• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۴ فروردین ۱۴۰۲

  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۴ فروردین ۱۴۰۲

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و مصادف شدن آن با بهار طبیعت اظهار داشت: همواره باید از گذشت سال و فصول عبرت بگیریم زیرا خداوند متعال در فصول چهارگانه‌ای که برای طبیعت قرار داده و در گردش زمین و ماه و طلوع و غروب خورشید، […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و مصادف شدن آن با بهار طبیعت اظهار داشت: همواره باید از گذشت سال و فصول عبرت بگیریم زیرا خداوند متعال در فصول چهارگانه‌ای که برای طبیعت قرار داده و در گردش زمین و ماه و طلوع و غروب خورشید، قدرت خود را به نمایش گذاشته است.

وی عنوان کرد: همه باید در کارهای خود در طول یک سال گذشته تدبیر کنیم و ببینیم که تا چه اندازه به هدف زندگی که همان کمال الهی است، نزدیک شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: خداوند متعال کل الکمال است و برای انسان نیز کمال و پیشرفت خواسته است بنابراین انسان باید از سکون و یکنواختی و بی تحرکی فاصله بگیرد و برای رسیدن به هدف والای انسانی، حرکت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و فضائل ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ماه رمضان، ماه تحول است و از آنجا که مهمان خدا هستیم، باید بیشتر نسبت به اعمال و رفتار و گفتار خود عنایت داشته باشیم.

آیت‌الله ناصری تاکید: لحظه لحظه ماه مبارک رمضان، تسبیح خداست و باید دستورات خدا، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در مورد ماه مبارک رمضان را در مورد این ماه اجرا کنیم.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ تقوا و ورع گفت: ورع یک درجه بالاتر از تقوا است و ماه رمضان بهترین فرصت برای ورع و تقوا است.

آیت‌الله ناصری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) عنوان کرد: از نگاه ایشان، کسانی که اهل ورع هستند دارای ویژگی‌هایی است؛ اهل حسابرسی به اعمال خود هستند، در گفتار خود صادق هستند و از دروغ پرهیز دارند، دارای گذشت هستند، خود را از تمام شبهات پاک می‌کند و همه باید تلاش کنیم این ویژگی‌ها را در خود تقویت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفسیر آیاتی از سوره جمعه پرداخت و اظهار داشت: همه چیز در عالم به تسبیح خداوند می پردازد اما بر اساس آیات الهی، ما تسبیح آنها را نمی‌فهمید.

آیت‌الله ناصری همچنین با سخنان رهبر معظم انقلاب که سخنانی پرمحتوا و مملو از سفارش برای کارگزاران نظام و مردم است، افزود: همه مردم، مسئولان و مدیران این سخنرانی‌ها را بارها مرور کنند و تلاش کنند برای تحقق این رهنمودها به ویژه مهار تورم راهکار پیدا کنند.

وی بیان کرد: این سخنان برای مردم، مسئولان، مؤمنان و اقشار مختلف در طول سال راهگشاست و عمل به آن می تواند گره‌گشای بسیاری از این مشکلات باشد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه دعای تحویل سال، دعای تحول خواهی است، اظهار داشت: تحولی که خدا برای ما می‌خواهد با تحولی که دشمنان برای ما می‌خواهند بسیار متفاوت است، دشمن می خواهد از آزادی به بردگی آمریکا، از دینداری و خداپرستی به فساد و فحشا، از پویایی و تلاش به خمودگی و افسردگی برسیم و این تحول، قرار گرفتن در سراشیبی را به دنبال دارد.

امام جمعه یزد بیان کرد: اسلام تحولی با محور رشد و کمال و تعالی را برای مؤمنان می خواهد و بر همین اساس است که بزرگان دین ما گفته اند هرکس دو روزش همانند هم باشد، مغبون است.

وی عنوان کرد: تحولی که کشور ما امروز به آن نیاز دارد این است که نسبت به پیشرفت ها در تمامی عرصه‌ها اهتمام کنیم و عیب‌ها را پیدا و برطرف کنیم و همه مسئولان و مدیران، فرمانداران و استانداران و … باید پیشرفت ها را احصاء و آن را تکمیل و نواقص را برطرف کنند.

آیت‌الله ناصری بیان کرد: یکی از خصلت‌های خوبی که مردم دارند، مقاومت و ایستادگی آنهاست که نشأت گرفته از بنیه قوی دینی آنهاست و این از برکت علما و دغدغه آنها برای دینداری و تقویت ایمان مردم است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: این بنیه باید حفظ شود و مسجد و منبر و روضه را تقویت کنید و به یاوه سرایی‌های رسانه های بیگانه توجه نکنید و مسائل اقتصادی را به مسائل دینی مرتبط نکنید.

وی همچنین بر لزوم حضور پرشکوه در مساجد در ایام ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: مردم و مؤمنان حضوری پرشکوه در مساجد به ویژه در نمازهای جماعت داشته باشند.

آیت‌الله ناصری همچنین بر لزوم حفظ حجاب در این ایام در دارالعباده یزد تاکید کرد و اظهار داشت: باید همه یکدیگر را مودبانه نصیحت کنیم تا معنویت ماه رمضان و برکت امر معروف و نهی از منکر در جامعه ما پدیدار شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: بانوان نسبت به حجاب که واجب شرعی و الزام قانونی است اهتمام ورزند تا به واسطه بی حجابی از خدا دور نشوند و در جامعه فساد و فحشا ایجاد نشود، عموم مردم نیز نباید بی تفاوت باشند و دوستانه تذکر بدهند و مسئولین هم در این زمینه باید به وظایف خود عمل کنند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.