• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تاکید بر اینکه خداوند برای زندگی انسان برنامه سعادت تعیین کرده است، اظهار داشت: همه ما باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشیم بنابراین باید تلاش کنیم در مسیر تقوا، اطاعت خدا، خدمت به جامعه و خوبی‌ها […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تاکید بر اینکه خداوند برای زندگی انسان برنامه سعادت تعیین کرده است، اظهار داشت: همه ما باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشیم بنابراین باید تلاش کنیم در مسیر تقوا، اطاعت خدا، خدمت به جامعه و خوبی‌ها حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: خوب زیستن و زیست مؤمنانه و با تقوا باید سرلوحه همه مؤمنان باشد تا بتوانیم همه با هم مسیر کمال را طی کنیم.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: انسان با تقوا هم به خود و هم به جامعه، هم به دنیا و آخرت خود و هم دنیا و آخرت دیگران نفع می‌رساند.

خطیب جمعه یزد با تاکید بر اینکه خداوند تاکید کرده که مبادا کمک کار گناهکاران باشید، افزود: مبادا کاری کنیم که دشمنان از ما در راستای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند و همه باید در این زمینه هوشیار باشیم.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه نباید همراه و یار گناهکاران و دشمنان اسلام باشیم، بیان کرد: در دنیای امروز که دروغ و فریب در رسانه‌های معاند بیداد می‌کند و با ایجاد نا امیدی و سستی در جامعه به دنبال ناتوان کردن جامعه هستند، باید مراقبت کنیم که به دشمن کمک نکنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه شیطان صفتان و دنیای استکبار با مسلمین دشمن هستند، تصریح کرد: مبادا که عمل و حرف ما به نحوی باشد که به نفع دشمن باشد و در این مسیر باید بصیرت داشته باشیم و با چشم باز حرکت کنیم و بفهمیم که دنباله‌رو چه کسی هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش کرده تا در همه ابعاد زندگی ما نفوذ کند و زندگی ما را به سمت خواسته‌های خود سبک و سیاق دهد، افزود: سگ پروری و حیوان پروری از جمله این موارد است که باید مراقب باشیم در مسیر خواست دشمن قدم برنداریم زیرا دشمن به دنبال متلاشی کردن بنیان خانواده و متوقف کردن نسل مسلمین است.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: عده‌ای دوست دارند در جامعه گناه ترویج دهند و به قرآن دهن کجی کنند که این افراد در واقع اشاعه فحشاء و کمک به بدی‌ها می‌کنند و قرآن تاکید کرده که به اینها کمک نکنید.

وی با اشاره به تشکیل محفل‌های شبانه در برخی کافه‌های زیرزمینی عنوان کرد: مسئولان در این زمینه ورود کنند و زمینه معصیت را از جامعه بر چینند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه برخی والدین نسبت به فرزندان خود بی‌توجه هستند اظهار داشت: برخی زنان و دختران جامعه ما فریب دشمن را خورده‌اند و حجاب از سر برداشته‌اند درحالیکه حجاب دستور قرآن و اسلام است  و وظیفه والدین است که فرزندان را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: کسانی که دوست دارند فحشا در بین مسلمانان را اشاعه دهند، عذاب دردناکی در دنیا و آخرت در انتظار آنهاست و این هشدار قرآن است.

وی تصریح کرد: کسی که اشاعه فحشا می‌کند، خدا او را در دنیا و آخرت رها نمی‌کند و این افراد باید تاوان گناهان خود و گناهانی که در جامعه ترویج داده‌اند را بدهند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام حسین(ع) برای مبارزه با فساد و فحشا و برای اقامه عدل و داد و ایجاد حاکمیت الهی شهید شد، اظهار داشت: از خود بپرسیم که اگر امروز در مسیر دشمن حرکت کنیم و اشاعه فحشا داشته باشیم، دوست امام حسین(ع) هستیم یا در زمره دشمنانش هستیم.

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افرادی که به قرآن هتک حرمت می‌کنند و قرآن آتش می‌زنند، افزود: آنها می‌دانند که قرآن چقدر در روح انسان‌ها سازنده و چقدر تربیت کننده است به همین دلیل از آن می‌هراسند و دست به چنین اقدامات نابخردانه‌ای می‌زنند.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ما در مسیر تکامل قرار بگیریم، افزود: دشمن می‌خواهد ما را عقب نگه دارد اما با این اقدامات باید تلاش کنیم تا قرآن را بیشتر از هر زمان دیگری در ابعاد مختلف زندگی خود وارد کرده و از فرامین آن استفاده کنیم.

آیت‌الله ناصری همچنین با اشاره به آیاتی از سوره انفال عنوان کرد: در آیاتی از این سوره، به پرهیز مسلمانان از خیانت به خدا و پیامبرش تاکید شده و کسی که قرآن را آتش می‌زند، قطعا خیانت می‌کند از سوی دیگر نخواندن قرآن و عمل نکردن به آن یا سوء استفاده و تحریف قرآن نیز خائن به خدا است و کسی که سخن پیامبر را تحریف می‌کند، به پیامبر خود خیانت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از خیانت به امانات خدا و پیامبر نیز پرهیز کنیم، اظهار داشت: دین، قرآن، فرزند، سلامتی، ائمه اطهار(ع)، همه و همه امانت هستند و خدا در قرآن بر پرهیز از خیانت به این امانات تاکید کرده است.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه فرزندان نیز امانت هستند، عنوان کرد: اینکه معلمی ذهن دانش آموز خود را منحرف و از خدا دور کند، یا اگر پدر و مادری فرزند خود را درست تربیت نکند یا او را رها کند، به امانت الهی خیانت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز نهضت امام حسین(ع) و این انقلاب اسلامی در دست ما امانت است، افزود: اگر در مسیر این نهضت و انقلاب حرکت نکنیم، خیانت کرده‌ایم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مردم یزد در ماه محرم محافل و مراسم بسیار خوبی برگزار کردند و همه در این مسیر همراهی و همکاری کردند، اظهار داشت: عده ای می‌خواستند، چهره امام حسین(ع) را کمرنگ کنند و از چند ماه پیش نیز این اقدام خود را آغاز کردند اما به هدف خود نرسیدند زیرا مردم در مسیر امام حسین(ع) حرکت کردند و حاضر نشدند به آرمان‌های سیدالشهداء خیانت کنند و بهتر از هر زمان دیگری در مراسم حضور یافتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی بر لزوم نقش آفرینی این نهاد در جذب دانشجویان و افراد نخبه تاکید کرد.

آیت‌الله ناصری همچنین روز خبرنگار را نیز تبریک گفت و اظهار داشت: خبرنگاری مسئله مهمی است و تبیین درست واقعیات، برملا کردن دروغ‌های دشمن همه از نقش‌های مهم خبرنگاران است.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=7605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.