• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اشاعه معنویت در جامعه با زنده نگه‌داشتن یاد شهدا امکان‌پذیر است

  • ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۶
اشاعه معنویت در جامعه با زنده نگه‌داشتن یاد شهدا امکان‌پذیر است

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار اعضای اولین یادواره شهدای رسانه استان یزد با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا در جامعه تصریح کرد: انتشار سخنان شهدا باعث گسترش آگاهی و معنویت در سطح جامعه می‌شود و همچنین یاد آن عزیزان همواره زنده نگه داشته می شود. وی افزود: فضیلت و عظمت جهاد و شهادت و […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار اعضای اولین یادواره شهدای رسانه استان یزد با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا در جامعه تصریح کرد: انتشار سخنان شهدا باعث گسترش آگاهی و معنویت در سطح جامعه می‌شود و همچنین یاد آن عزیزان همواره زنده نگه داشته می شود.

وی افزود: فضیلت و عظمت جهاد و شهادت و اثرات آن بر بقای اسلام و انقلاب اسلامی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: شهدا به توصیه‌های اوصیا عمل کردند و به سعادت رسیدند و باید از این عزیزان به عنوان نشان دهنده راه برای نسل جدید یاد کنیم.

وی با بیان اینکه یادآوری اهداف و اقدامات شهدا اثری وضعی بر جامعه خواهد گذاشت، تصریح کرد: اشاعه معنویت در جامعه با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا امکان‌پذیر است و محیطی که در آن یاد شهدا زنده نگه داشته شود، سرشار از پاکی و روح معنویت است.

آیت‌الله ناصری با اشاره به زنده نگه داشتن روحیه فداکاری در جوانان بیان کرد: باید روحیه فداکاری و عشق به شهادت را در میان جوانان زنده نگه داریم تا این نسل نسبت به حرکت در مسیر الهی بیش از گذشته ترغیب شوند.

وی افزود: یکی از مواردی که در زمینه زنده نگه‌داشتن روحیه فداکاری در جامعه بسیار موثر است، اهمیت به مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که این فروع دین باید با دانش و رعایت نکات لازم انجام شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: در مراسم یادواره شهدا باید روحیه مذهبی و فداکاری را تقویت کرد تا به لطف نگاه شهدا آگاهی اجتماعی در زمینه مسائل مذهبی تقویت شود.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه استواری در مسیر الهی نیاز به شجاعت دارد، گفت: پایداری در مسیر الهی با توجه به مسائل گمراه‌کننده دنیوی نیاز ویژه‌ای به شجاعت دارد تا بتوان در این مسیر استوار و ثابت قدم ماند.

وی افزود: امام حسین (ع) الگوی بزرگی در زمینه پایبندی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر و شجاعت در مسیر حق است و باید با بیان اهداف قیام ایشان به تبیین این مسائل در جامعه بپردازیم.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=7312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.