• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۵ فروردین ۱۴۰۲

  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۵ فروردین ۱۴۰۲

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تقدیر از مردم روزه‌دار یزد که در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند، اظهار داشت: امیدواریم شما مردم با وفا با زحماتی که در راه اسلام کشیدید، مورد عنایت ویژه پروردگار متعال قرار بگیرید. وی در بخش دیگری […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۵ فروردین ۱۴۰۲

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تقدیر از مردم روزه‌دار یزد که در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند، اظهار داشت: امیدواریم شما مردم با وفا با زحماتی که در راه اسلام کشیدید، مورد عنایت ویژه پروردگار متعال قرار بگیرید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وصیت‌نامه حضرت علی(ع) بیان کرد: حضرت علی(ع) به امام حسن و امام حسین(ع) توصیه کرد که مبادا هم و غم خود را برای دنیا بگذارید و اگر در دنیا برای چیزی تلاش کردید و از دستتان رفت، آنچنان غصه نخورید و همواره در مسیر حق، گفتارتان حق باشد.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: آن حضرت همواره به فرزندان خود توصیه کرد که تلاش کنید با دشمنان خدا و ظالمان در جنگ باشید و همواره نسبت به مظلومان در هر نقطه از جهان یاور و همراه باشید.

امام جمعه یزد، تقوای الهی و دوری از سرکشی از فرمان خدا را دیگر توصیه اکید مولای متقیان دانست و گفت: نظم در امور و برنامه ریزی در کارها، پرهیز از بی‌فکری و بی‌تدبیری از وصایای حضرت علی(ع) است.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: اصلاح امور یکدیگر، رفاقت و همدلی و هواداری از یکدیگر نیز از توصیه‌های حضرت علی(ع) است و اقامه نماز و روزه نیز از توصیه‌های اکید آن حضرت است.

وی به تشریح دیگر وصایای حضرت علی(ع) در مورد ایتام، همسایه، امر به معروف و نهی از منکر و … عنوان کرد: وصیت امیرالمؤمنین(ع) همه جانبه است و تمام ابعاد زندگی بشر را مدنظر قرار داده است.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از زمانی که امام روز قدس را مطرح کردند و از روزی که مردم ما به حمایت از فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمدند، مردم فلسطین از شرایط گذشته خود خارج شدند و مقاومت رنگ و بوی تازه‌ای گرفت.

آیت‌الله ناصری یادآور شد: شرایط امروز متفاوت از گذشته است و حرکات آنها خدایی است و امروز در برابر صهیونیست‌هایی که همه می‌گفتند کسی نمی‌تواند در مقابل آنها بایستند، ایستادگی و مقاومت می‌کنند و با آنها مبارزه می‌کنند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها امروز از سلاح و موشک و فریاد الله اکبر فلسطینی‌ها می‌ترسد و این ثمره فتوای بزرگ امام خمینی(ره) است و هر بار که شما در راهپیمایی شرکت می‌کنید، چند پله فلسطینی‌ها در مبارزه مقاوم‌تر می‌شوند و چند پله صهیونیست‌ها سست‌تر می‌شوند.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه محبت و همدلی است، عنوان کرد: خداوند متعال این ماه را بهانه‌ای قرار داد تا بندگان خود را به مقام قرب الهی برساند زیرا دوست ندارد که بندگانش از رحمت او دور شوند.

وی اظهار داشت: همه ما باید از این ماه بهترین بهره را ببریم و با بهره‌گیری از فیوضات این ماه، در محضر خدا با قلبی پاک و آکنده از عشق الهی حاضر شویم.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه اعمال ما در دنیا و آخرت، مسیر را برای ما باز می‌کند، تصریح کرد: این کردار ماست که در دنیا و آخرت مسیر رستگاری یا مسیر جهنم را باز می‌کند.

امام جمعه یزد ضمن تاکید بر حضور پرشور مردم در نمازجمعه اظهار داشت: مردم نمازجمعه را فراموش نکنند زیرا نمازجمعه پایگاه بزرگ اسلام است و همه دشمنان به این پایگاه چشم دوخته‌اند و در روز تعطیل خود برای این کار وقت بگذارید.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال ۳۵ نماز را برای ما واجب کرده است، عنوان کرد: از برخی روایات اینطور بر می‌آید که نمازجمعه واجب عینی است و بسیاری از علما و مراجع این موضوع را قبول دارند.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تورم و گرانی موجود در کشور، اظهار داشت: دولت اگر فرهنگ قناعت و اکتفا به سود کم را در میان تولیدکنندگان و واردکنندگان  نهادینه کند، بسیاری از مشکلات در این زمینه حل می شود زیرا عده‌ای با سودهای غیرمتعارف محصولات و تولیدات خود را در بازار عرضه می‌کنند.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: اگر این زیاده‌خواهی‌ها اصلاح شود و هرکس به سهم و سود متعارف خود راضی باشد، اینگونه شاهد تورم و گرانی نخواهیم بود.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان باید مشکلات مردم را حل کنند نه اینکه با نحوه نرخ گذاری خود و سودهای چند صد درصدی، مشکلی به مشکلات مردم اضافه کنند.

ناصری در مورد خودکفایی نیز تصریح کرد: یکی از مواردی که خودکفایی در آن باید انجام شود، نهاده‌های دامی است زیرا این نهاده‌ها که همواره ارزبری بسیاری دارد و قیمتگذاری گوشت و مرغ و لبنیات را تحت تاثیر قرار داده، در کشور قابل تولید است و جهاد کشاورزی باید در این زمینه جهادی وارد عمل شود.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور باید از وزیر جهاد کشاورزی بخواهد که شرایط و بستر خودکفایی را در استانها فراهم کند و هر استان حداقل به اندازه نیاز خود، تولید نهاده‌های دائمی داشته باشد.

امام جمعه یزد همچنین در مورد ازدواج‌های آسان بیان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی، باید بسیاری از سنت‌های غلط کنار گذاشته شود تا جوانان بتوانند به راحتی ازدواج کنند و تلاش کنید ازدواج آسان به معنای واقعی انجام شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.