• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۷ مهر ۱۴۰۲

  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۷ مهر ۱۴۰۲

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه اطاعت از خدا، کمال انسان را تضمین می‌کند، اظهار داشت: باید تلاش کنیم حاکمیت درون ما در مسیر خدا باشد زیرا اگر حاکمیت درون بر مدار شیطان باشد، انسان دچار شقاوت و بدبختی می‌شود. وی عنوان کرد: خداوند متعال برای بندگان خود خیر […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه اطاعت از خدا، کمال انسان را تضمین می‌کند، اظهار داشت: باید تلاش کنیم حاکمیت درون ما در مسیر خدا باشد زیرا اگر حاکمیت درون بر مدار شیطان باشد، انسان دچار شقاوت و بدبختی می‌شود.

وی عنوان کرد: خداوند متعال برای بندگان خود خیر و سعادت دنیا و آخرت و کمال و رستگاری می‌خواهد و انسان باید بین این دو خواسته انتخاب کند، اگر راه خدا را انتخاب کند، باید خود را از گناه و محرمات دور بدارد.

ناصری با بیان اینکه «ورع» برترین اعمال است و مانع از معصیت می شود، افزود: اگر زمینه گناه فراهم شد، حالت ورع انسان را از گناه نجات می‌دهد و به همین دلیل است که پیامبر اسلام(ص) میفرمایند: « الوَرَعُ سَيِّدُ العَمَلِ ، مَن لَم يَكُن لَهُ وَرَعٌ يَرُدُّهُ عَن مَعصيَةِ اللّه ِ تعالى إذا خَلا بها لَم يَعبَأِ اللّه …» ُ

امام جمعه یزد ادامه داد: خوف از خدا در وجود انسان متقی وجود دارد بنابراین مراقب باشیم در هیچ حالتی، چه در خفا و چه علنی، چه حالت فقر و چه دارایی مرتکب گناه نشده و از مسیر حق منحرف نشویم.

وی عنوان کرد: باید مراقب باشیم مسائل دنیا ما را فریب ندهد هماهنگونه که در آیه قرآن نیز آمده مبادا به خاطر دنیا، مال دنیا و عیال و فرزند، از خدا غافل شوید زیرا در این صورت از غافلان خواهیم بود و غافلان از خاسران هستند.

ناصری تاکید کرد: باید با خدا رفیق باشیم، او خالق ماست و از همه کس برای ما مهربان‌تر است و بدانیم که بازگشت ما به سوی اوست بنابراین از معصیت به دور باشیم و با توکل به خدا از شر وسوسه‌های شیطان ایمن بمانیم.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی به تفسیر آیات و روایاتی که به اکرام اولاد تاکید دارد، پرداخت و اظهار داشت: اکرام اولاد به این معناست که در تربیت و ادب او به نحوی بکوشیم که بنده صالح خدا و بنده مفیدی برای جامعه و یاور جامعه اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: بهترین حرکت و بهترین خدمت به فرزندان این است که آنها را با خدا آشنا کنیم، اگر فرزند ما با خدا آشنا شد و هویت خدایی پیدا کرد، شخصیت و عظمت پیدا می‌کند و در کسب علم و تقوا جدیت به خرج می‌دهد و به خدمتگزار جامعه تبدیل می‌شود.

ناصری با تاکید بر اینکه دین اسلام بر تربیت فرزندان با سه ویژگی مهم شامل دوستی خدا، دوستی پیامبر و محبت اهل بیت(ع) تاکید دارد، اظهار داشت: پدر و مادر با رفتار و منش خود نسبت به دوستی خدا و پیامبر و اهل بیت(ع) و احساس مسئولیت در این زمینه، دنیا و آخرت فرزندان خود را بیمه می کنند.

وی با بیان اینکه خدا پیامبر اسلام را با صفت «انک لعلی خلق العظیم» معرفی کرده است، افزود: ما موظفیم هم در گفتار و هم در عمل از پیامبر اکرم(ص) پیروی کنیم و رفتار، اخلاق، تواضع، صبوری و رفتارهای متواضعانه پیامبر(ص) را سرلوحه خود قرار دهیم.

ناصری تاکید کرد: اگر محبت خدا را داریم، باید محبت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را نیز داشته باشیم و در مسیر اطاعت او قرار بگیریم آنگاه خدا ما را در مسیر هدایت و کمال قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه ریشه همه انحرافات، انحراف از مسیر محبت پیامبر(ص) است و اگر مسلمانان در صدر اسلام از مسیر پیامبر خارج نشده بودند و به حرف پیامبر عمل کرده بودند، امروز با این مشکلات مواجه نمی شدیم، افزود: اگر محبت بین مردم و اهل بیت(ع) یا محبت بین مردم و رسول خدا(ص) وجود داشته باشد، هرگز مخالفت خدا و رسول خدا و اهل بیت را نخواهیم کرد.

وی خطاب به مدارس و معلمان بیان کرد: این فرزندان امانات الهی در دست شما هستند، آنها را به دست فضای مجازی و دشمنان خدا نسپارید زیرا آنها می خواهند انسان را از فطرت خود دور کنند.

ناصری تصریح کرد: قرائت قرآن و آشنا کردن فرزندان با قرآن کریم، یکی از مهمترین وظایفی است که والدین و معلمان بر عهده دارند زیرا قرآن دستور کمال انسانی و کتاب الهی است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت خانواده بیان کرد: غرب علیه کرامت و اصالت خانواده می‌‌جنگد زیرا خانواده اجتماع کوچکی است که رشد انسان از آنجا شروع می‌شود بنابراین روابط انسانی و عاطفی در آن بسیار حائز اهمیت است و خانواده های سالم اجتماع سالم را شکل میدهند.

وی افزود: امروز متاسفانه خانواده‌های ما هم از نظر بهداشت و تغذیه و هم از نظر عاطفی تحت تاثیر فرهنگ غرب هستند اما باید توجه داشته باشیم رشد انسانی از رشد در خانواده آغاز می‌شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=8253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.