• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امام جمعه یزد: صیانت از عقاید مردم وظیفه حوزه علمیه است

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
امام جمعه یزد: صیانت از عقاید مردم وظیفه حوزه علمیه است

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار طلاب موسسه معارف امامت با اشاره به اهمیت مسئله امامت اظهار کرد: در زمینه اعتقاد قلبی به مسئله امامت و باور به این مفهوم نیاز است اقدامات بیشتری انجام شود، زیرا اگر این اعتقاد بر اساس مبانی و استدلال‌های علمی باشد اعتقاد قلبی محکمتر و قوی‌تر می‌شود. وی افزود: انسان […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار طلاب موسسه معارف امامت با اشاره به اهمیت مسئله امامت اظهار کرد: در زمینه اعتقاد قلبی به مسئله امامت و باور به این مفهوم نیاز است اقدامات بیشتری انجام شود، زیرا اگر این اعتقاد بر اساس مبانی و استدلال‌های علمی باشد اعتقاد قلبی محکمتر و قوی‌تر می‌شود.

وی افزود: انسان باید خود با استدلال به باور برسد و صرفا به تقلید نپردازد، زیرا همین باورپذیری از استدلال خود باعث تقویت ایمان می‌شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت دین‌شناسی افزود: زمانی که پذیرش دین بدون استدلال و صرفا تقلیدی باشد، کم اطلاعی ما در زمینه دین زمینه‌ای را به وجود می‌آورد که دشمن بتواند از طریق آن به افکار و اعتقادات مردم نفوذ کند.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: وظیفه حوزه‌های علمیه، صیانت از عقاید مردم و تبیین مسائل مرتبط به آن است.

وی به اشاره به لزوم صیانت از اعتقادات مردم گفت: اگر در اعتقادات ما خدشه‌ای وارد شود و نتوانیم پاسخگو باشیم، سست عنصر تلقی می‌شویم و گرایش‌های باطل جای گرایش‌های حق را می‌گیرد.

امام جمعه یزد بیان کرد: دلیل ایجاد فرقه‌های مختلف در دین، همین نشناختن دین است که باعث شد نقطه نفوذی به عقاید متزلزل برخی از مردم ساخته شود تا با تغییر برخی از این مسائل دینی، به اهداف خود برسند.

وی افزود: نیاز است در ارتباط با شناخت دین برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا دشمن نتواند از ناآگاهی برخی از مردم استفاده کند و جای حق و باطل را عوض کند.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اهمیت بیان مسائل دینی و کلی تصریح کرد: باید در مباحث درسی از آیات قرآن و احادیث معتبر استفاده کرد تا در راستای شناخت دین موثرتر عمل کنیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: مباحثه در مسائل دینی از دیگر روش‌هایی است که می‌تواند به شناخت استدلال‌های قانع کننده در دین کمک کند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.