند و در برابر دشمن اباعبدالله ایستادند.

وی، روز امور تربیتی را نیز گرامی داشت و گفت: امور تربیتی فلسفه بعث انبیاء الهی است بنابراین نباید تربیت فرزندان خود را فراموش کنید و اطمینان داشته باشید که انقلاب نیز برای حرکت در مسیر حقیقت و تکامل و مسیر الهی شکل گرفت.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=5977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.