• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد تاکید کرد:

ضرورت توجه ویژه به ارزش های اخلاقی و دینی در دانشگاه ها

  • ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
ضرورت توجه ویژه به ارزش های اخلاقی و دینی در دانشگاه ها

آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از فعالان کنگره شهدا در دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ورود دانشگاه علوم پزشکی به بحث برگزاری یادواره و کنگره شهدا، اظهار داشت: این اقدام قابل تحسین است و شایسته است سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی به ویژه آموزش و پرورش نیز در این زمینه ورود کنند. […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از فعالان کنگره شهدا در دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ورود دانشگاه علوم پزشکی به بحث برگزاری یادواره و کنگره شهدا، اظهار داشت: این اقدام قابل تحسین است و شایسته است سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی به ویژه آموزش و پرورش نیز در این زمینه ورود کنند.
وی، برگزاری کنگره‌ها را اقدامی پسندیده دانست و افزود: این محافل، هم در افراد احساس مسئولیت ایجاد می‌کند و هم حس مسئولیت در قبال خون شهدا را در سایر افراد جامعه ایجاد می کند.
ناصری با تاکید بر لزوم هدایتگری در بین جامعه دانشجویی و سپردن مسئولیت‌های مهم به آنها عنوان کرد: مسئولین در مراکز مختلف از دانشجویان و جوانان نخبه و متعهد بهره گیرند تا این قشر را در برابر مسئولیت‌های اجتماعی تقویت کنند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت تلاش و برنامه ریزی برای حفظ دانشجویان از گزند هجمه‌های فرهنگی بیان کرد: اکنون به نظر می‌رسد بعضی از دانشجویان در سبک و سیاق زندگی به غرب توجه دارند و معنویت در آنها نسبت به گذشته کمرنگ‌تر شده و آنطور که انتظار می‌رود، استقلال فکری در آنها رشد نکرده و این امر در سبک زندگی آنها قابل مشاهده است.
امام جمعه یزد بر لزوم حفظ سیره اسلامی تاکید کرد و گفت: لازم است به ارزش‌های دینی و اخلاقی در دانشگاه ها بیشتر توجه شود و دانشگاه‌ها به نحوی کار تربیتی انجام دهند که دانشجویان به دنبال اهداف والا در زندگی باشند و در مسیر رسیدن به این اهداف، سبک زندگی خود را نیز اصلاح و اسلامی کنند.
ناصری تاکید کرد: اگر کرامت جامعه و اخلاق اجتماعی ما اصلاح شود و روحیه معنویت در جامعه تقویت شود، حس مسئولیت پذیری در افراد پررنگ‌تر می شود و جامعه به سمت پیشرفت حرکت می کند.

تصاویر تجلیل از فعالان کنگره شهدا در دانشگاه علوم پزشکی یزد

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.