آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت: یزد در مرکز ایران قرار گرفته و جادههای آن، ترانزیتی و از شریانهای اصلی است و گرچه این موضوع یک ظرفیت به شمار می رود اما تردد وسایل نقلیه سنگین، اصطحلاک جاده های یزد را بالا برده است.
وی عنوان کرد: بر این اساس به نظر می رسد باید خطوط ریلی استان یزد را افزایش داد تا از این ظرفیت در راستای کاهش اصطحلاک جاده های استان استفاده شود.
آیت الله ناصری با اشاره به آمار بالای تصادفات در استان یزد بیان کرد: تردد بیش از حد کامیونها و خسته کننده بودن جاده ها، آمار تصادفات را افزایش داده است.
امام جمعه یزد عنوان کرد: باید در کنار مرمت جاده ها، نوسازی و بهبود ناوگان حمل و نقل، خطوط ریلی را نیز افزایش داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم خودکفایی استانها در زمینه تامین تجهیزات و خودروهای حوزه حمل و نقل به ویژه ساخت اتوبوس تاکید کرد.
*وجود یک مجتمع بین راهی در هر ۸۰ کیلومتر در جاده های کشور
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۶۷ مجتمع خدمات رفاهی در کشور داریم که به طور میانگین هر ۸۰ کیلومتر، یک مجتمع وجود دارد.
امانی بیان کرد: ۵۰۰ مجتمع خدمات رفاهی نیز در دست احداث است که با تکمیل آنها، این میانگین به ۵۰ کیلومتر می رسد.
وی ادامه داد: در حوزه ناوگان شامل کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون و ….، کار توسط بخش خصوصی در حال انجام است اما متاسفانه رغبت به سرمایه گذاری در این زمینه کاهش یافته است زیرا هزینه خرید یک اتوبوس ۲۴ میلیارد تومان است که کرایه های فعلی پاسخگوی این رقم نیست.
امانی افزود: با این شرایط، به تدریج ظرفیت اتوبوسی خود را از دست خواهیم داد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد مطرح کرد؛
لزوم توسعه حمل و نقل استان یزد
آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت: یزد در مرکز ایران قرار گرفته و جادههای آن، ترانزیتی و از شریانهای اصلی است و گرچه این موضوع یک ظرفیت به شمار می رود اما تردد وسایل نقلیه سنگین، اصطحلاک جاده های یزد را بالا برده […]
لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6113