• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱ دی ۱۴۰۲

  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱ دی ۱۴۰۲

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه همه باید مطیع پروردگار باشیم و تقوا پیشه کرده و سمت خوبی‌ها برویم، اظهار کرد: از امام صادق(ع) سئوال شد که حق تقوا را چگونه ادا کنیم، فرمودند: برای ادای حق تقوا باید مطیع خدا باشید، از معصیت دوری کنید و به […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه همه باید مطیع پروردگار باشیم و تقوا پیشه کرده و سمت خوبی‌ها برویم، اظهار کرد: از امام صادق(ع) سئوال شد که حق تقوا را چگونه ادا کنیم، فرمودند: برای ادای حق تقوا باید مطیع خدا باشید، از معصیت دوری کنید و به رحمت خدا امیدوار باشید و متذکر خدا باشید و خدا را فراموش نکنید.

وی عنوان کرد: خداوندی که ما را خلق کرده، خواهان رشد و پیشرفت و سعادت ما است بنابراین باید همواره اطاعت خدا کنیم تا از او دور نشویم زیرا اگر از خدا دور شویم، معدوم می شویم.

ناصری افزود: شیطان همیشه به دنبال دور کردن انسان‌ها از خداست، کسی که از خدا دور شود، خدا را فراموش می‌کند و کسی که خدا را فراموش کند، خود را نیز فراموش می کند و در این صورت دیگر به دنبال راه سعادت نمی رود و سود و ضرر دنیا و آخرت برایش اهمیت ندارد.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: والدین و اولیای مدارس باید کاری کنند که یاد خدا در قلب و ذهن بچه ها از همان دوران کودکی نهادینه شود زیرا آموزش در دوران کودکی در ذهن حک می شود و در این صورت همواره یاد و نام خدا با فرد همراه خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر از یاد خدا غافل شویم، یاد شیطان جایگزین آن خواهد شد و با کوچکترین غفلتی در مسیر بدبختی گام بر می داریم و با یک لحظه غفلت، یک عمر پشیمانی حاصل ما خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه امروز دشمن همین امر را در فضای مجازی دنبال می کند و می خواهد با استفاده از غفلت انسانها آنها را در مسیر شیطان قرار دهد، افزود: اینها می خواهند فرزندان ما را از یاد خدا غافل کنند و ذهن آنها را مشغول سرگرمی های غیرمفید کنند تا فرزندان ما از یاد خدا، حضور در جمع خانواده، نماز و اطاعت خدا دور کنند.

وی تصریح کرد: اینکه امروز در زندگی بعضی برکت نیست و برخی حوادث و مشکلات دامنگیر بعضی خانواده ها می شود، همه به خاطر غفلت های ما از یاد خداست.

امام جمعه یزد عنوان کرد: فضای مجازی و ماهواره ها وقت فرزندان و خانواده های ما را پر کرده اند و در حالی که برای بچه ها و خانواده ها حتی برای تماشای برنامه های تلویزیون برنامه ریزی دارند، این برنامه ها و شبکه ها را بدون در نظر گرفتن سن و سال افراد در اختیار همه افراد جامعه قرار داده اند.

وی همچنین با تاکید بر دوری از کفران نعمت افزود: ما نعمت های بسیاری داریم اعم از نعمت سلامت، امنیت، عزت و اقتدار، نعمت ولایت و … همه نعمت های خداست و باید شاکر این نعمت ها باشیم.

ناصری تصریح کرد: انقلاب اسلامی بزرگترین نعمتی است که خداوند متعال به ما عنایت کرده و باید قدردان آن باشیم زیرا انقلاب ما مقدمه ظهور امام زمان(عج) است.

وی بر لزوم صبوری، همدلی، دستگیری از یکدیگر، یاری انقلاب و یاری ولایت تاکید کرد و گفت: همه باید کمک کنیم تا کفران نعمت نکنیم تا خداوند متعال نیز دستگیر ما باشد.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی که پیامبر در مورد امت خود فرموده اند، افزود: پیامبر (ص) فرمودند که هراس دارم از اینکه امتم بعد از من به گمراهی بعد از معرفت، گمراهی های در فتنه ها و انحراف در شهوت‌ها مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما از ابتدای پیروزی انقلاب مدام در حال فتنه انگیزی هستند، عنوان کرد: عده ای در این فتنه ها فریب خوردند و از مسیر مستقیم انقلاب فاصله گرفتند اما باید کاری کنیم که در این فتنه ها با توکل بخدا و با بصیرت به سلامت عبور کنیم.

ناصری با بیان اینکه انسان در معرض غرق شدن در شهوت شکم و جاه و مقام و فحشا و منکرات است، تصریح کرد: پیامبر (ص) از این موضوع برای امت خود در هراس بوده و باید مراقب باشیم در مسیر این ضلالت و گمراهی ها نیفتیم.

وی عنوان کرد: خداشناسی و بصیرت افزایی، توکل بخدا، توسل به اهل بیت(ع)، صبر و استقامت در سختی ها از مهمترین راهکارهای دور ماندن از فتنه ها و گمراهی هاست.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: اگر به واسطه توطئه های دشمن در سختی و گرفتاری مالی و اقتصادی قرار گرفتیم باید مراقب باشیم تا دین ما آسیب نبیند و بدانیم که ارزش ما بهشت و قرب الهی است و نباید با دشوار شدن زندگی، از مسیر حق و تقوا خارج شویم.

وی با بیان اینکه باید حسن ظن به وعده های خدا داشته باشیم، افزود: خدا در قرآن کریم بارها به روزی رسانی خود تاکید کرده بنابراین نباید به خدا سوء ظن داشته باشیم و کسانی که برای کسب درآمد بیشتر به ربا و گرانفروشی و … دست می زنند، به خدا سوء ظن دارند.

ناصری با تاکید بر لزوم حسن ظن به خداوند متعال گفت: خدا فرموده شما دین خدا را یاری کنید تا من شما را یاری کنم و نمونه این یاری را در جبهه های دفاع مقدس و فتنه های بعد از انقلاب مشاهده کردیم و ایمان داشته باشید که خدا دست ما را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه عده ای در سختی ها گول وعده های دشمن را می خورند، بیان کرد: باید از تهدیدها فرصت سازی کنیم و با استفاده از توان و ظرفیت داخلی، در مسیر پیشرفت قدم برداریم نه اینکه خود را در اختیار دشمن قرار دهیم و گمان کنیم که او خیرخواه ماست و فریب وعده های او را بخوریم.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه در جنگ تحمیلی نکات بسیار مهمی را متوجه شدیم، افزود: در جنگ تحمیلی چیزهای مهمی به دست آوردیم و توانستیم از نظر نظامی خود را رشد دهیم، استعدادها شکوفا شد و انسانها شناخته شدند که برای ما برکات بسیاری به دنبال داشت.

وی با تاکید بر فرصت سازی از تهدیدها، شکستن اتحاد فتنه را نیز از دیگر راه های خروج از فتنه برشمرد و افزود: نباید اجازه دهیم فتنه گران با هم به اتحاد برسند و علیه ملت اقدام کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود به مباحثی همچون راه سازی، ایمنی در برابر زلزله، تامین آب استان و …. بیان کرد: مدیریت در همه این مباحث اهمیت بسیار زیادی دارد و علاوه بر برنامه ریزی، باید پیشگیری را نیز مدنظر قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز وفات ام الابنین، مادر حضرت عباس(ع)، گفت: روز وفات ام الابنین ، روز بزرگداشت و تکریم مادران شهداست و این بانوی بزرگ اسلام، الگویی برای تربیت فرزندان وفادار، مقاوم و ولایتمدار است.

ناصری نقش مادران را در تربیت فرزندان متدین، خدمتگزار، دلسوز، متعهد، خادم به ملت بسیار حائز اهمیت دانست.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=9348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.