• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد:

جدایی حوزه و دانشگاه توطئه استکبار برای ایجاد نفاق در جامعه است

  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
جدایی حوزه و دانشگاه توطئه استکبار برای ایجاد نفاق در جامعه است

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه مشترک حوزه و دانشگاه با محوریت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: جدایی حوزه و دانشگاه در مقاطعی از زمان، توطئه استکبار است زیرا او همواره به دنبال ایجاد نفاق در جامعه اسلامی بوده است. وی با بیان اینکه هدف در حوزه و دانشگاه یکی است، افزود: هم طلاب و […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه مشترک حوزه و دانشگاه با محوریت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: جدایی حوزه و دانشگاه در مقاطعی از زمان، توطئه استکبار است زیرا او همواره به دنبال ایجاد نفاق در جامعه اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه هدف در حوزه و دانشگاه یکی است، افزود: هم طلاب و هم دانشجویان برای کسب علم در مسیر علم آموزی مجاهدت می کنند.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر لزوم مقابله با توطئه استکبار بیان کرد: استکبار جهانی از یک قرن پیش تلاش کرده تدین، تفکر و تعقل را از مدارس و دانشگاه‌ها برچیند در حالی که تدین، هویت فرد را می سازد، تفکر، قدرت تشخیص خوب از بد را در انسان تقویت می کند و تعقل نیز انسان را به خلاقیت و پیشرفت می رساند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به تشریح اهمیت این سه عنصر مهم پرداخت و عنوان کرد: شعارهای استکبار جهانی در این راستا اغوا کننده است و در مقطعی این ذهنیت را ایجاد کردند که کشور ما نیاز به کار و تلاش ویژه ندارد و غربی‌ها نوکر ما هستند و مواد اولیه و نفت ما را می برند و محصول و کالا را بدون زحمت به ما تحویل می دهند.

وی تصریح کرد: این اتفاق در واقع ما را نوکر استکبار می کرد زیرا جوانان ما از تکنولوژی ساخت عقب می ماندند و همیشه در همه مراحل نیازمند و وابسته به غرب بودند.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: حوزه و دانشگاه و مدرسه باید متحول شوند و آموزش ها باید کاربردی شود و از پرورش دانش آموزان و دانشجویان سطحی نگر خودداری شود که البته بعد از انقلاب شاهد تحولاتی در این حوزه بوده ایم اما باز هم راه زیادی در پیش داریم.

امام جمعه یزد بر لزوم نهادینه سازی تفکر، تعقل و تدین در آموزش‌های مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، دیگر دشمن نمی تواند میان حوزه و دانشگاه و حتی در جامعه نفاق و دو دستگی ایجاد کند.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: تحول در این حوزه برکات بسیاری برای ما به دنبال خواهد داشت و هم از نظر اقتصادی و صنعتی پیشرفت خواهیم کرد و هم از نظر مسائل معنوی تقویت خواهیم شد.

وی با اشاره به رسالت طلاب در آموزش جامعه عنوان کرد: باید با برنامه ریزی دقیق تلاش دشمن بر جدا کردن فرزندان و جوانان این کشور از مسیر خدا، نقش برآب شود.

 

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=9383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.