• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
آیت‌الله ناصری در جمع دبیران درس تفکر و سبک زندگی سراسر کشور:

مسئولیت خطیر معلمان در تربیت مدیران آینده کشور

  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
مسئولیت خطیر معلمان در تربیت مدیران آینده کشور

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع دبیران درس تفکر و سبک زندگی سراسر کشور در یزد با اشاره به آیه‌‌ای از سوره زمر اظهار داشت: خداوند متعال به پیامبر خود دستور می‌دهد بشارت بدهد به کسانی که مطالب را می شنوند و بهترین آن را انتخاب می کنند. وی عنوان کرد: چراغ فکر که روشن ‌‌شود، […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع دبیران درس تفکر و سبک زندگی سراسر کشور در یزد با اشاره به آیه‌‌ای از سوره زمر اظهار داشت: خداوند متعال به پیامبر خود دستور می‌دهد بشارت بدهد به کسانی که مطالب را می شنوند و بهترین آن را انتخاب می کنند.

وی عنوان کرد: چراغ فکر که روشن ‌‌شود، انسان می توان بین زشت و زیبایی، خوبی و بدی و خیر و شر انتخاب کند و در این شرایط است که انسان می تواند انتخاب بهتری داشته باشد.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه تفکر و تعقل به انسان کمک می کند تا انتخاب بهتری در همه امور داشته باشد، تصریح کرد: غرب برای اینکه از پیشرفت در کشور ما جلوگیری کند، با وارد کردن شیوه ای از تدریس، تفکر و تعقل و تدین را تحت الشعاع قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: آنها با این شیوه، مردم ما را مصرف گرا بار آوردند و آنها را از پیشرفت علم و صنعت دور نگه داشتند و ما را از پیشرفت عقب انداختند.

وی  اظهار داشت: آنها همچنین هویت الهی فرزندان ما را گرفتند و سبک زندگی او را تغییر دادند زیرا آنها نمی خواستند که مردم ما، سبک زندگی الهی داشته باشند بلکه می خواستند سبک زندگی خود را به ما تحمیل کنند.

آیت‌الله ناصری بیان کرد: دل مشغولی‌های سطحی و نامناسب، حاصل سبک زندگی غربی، استفاده نادرست از فضای مجازی وآموزش سطحی‌نگرانه است و سطحی نگری و عدم قدرت تشخیص حق و باطل، شرایطی را رقم می زند که گاهی شاهد آنها در خیابان‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: معلمان اگر می خواهند به جامعه، اسلام و کشور خدمت کنند، تلاش کنند دانش آموزان را افرادی متدین، متفکر و دارای قدرت تصمیم گیری بار بیاورند.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: اگر فرزندان این جامعه با همین روش تحصیل کنند، اگر مدیر شوند، تبدیل به مدیران بخشنامه ای می شوند و قدرت تصمیم گیری نخواهند داشت و کمتر شاهد پیشرفت کشور در زمینه های مختلف خواهیم بود.

وی تاکید کرد: دانش آموز و دانشجوی ما باید افرادی دارای قدرت تصمیم گیری با هویت الهی و خلاق و دلسوز بار بیایند تا بتوانند برای کشور مفید باشند در غیر این صورت، با مدیران بخشنامه ای و فاقد خلاقیت و غیرمتعهد، راه به جایی نخواهیم برد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه متاسفانه برخی کتب و تحقیقات ما نیز سطحی و حاصل جستجو در فضای مجازی است، افزود: از چنین نویسندگان و محققانی افراد مؤثر برای کشور در نخواهد آمد.

امام جمعه یزد بر لزوم تربیت دانش آموزان و دانشجویان اندیشه‌ورز تاکید کرد و اظهار داشت: نخبگان ما باید در کنار علم و دانش، تعهد نیز داشته باشند تا با چراغ سبز سایر کشورها، جذب کشورهای خارجی نشوند.

وی، مسئولیت معلمان را بسیار خطیر و مهم دانست و گفت: آینده دانش آموزان و کشور وابسته به نحوه تربیت در مدارس است و امیدواریم معلمان ما در تدریس خود مبحث تفکر، تدین و تعقل را مدنظر قرار دهند.

تصاویر | حضور آیت الله ناصری در جمع دبیران درس تفکر و سبک زندگی از سراسر کشور

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=8635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.