• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در دیدار رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان یزد عنوان کرد؛

تفکر عنصری مهم در شکوفایی استعدادهای فرزندان ایران

  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
تفکر عنصری مهم در شکوفایی استعدادهای فرزندان ایران

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت حفاظت از نسل جوان توسط سیستم آموزشی کشور اظهار کرد: فرزندان ایران در نزد سیستم آموزشی کشور امانت هستند و این نظام آموزشی باید از این امانت‌ها به خوبی حفاظت کند. وی افزود: […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت حفاظت از نسل جوان توسط سیستم آموزشی کشور اظهار کرد: فرزندان ایران در نزد سیستم آموزشی کشور امانت هستند و این نظام آموزشی باید از این امانت‌ها به خوبی حفاظت کند.

وی افزود: این فرزندان نعمت‌های الهی هستند که ما در برابر این نعمت‌ها مسئول هستیم و نباید اجازه دهیم تا استعدادهای آن‌ها در نطفه نابود شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه تفکر در بروز استعدادهای نسل جدید بسیار اثرگذار است، گفت: تفکر در تمام امور باعث می‌شود تا استعدادهای فرزندانمان به مرحله رشد و شکوفایی برسد.

وی افزود: در نظام آموزشی باید به مسئله تدین و تعقل بیش از گذشته اهمیت داده شود تا فرزندانمان بتوانند با ایمان و توکل بر خداوند مسیر درست را از میان مسیرهای غلط انتخاب کنند و در این میان موانع راه خود را تشخیص دهند.

ناصری ادامه داد: حفاظت از سرمایه‌های انسانی از وظایف نظام آموزشی است تا با حمایت از این سرمایه‌ها مانع خروج نوابغ از کشور شده و کمک کنیم تا استعدادهای آنان در همین کشور شکوفا و این بروز استعداد منجر به پیشرفت کشور شود.

وی با بیان اینکه هویت دادن به دانش‌آموزان ایرانی باید با استفاده از فرهنگ ایرانی-اسلامی باشد، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم تا فضای مجازی و غرب به فرزندان ایران هویت غربی را القا کنند بلکه باید در این مسیر هویت ایرانی-اسلامی به عنوان هویت اصلی فرزندان ایران بیان شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید تلاش کنیم تا نسل جدید از ساده‌اندیشی فاصله بگیرد تا بتواند به صورت عمیق به مشکلات نگاه کرده و برای حل مشکلات راه‌حل مناسب پیدا کند.

وی تصریح کرد: باید در زمینه علمی و آموزشی قوی‌تر عمل کنیم تا بتوانیم در زمینه خودکفایی پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

ناصری با بیان اینکه عقل همانند چراغ راه برای انسان عمل می‌کند، تصریح کرد: باید در نظام آموزشی به‌گونه‌ای عمل کنیم که قوه عقل به درستی پرورش پیدا کند و همانند یک چراغ راه مسیر صحیح را نشان دهد.

رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه راهبردی است، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان زیربنای تحول در نظام آموزشی است.

کریمی زارچی افزود: تحول در دانشگاه فرهنگیان در دو مبنای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار است و امید است با هدایت و راهبری دانشگاه فرهنگیان بتوانیم عنصر فرهنگ را به عنوان اصلی‌ترین موضوع مطرح کنیم.

دفتر آیت الله ناصری دفتر آیت الله ناصری

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=8064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.