• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در خطبه نماز عید قربان:

امت واحده اسلامی در سایه عمل به حدیث ثقلین محقق می‌شود

  • ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
امت واحده اسلامی در سایه عمل به حدیث ثقلین محقق می‌شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، با تبریک روز عید قربان به عنوان عید فداکاری و جهاد نفس و کوشش و جدیت برای طی مسیر الهی اظهار داشت: در آیه ۲۰۰ سوره آل عمران، به مؤمنان در همه امور صبر و مقاومت توصیه شده که […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، با تبریک روز عید قربان به عنوان عید فداکاری و جهاد نفس و کوشش و جدیت برای طی مسیر الهی اظهار داشت: در آیه ۲۰۰ سوره آل عمران، به مؤمنان در همه امور صبر و مقاومت توصیه شده که بر این اساس مردم در همه امور باید در کنار یکدیگر در سختی‌ها، فرایض و سایر امور زندگی مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن این است که برای حکومت خود، مردم را ضعیف کنند، افزود: دشمن برای رسیدن به این هدف، مردم را فرقه فرقه می‌کنند تا از این تفرق، به نفع خود سوء استفاده کنند.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: غربی‌ها کشورهای دیگر را فقیر نگه می‌دارند تا مسلط بر ما باشند و این اقدام آنها در کشورهای اسلامی پررنگ‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: دشمن در مورد جوانان به شکل جدی وارد عمل شده و آنها را از نظر اقتصادی، اخلاقی، دینی و فرهنگی عقب نگه می‌دارند.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن رابطه با ائمه و امام و ولایت مورد توجه قرار گرفته و امروز چون می‌خواهند رابطه بین دین و مردم را قطع کنند، آنها را از مسیر ولایت دور می‌کنند.

وی بیان کرد: دشمن همه تلاش خود را می‌کند که مسلمین را عقب نگه دارد اما وعده خداست که مومنان را همراهی می‌کند و خدا خود مسلمین و مومنان را به علم آموزی و پیشرفت ترغیب کرده است.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه انقلاب اسلامی گامی در مسیر پیشرفت و تعالی مسلمین بود، اظهار داشت: مردم ایران با سرنگونی رژیم پهلوی، اتفاقی مهم در مسیر پیشرفت ایران اسلامی رقم زدند.

وی افزود: ریشه طاغوت که کنده شد، یاد و ذکر خدا و حاکمیت خدا آمد و امروز جامعه ای هستیم که در حال خروج از استضعاف هستیم و از همه جهات علمی و صنعتی در حال پیشرفت هستیم اما دشمن نمی‌تواند این پیشرفت‌ها را ببیند و به دنبال فتنه افکنی است.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: نظیر این فتنه‌ها، هجمه فرهنگی، تلف کردن زندگی جوانان در فضای مجازی، نگهداری از حیوانات به جای تشکیل خانواده و … است.

وی به مردم و جوانان توصیه کرد: ارتباط خود را با ولایت قطع نکنید زیرا بریدن از ولایت، یعنی بریدن از دین و خدا و کسی از خدا فاصله بگیرد، دچار شقاوت و بدبختی می‌شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه سختی و دشواری برای همه وجود دارد، افزود: باید ایمان به خدا و توکل به او به اندازه‌ای قوی باشد که با بروز سختی‌ها به کفر گویی دچار نشویم و این امر در سایه تقویت ارتباط با خدا و ولایت و دین اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه روزی رسان همه ما خداست، تصریح کرد: عده‌ای بدلیل تنگدستی از مسیر حق خارج می‌شوند و حتی از زندگی دنیوی نیز غافل می‌شوند و از فرزندآوری امتناع می‌کنند در حالی که خدا روزی رسان است.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه دولت باید برای تسهیل زندگی مردم چاره‌اندیشی کند، افزود: البته نباید بی‌انصافی کرد زیرا دولت اقدامات خوبی انجام داده که به تدریج اثر آن در زندگی مردم مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: عده‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند و از همه امکانات کشور و دولت استفاده می‌کنند و به ثروت‌های کلان می‌رسند و با رسیدن به این مرحله مهاجرت می کنند و سرمایه های خود را در کشورهای اروپایی هزینه می‌کنند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه عده‌ای نیز سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی کرده‌اند اما مدام به دنبال سود بیشتر هستند، تصریح کرد: سود تولیدکننده باید متعارف باشد نه اینکه عده‌ای هر چه در توان دارند، محصول خود را در بازار بفروشند و به گرانی و تورم دامن بزنند.

وی با بیان اینکه دشمن به فکر اضمحلال کشور ماست، افزود: این اقدامات همه در مسیر اضمحلال ایران اسلامی صورت می‌گیرد و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ما نباید خود را در این مسیر قرار دهند.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید توکل حضرت ابراهیم(ع) را الگوی خود قرار دهیم، اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) توکلی قوی به خداوند متعال داشت و توکل خود را بارها در قربانی فرزندش، سوزانده شدن در آتش و … نشان داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) مصداق واقعی عشق ورزیدن به خدا و توکل به خداوند متعال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایام دهه ولایت و امامت باید گرامی داشته شود، افزود: پیامبر اکرم(ص) بارها در مورد ولایت و امیرالمؤمنین سخنانی فرموده‌اند که این موارد باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد یکپارچگی امت اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر وحدت میان مسلمین اعم از شیعه و سنی تاکید کردند که این همان تاکید پیامبر اکرم(ص) است.

وی با اشاره به حدیث ثقلین عنوان کرد: هم کتاب خدا و هم اهل بیت(ع) در کنار یکدیگر هستند و این نشان از عظمت اهل بیت(ع) دارد و اگر این دو را در کنار یکدیگر داشته باشیم، به سعادت خواهیم رسید و در مسیر گمراهی قرار نخواهیم گرفت.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه حدیث ثقلین برای همه ما درس است، تاکید کرد: علمای اهل سنت این روایت را به شکلی عمیق مطالعه کنند و با کنار گذاشتن تعصبات و عمل به فرمایش رسول الله(ص) در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر کتاب خدا و عترت را در کنار یکدیگر داشته باشیم و به شیطنت‌های دشمنان اسلام توجه نکنیم، امت واحده اسلامی محقق خواهد شد.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=7049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.