• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳

ایثارگری آتش‌نشانان ارزشمند و قابل تحسین است

  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
ایثارگری آتش‌نشانان ارزشمند و قابل تحسین است

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از آتش‌نشانان یزد به مناسبت روز آتش‌نشان اظهار داشت: خداوند متعال فردی را که به بندگانش خدمت کند و گره‌ای از کار او باز کند را گرامی می‌دارد و کار در مجموعه‌هایی که به طور مستقیم به مردم خدمت‌رسانی می‌کند، نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از آتش‌نشانان یزد به مناسبت روز آتش‌نشان اظهار داشت: خداوند متعال فردی را که به بندگانش خدمت کند و گره‌ای از کار او باز کند را گرامی می‌دارد و کار در مجموعه‌هایی که به طور مستقیم به مردم خدمت‌رسانی می‌کند، نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که اگر شخصی جان یک انسان را نجات دهد، گویی جان تمام انسان‌ها را نجات داده است و این امر نشان‌دهنده جایگاهی است که خداوند برای بندگان خود قائل است.

ناصری تصریح کرد: خداوند دوست دارد که بندگانش نسبت به یکدیگر ایثار و فداکاری داشته باشند و بی‌شک ایثارگری که آتش‌نشانان از خود نشان می‌دهند ارزشمند، قابل تحسین و مورد رضای حق است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: آتش‌نشانی شغلی است که تخصص در آن بسیار اهمیت دارد و باید تلاش کنید تا آموزش‌های به‌روز و دقیق داشته باشید و دولت نیز تلاش کند تجهیزات لازم را تدارک ببیند تا خدمت‌رسانی به مردم و نجات جان انسان‌ها به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی اظهار داشت: البته آتش‌نشانان می‌توانند با استفاده از نیروی فکر و اندیشه خود، برای ساخت تجهیزات یا ارائه ایده در این زمینه اثرگذار باشند و از تخصص خود برای ارائه ایده به نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.

ناصری بر لزوم مطالعه و تفکر برای یافتن راه‌های بهتر برای نجات جان انسان‌ها تاکید کرد و گفت: نجات جان انسان‌ها یک هنر است و روندهای تسهیل کننده و پیش برنده کارها در این زمینه باید در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، یکی از نیازهای مورد توجه شهروندان را وجود ایستگاه های آتش نشانی در مناطق مختلف شهر عنوان کرد.

وی افزود: لازم است با احداث و جانمایی ایستگاه‌ها به صورت عادلانه و منطقی در اقصی نقاط شهر، نیاز مردم تامین و نگرانی‌های آنها برطرف شود.

ناصری بر همت بلند و تلاش مضاعف برای رفع نیازهای مردم و شهر تاکید کرد و گفت: لازم است در مجموعه شهرداری به جای پرداختن به برخی امور بی‌نتیجه، به نیازهای شهر و مردم پرداخته شود تا روز به روز با دقت و پیشرفت بیشتر، شهری آباد داشته باشیم که البته کسب دانش در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=8241

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.