• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

شهید ابریشم: حجاب شما از خون شهيدهم بالاتر است

  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
شهید ابریشم: حجاب شما از خون شهيدهم بالاتر است

شهید محمدکاظم ابریشم گرمالمیری ۱۷ آبان ۱۳۴۶ درشهرستان یزد به دنیا آمد و تا پایان دوم متوسطه در رشته ریخته گری تحصیل کرد. با اغاز جنگ تحمیلی از سوی بسیج با سمت تک تیرانداز راهی جبهه های حق علیه باطل شد. سرانجام پس از رشادت های فروان ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ در شرق دجله به شهادت رسید. پیکرش […]

شهید محمدکاظم ابریشم گرمالمیری ۱۷ آبان ۱۳۴۶ درشهرستان یزد به دنیا آمد و تا پایان دوم متوسطه در رشته ریخته گری تحصیل کرد. با اغاز جنگ تحمیلی از سوی بسیج با سمت تک تیرانداز راهی جبهه های حق علیه باطل شد. سرانجام پس از رشادت های فروان ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ در شرق دجله به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جای ماند تا ۱۸ بهمن ۱۳۷۵ پس از تفحص در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.

در وصیتنامه شهید “محمدکاظم ابریشم گرمالمیری” می خوانیم؛

«بسم‌الله‌الرحمن الرحيم قال ان‌صلاتى و نسكى و محياى و مماتى لله رب‌العالمين»

اى پيامبر بگو كه همانا نماز من و عبادتم و زندگيم و مردنم براى خداست كه پروردگار جهانيان است.

«اقرب الاعمال الى‌الله جهاد فى‌سبيل‌الله و لا يقاربه شى»‌

نزديكترين كار ما به خدا جهاد در راه  خدا است و چيزى مانند آن نيست . حضرت محمد(ص)

مكتبى كه شهادت دارد اسارت ندارد. امام خمينى(ره)

بسم رب الشهدا و الصديقين

و با درود بر آموزگار چگونه زيستن، محمد(ص) و درود و سلام ما برآموزگار چگونه مردن امام حسين (ع) و با درود بيكران برمهدى موعود و يگانه منجى عالم بشريت ونايب برحقش اميد محرومان و مستضعفان جهان خمينى كبير و باسلام بر ارواح  پاک و طيبه شهدا  از صدراسلام تاكنون كه با نثارجان و خون خود درخت پر بركت اسلام را آبيارى كردند و رزمندگانى كه حق را از باطل تشخيص داده و خالصانه پاى درميدان نبرد گذاردند و به رزمى بى‌امان برعليه كفر جهانى و طاغوتها تا آخرين نفس ادامه مى‌دهند. و سلام و درود بر شهيدان و مفقودين و جانبازان امت اسلام كه با قلبى مملو از ايمان و عزمى راسخ خون گرم و جان پرارزش خود را فداى اسلام و انقلاب كردند و با شهادت خونبار خود درخت تنومند اسلام را حياتى تازه بخشيده و راه را براى امت اسلام هموارساختند و ثابت كردند كه از پيروان راستين امام حسين(ع) هستند. به اميد شفاى مجروحين و معلولين و آزادى اسرا و پيداشدن مفقودين و برقرارى پرچم لااله الاالله درسراسر جهان و ظهور مهدى(عج) و سلامتى امام خمينى.

الگوى ما حسين‌ (ع) است كه تن به ذلت نمى‌دهد و مى‌گويد من‌ مرگ‌ در ميدان‌ را بر مرگ در بستر ترجيح مى‌دهم. اسوه ما حسينى است كه آزادانه و جوانمردانه از كثرت ‌لشكر و تجهيزات ‌دشمن ‌نمى‌هراسد و تنها از خدا مى‌ترسد و بس، و با شهادت خود ثابت مى‌كند كه خون بر شمشير پيروز است. خون پاک او و يارانش مدعيان دروغين و هوس‌ پرداز را رسوا مى‌كند.

محمدکاظم ابریشم گرمالمیری

 

اينک زمان انخاب فرارسيده است آنان كه شهامت انتخاب ‌شهادت در راه خدا را ندارند عاقبت مرگ آنها را انتخاب خواهدكرد. دراين رزمگاه كه حسينيان آن را تشكيل‌ داده‌اند كسى چين بر جبين ندارد و همه احساس افتخار و شادى مى‌كنند. پدر و مادر عز يزم اگر در طول زندگيم شما را رنجانده‌ام از شما مى‌خواهم كه مراببخشيد و مرا حلال كنيد. زندگيم كه به اسلام خدمتى نكرد شايد مرگم باعث خدمتى شود. اگر من شهيد شدم كه بهترين راه است براى رسيدن به خداوند متعال براى من ناراحت نشويد كه دشمنان اسلام خوشحال مى‌شوند.

پدرو مادرم شما براى من خيلى زحمت كشيده‌ايد كه الفاظ  از توصيف آن قاصر و ناتوان است. خدا به شما پاداش دهد. همه ما امانتى هستيم از خدا و عاقبت به سوى او بازخواهيم گشت. چه بهتر كه به فرمان او و آگاهانه براى خدا پاى در ميدان نبرد گذاريم و از دلبستگی هاى زودگذر دنيا و چيزهاى فريبنده دست بكشيم و لقاى او برويم. اينک كه صداى هل من ناصر ينصرنى امام بلند است و دشمنان تا دندان مسلح براى نابودى اسلام بسيج شده‌اند و مى‌خواهند اسلام را از بين ببرند چه خوب است كه به جبهه‌ها  آيم و دينم را نسبت به اسلام ادا كنم. پدر و مادر ارجمندم از شما خواهشمندم كه نماز و روزه‌هاى قضاى مرا اداكنيد.

سخن ديگر من به برادران و خواهرانم است. برادرانم از شما مى‌خواهم كه صبر را پيشه خود سازيد كه صبرمايه خشنودى است و در همه حال خدا را در نظرداشته باشيد و از شما به خاطر آزار و اذيتى كه به شما روا داشته‌ام حلاليت مى‌طلبم. اى خواهران عزيزم شما بايد زينب وار بعد از شهادتم صبركنيد و پيام رسان خون شهيدان باشيد و هرچه مى‌توانيد حجابتان را حفظ كنيد كه حجاب شما از خون شهيدهم بالاتر است و بر آن ارجحيت دارد.

از شما مى‌خواهم كه هيچگاه از فراگيرى علم دست برنداريد و هميشه به ياد خدا باشيد. كه تنها دلها با ياد خدا آرام مى‌گيرد. ازشما هم حلاليت مى‌طلبم و آمرزش و موفقيت شما را آرزومندم. از مرگم ناراحت نباشيد كه مرگ حق است و دنيا فقط صحنه آزمايش انسانهاست. پيام ديگرى به امت شهيدپرور اسلام است البته من خيلى كوچكتر از آنم كه براى امتى آگاه و در صحنه پيامى داشته باشم ولى به عنوان يادآورى بايد گفت كه هميشه ما مسلمين بايد وحدت داشته باشيم تا بتوانيم با طاغوتها مبارزه كنيم و كشورى آزاد و مستقل داشته ‌باشيم. و تا بتوان در آن ‌آزادنه احكام و دستورات اسلام را انجام داد و ديگر اينكه الان درصحنه بودن بسيار مسئله مهمى است و ما نبايد هيچ وقت مانند كوفيان دست از يارى امام برداريم كه خود گناهى بزرگ است.

جنگ جنگ تا پيروزى

منبع: اداره امور فرهنگی، تبلیغات، هنری و اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد

 

محمدکاظم ابریشم گرمالمیری محمدکاظم ابریشم گرمالمیری محمدکاظم ابریشم گرمالمیری

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.