• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد در جمع نمازگزاران مسجد آخوند ملااسماعیل یزد با تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی توفیق و عنایت الهی برای همه مؤمنین، همه را به رعایت تقوا و پرهیز از گناه دعوت کرد. […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد در جمع نمازگزاران مسجد آخوند ملااسماعیل یزد با تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی توفیق و عنایت الهی برای همه مؤمنین، همه را به رعایت تقوا و پرهیز از گناه دعوت کرد.

امام جمعه یزد با اشاره به آیه ««هُوَ مَعَكُمْ أَیْنَ مَا كُنتُمْ» اظهار داشت: خداوند در وجود ما باید نهادینه شود که در محضر خداوند متعال هستیم و خدا همیشه با ماست زیرا همه امور ما در دست اوست و ما محتاج عنایت الهی هستیم.

وی، تصریح کرد: خداوند انسان را اجتماعی خلق کرده است و انسان در زندگی همیشه محتاج و دنبال یک پشتوانه ای برای توفیق در زندگی است تا او را همراهی و کلید های سعادت را به روی او بگشاید ولی گاهی انسان ها برای رسیدن به استقلال و تکامل و رشد در مصداق اشتباه می کنند و چون معرفت ندارد پول و ریاست و مسائل دنیوی را  نشانه توفیق خود می داند ولی پس از کسب آن به آرامش نمی رسد.

آیت الله ناصری یزدی با یادآوری آیه سوره رعد« الَّذِينَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید« آنها که به خدا ایمان آورده و دلهاشان به یاد خدا آرام می‌گیرد، آگاه شوید که تنها یاد خدا آرام‌بخش دلهاست.»

وی، ابراز کرد: انسان با ایمان می داند خدا به داد او می رسد و همه جا به فکر اوست و قلبش آرامش می یابد و دیگر به کسی ظلم نمی کند و با ایمان و توکل به خدا گرفتاری مردم را نیز حل می کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با یادآوری آیه ۱۸ سوره کهف« وَاصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ ۖ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا»، گفت: خداوند در این آیه می فرماید« و همیشه خویش را با کمال شکیبایی به محبت آنان که صبح و شام خدای خود را می‌خوانند و رضای او را می‌طلبند وادار کن، و مبادا دیدگانت از آنان بگردد از آن رو که به زینتهای دنیا مایل باشی، و هرگز از آن که ما دل او را از یاد خود غافل کرده‌ایم و تابع هوای نفس خود شده و به تبهکاری پرداخته متابعت مکن».

آیت الله ناصری یزدی در تفسیر این آیه بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی از دشمنان که به دنبال بردگی ما هستند اطاعت نمی کند؛ برخی دنبال سازش با آمریکا هستند ولی خداوند فرموده « وَلَا تُطِعْ» یعنی اطاعت نکنید.

وی، با یادآوری آیه ۴۳ سوره زخرف « وَإِنَّهُمْ لَيَصُدُّونَهُمْ عَنِ السَّبِيلِ وَيَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ مُهْتَدُونَ »اظهار داشت: خداوند در این ایه می فرماید« و آن شیاطین همیشه آن مردم از خدا غافل را از راه خدا باز دارند (و به ضلالت در افکنند) و پندارند که هدایت یافته‌اند.» و یکی از تفاسیر این آیه رادیوهای بیگانه و فضای مجازی به شمار می رود که جوانان و نسل امروز ما را از یاد خدا و نماز غافل می کند زیرا هدف دشمنان ما دور کردن نسل امروز از خدا، اسلام، نماز و قران است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک عید بزرگ نیمه شعبان اظهار داشت: در حدیثی نقل شده است که یکی از علل غیبت را وجود طاغوت ها و حکوت طاغوت ها در جهان است زیرا در زمان ائمه پیش از امام مهدی (عج) به دلیل اینکه طاغوت ها بر مسلمانان مسلط بودند امکان ظهور نبود و زمانی حضرت ظهور می کند که بتوانند بر طاغوت ها چیره شوند.

آیت الله ناصری یزدی، ادامه داد: زمانی حضرت مهدی(عج) می آیند که استکبار جهانی و سلطه گران دنیا قدرت و توانی که بر امام زمان(عج) سلطه بیایند را نداشته باشند و زمینه برای حکومت حضرت آماده باشد و طاغوت ها نتوانند سلطه ظالمانه بر امام زمان(عج) داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از زمینه های ظهور وجود امت هایی است که مستقل باشند و زیر بار ظلم نروند و مستعد پذیرش ولایت امام زمان(عج) باشند و امام زمان آنان را به تکمیل راه هدایت کند.

امام جمعه یزد، اظهارداشت: این انقلاب ما که به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) و نیز با هدایت رهبر انقلاب  به اینجا رسیده است مقدمه ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است  و خودش در این مسیر به ما کمک می کند و ما می دانیم این انقلاب خدایی است.

 

آیت الله ناصری یزدی، یکی از علل دشمنی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی را همین الهی بودن و زمینه ساز بودن ظهور منجی دانست و گفت: این دشمنان حتی از سرود خواندن فرزندان ما برای امام زمان (عج) هم نگرانند و انقلاب ریشه الهی دارد و تا الهی است با آن مخالفند و ما تا ازدین اسلام دست برنداریم و تا بنده آنان نشویم با ما موافقت نمی کنند.

وی، پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از علل کوتاه شدن دست اجانب خصوصا انگلیس و آمریکا از منابع و ذخایر طبیعی ملت ایران دانست و افزود: مردم قدر این انقلاب را بدانند زیرا در مرحله حساسی هستیم و دشمن می خواهد ما را از دین برگرداند و ایران را تجزیه کند.

امام جمعه یزد با اشاره به این که برخی ما را به دشمن تراشی متهم می کنند، گفت:

استکبار جهانی از اول انقلاب به دنبال ایجاد دشمنی بوده و هستند و از اول انقلاب به دنبال کودتا بودند به طوری که در اسناد لانه جاسوسی دشمنی آنان به وضوح دیده می شد.

آیت الله ناصری یزدی، مسئولان در همه رده های کشوری و استانی را به خدمت برای مردم و محرومان جامعه فراخواند و گفت: مسئولان نظام باید با تدبیر و برنامه ریزی منظم و هماهنگ با مشکلات و گرانی ها و دشمنی ها مقابله کنند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.