• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۴ مهر ۱۴۰۲

  • ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۴ مهر ۱۴۰۲

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۴ مهر ۱۴۰۲ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه انجام مسئولیت‌های اجتماعی از تقواست، اظهار داشت: برخی مسئولیت‌ها را خداوند متعال بر عهده ما قرار داده زیرا قوام اجتماع را تضمین می‌کند. وی با اشاره به آیه ۶۰ سوره تحریم افزود: خدا بندگان […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۴ مهر ۱۴۰۲

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه انجام مسئولیت‌های اجتماعی از تقواست، اظهار داشت: برخی مسئولیت‌ها را خداوند متعال بر عهده ما قرار داده زیرا قوام اجتماع را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به آیه ۶۰ سوره تحریم افزود: خدا بندگان خود را موظف کرده که خود و اهل‌شان را که در مرحله اول شامل فرزندان و همسر و در مرحله بعد اهل منزل، اهل شهر و … می‌شود را از آتش جهنم حفظ کنند و این یک مسئولیت اجتماعی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد یادآور شد: ما همه در برابر اهل‌مان مسئولیت داریم و باید آنها را در مسیر رضایت خدا و کمال الهی هدایت کنیم زیرا اگر اهل‌مان به ویژه فرزندانمان را هدایت نکنیم و از آنها غفلت کنیم همچنانکه امروز این اتفاق افتاده و برخی از خانواده‌ها کل مسئولیت فرزندانشان را به مدارس سپرده‌اند و از تربیت آنها غافل شده اند، خلاف مسیر تربیت اسلامی قدم برداشته‌ایم.

ناصری تاکید کرد: پیامبر اسلام(ص) نیز در این زمینه هشدار داده‌اند و در روایتی فرموده‌اند وای بر پدران فرزندان آخرالزمان زیرا آنها به مقدار کمی از دنیا برای فرزندانشان اکتفا می‌کنند و به فکر آخرت آنها نیستند و در نهایت نیز فرموده‌اند که من از این والدین بَری هستم و آنها نیز از من دور هستند.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) تاکید داشتند که به فرزندان خود در مورد دین و احکام الهی آموزش دهید و تکلیف خود را در این زمینه انجام دهید و اگر آنها عمل نکرده‌اند، شما مسئولیت خود را به انجام رسانده‌اید.

ناصری اظهار داشت: فرزندان صالح سبب آمرزش پدر و مادر می‌شوند بنابراین در تربیت فرزندان کوتاهی نکنید و معلمان نیز در کنار پدر و مادر در تربیت فرزندان کوشا باشند و به دین آنها برسید و آنها را با خدا و دین و نماز و قرآن آشنا کنید.

وی با هشدار به همه افرادی که در تربیت فرزندان در جامعه اسلامی مسئولیتی بر عهده دارند، گفت: در تربیت دینی دانش آموزان و کودکان کوتاهی نکنید که کوتاهی در این زمینه خیانت به دین و جامعه است.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نمازجمعه اظهار داشت: در هفته ۳۵ نماز واجب است که یکی از آنها باید به جماعت خوانده شود و آن نمازجمعه است زیرا نمازجمعه سبب کرامت انسانی می‌شود.

ناصری بیان کرد: در روایات اسلامی آمده که در نمازجمعه از یکدیگر سبقت بگیرید و خداوند با فعل امر نسبت به اقامه و شرکت در نمازجمعه تاکید کرده و فرموده هر کاری دارید زمین بگذارید و در نمازجمعه شرکت کنید.

وی ادامه داد: نمازجمعه به ویژه زمانی که حاکمیت اسلامی در جامعه وجود دارد، واجب است و همه باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی در همه بحران‌ها سپر بلای جامعه و مردم است و شهدای بسیاری نیز در مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با اشرار و ایجاد امنیت داده است.

امام جمعه یزد عنوان کرد: کار در نیروی انتظامی فداکاری است و همانگونه که فعالیت و تلاش آنها مورد قبول ولایت است، خداوند نیز از تلاش آنها راضی باشد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز حمله نظامی آمریکا به افغانستان بیان کرد: آمریکا ۲۰ سال در افغانستان برای تسلط در منطقه، چپاول ثروت‌های افغانستان، حضور در کنار ایران ماند و در نهایت نیز به مردم این کشور خیانت و به آنها حمله نظامی کرد.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد کشورها را تضعیف کند تا بتواند بر آنها مسلط شود و به راحتی بتواند این کشورها را غارت کند اما نکته این است که کشورها نباید به آمریکا اعتماد کنند و باید با استفاده از توان خود، به آبادانی کشورشان بپردازند زیرا استکبار جهانی در نهایت به آنها رحم نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد همچنین با اشاره به اهمیت وحدت مسلمین اظهار داشت: اتحاد مسملین به نفع کشورهای اسلامی است و کشورها باید در این زمینه فعالیت خود را آغاز کنند و با بیداری و هوشیاری در برابر دشمنان اسلام بایستند.

ناصری در مورد ارتباط صهیونیست‌ها با عربستان نیز بیان کرد: صهیونیست‌ها به عربستان به خاطر منابع نفتی به عنوان یک گاو شیرده نگاه می‌کنند و عربستان باید به خود بیاید و اجازه ندهد اینگونه از او سوء استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اهمیت وقف نیز اظهار داشت: وقف یک اقدام پسندیده، اساسی و به نفع جامعه است و این سنت حسنه باید در جامعه رواج یابد تا خیر عمومی داشته باشد.

ناصری ادامه داد: در وقف، مال در تصاحب مالک است اما منفعت مال در راه خدا هزینه می شود که این وقف‌ها کارگشاست و در همه امور می‌تواند یک بازوی توانمند باشد.

خطیب جمعه یزد اظهار داشت: از وقف به عنوان یک باقیات صالحات یاد شده و خداوند متعال به آن پاداش بزرگی می‌دهد بنابراین وقف ذخیره آخرت است و ثواب آنها همواره برای واقف جاری است.

وی با اشاره به وقف‌های بزرگی که در طول تاریخ انجام شده است، از حضرت علی(ع) به عنوان بزرگترین واقف یاد کرد و گفت: آب‌های وقف شده توسط حضرت علی(ع) بعد از هزار و ۴۰۰ سال، مدینه را آباد نگه داشته است.

ناصری همچنین به مناسبت‌های هفته پست، روز دامپزشکی و … اشاره کرد و این ایام را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه دام وجود دارد، افزود: دامپزشکی به سهم خود کمک کند تا از فروش دام‌های مولد جلوگیری کند.

ناصری همچنین به دامپزشکی توصیه کرد: با توصیه‌های خود به خانواده‌ها از نگهداری سگ و حیوانات غیرخانگی در خانه‌ها و آپارتمان ها جلوگیری کنند و مانع ایجاد مشکلات جدی برای خانواده شوند.

وی در مورد هشدارهایی که در مورد سیل داده می شود، نیز گفت: شهرداری، استانداری و سایر متولیان امر به فکر این موضوع باشند و اجازه ندهند بارش‌ها دوباره به مردم خسارت بزند.

امام جمعه یزد در مورد مسائل فرهنگی استان نیز بیان کرد: تقویت قرآن، مساجد و احکام اسلامی باید مدنظر متولیان امر فرهنگ باشد و لازم است در این زمینه معادن و صنایع استان نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی خود استفاده کرده و در جهت تقویت فرهنگ جامعه و برنامه های فرهنگی و مذهبی نیز سرمایه گذاری کرده و به وظایف خود عمل کنند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=8376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.