• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد در دیدار کارگزاران حج:

سفر حج بهترین زمان برای نزدیک شدن بندگان به خداوند است

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
سفر حج بهترین زمان برای نزدیک شدن بندگان به خداوند است

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار کارگزاران حج استان یزد با اشاره به اینکه همه موجودات عالم ذکر و تسبیح خداوند را می‌گویند، اظهار کرد: ما فراموش کردیم که همه موجودات عالم خداوند را تسبیح می‌کنند و این تسبیح می‌تواند تکوینی، زبانی و … باشد. وی افزود: تسبیح خداوند هم تکوینی و هم تشریحی است و […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار کارگزاران حج استان یزد با اشاره به اینکه همه موجودات عالم ذکر و تسبیح خداوند را می‌گویند، اظهار کرد: ما فراموش کردیم که همه موجودات عالم خداوند را تسبیح می‌کنند و این تسبیح می‌تواند تکوینی، زبانی و … باشد.

وی افزود: تسبیح خداوند هم تکوینی و هم تشریحی است و بعضی از اولیای خداوند این تسبیح و ذکر را متوجه می‌شدند بنابراین موجودی در عالم نیست که ذکر خداوند را به جا نیاورد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تمام عالم به خداوند متصل است، تصریح کرد: همه ما در مسیر تسبیح الی الله هستیم و همه موجودات متوجه خداوند هستند؛  نیاز است که ما هم در این مسیر حرکت کنیم و تنها از خداوند یاری بجوییم.

وی ادامه داد: همه با هم باید به سوی خداوند حرکت کنیم و تنها به فکر خود نباشیم و دست ما یاری‌کننده انسانی دیگر باشد تا آن شخص هم بتواند در مسیر الهی حرکت کند و از خداوند غافل نشود.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه انسان موجودی فراموشکار است، عنوان کرد: گاهی اوقات پرده‌های غفلت جلوی دید انسان را گرفته و باعث می‌شود فراموش کنیم که تمام موجودات عالم در حال تسبیح خداوند هستند و این فراموشی منجر به غرق شدن در زندگی مادی می‌شود.

وی افزود: در مراسم حج باید به این غفلت و فراموشی بیشتر پرداخت تا بدانیم که هر چه داریم از خداوند است و ما تنها موجودات فراموشکاری هستیم که یادمان می‌رود تمام زندگی و هستی ما از خداوند است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه آگاه‌سازی حجاج نسبت به غفلت از خداوند که منجر به دوری از او می‌شود، اظهار کرد: باید متوجه باشیم، خود و دیگران را متوجه کنیم تا این فراموشی و غفلت دنیای امروز، ما را در خود نبلعد و فلسفه وجودی دنیا را بشناسیم که این مهم در مسیر حج محقق می‌شود.

وی افزود: در حج اگر هنر کنیم و هنری داشته باشیم این است که بندگان خداوند را به خدا نزدیک‌تر کنیم تا از ذکر خدا و گشتن به دور خانه خدا لذت ببرند.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه ایام حج بهترین زمان برای نزدیک‌تر شدن به خداوند و منقطع شدن از دنیا است، بیان کرد: باید این سفر مهم برای زائران و حجاج متفاوت‌تر باشد و در این سفر بیشتر به ارتباط بین والدین و فرزندان و پیروی از دستورات خداوند توجه شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.