• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۹ دی ۱۴۰۲

  • ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۹ دی ۱۴۰۲

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۹ دی ۱۴۰۲ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه خداوند متعال در آیات بسیاری از قرآن ما را به تقوا توصیه کرده و تقوا را اساس پیشرفت و تکامل انسان و راهنمای انسان دانسته، اظهار کرد: انسان متقی به جز در مسیر رضای […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۹ دی ۱۴۰۲

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه خداوند متعال در آیات بسیاری از قرآن ما را به تقوا توصیه کرده و تقوا را اساس پیشرفت و تکامل انسان و راهنمای انسان دانسته، اظهار کرد: انسان متقی به جز در مسیر رضای خدا قدم بر نمی‌دارد و با دستورات خدا مخالفت نمی‌کند.

وی عنوان کرد: اگر انسانی این نوع ارتباط را با خدای متعال داشته باشد و همه برنامه زندگی‌اش بر اساس ارتباط با خدا و کسب رضایت خدا باشد، خداوند همه داشته‌های دو جهان را به او عطا می کند.

استغفار سبب نزول رحمت و برکات الهی

آیت‌الله ناصری با اشاره به روایتی که می گوید دو چیز امان اهل زمین هستند، یکی پیامبر و دیگری استغفار، افزود: مسئله استغفار یعنی از خدای متعال طلب قرب و بخشش کردن و از آنجا که انسان مدام مرتکب خطا می شود، استغفار ضروری است زیرا اگر از غفلت‌های خود طلب عفو نکنیم، بین ما و خدا فاصله ایجاد می شود.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: با استغفار سد گناهان برداشته می شود و رحمت الهی در زندگی انسان جاری و ساری می شود.

وی با اشاره به برخی آیات و روایات که به بخشندگی و رحمت خدا اشاره دارد، افزود: کافی است که انسان زبان خود را با طلب بخشش باز کند و خدا درهای بخشندگی خود را به سوی او باز کند و به دنبال این بخشش و رحمت، نعمات الهی نیز در زندگی انسان سرشار می شود.

آیت‌الله ناصری با اشاره به آیاتی از سوره هود اظهار کرد: اگر انسان استغفار کند، خدا هر آنچه خوبی است به او عطا می کند و عنایات بسیاری در اثر استغفار به انسان عطا می شود.

وی با بیان اینکه استغفار در ماه رجب بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، عنوان کرد: در این ایام نیاز به رحمت خدا در همه زمینه‌ها به شدت احساس می شود و در این ماه استغفار بسیار کنیم تا رحمت خدا از باران نعمت الهی تا سایر نعمت های الهی در جامعه جاری شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام البیض و میلاد حضرت علی(ع) و روایاتی که در مورد فضائل آن حضرت وجود دارد، بیان کرد: شافعی از خلیل احمد نحوی نقل می کند که سئوال شد که درباره علی(ع) چه برای شما بگویم که دشمنانش از روی حسد و کینه، فضائل او را مخفی کردند و دوستانش نیز فضائل او را به دلیل تقیه و ترس بیان نکردند اما با این وجود فضیلت حضرت علی(ع) شرق و غرب عالم را فرا گرفته اند.

توکل رمز پیشرفت و کمال

آیت‌الله ناصری همچنین با اشاره به میلاد حضرت جواد(ع) و ذکر روایتی از ایشان بیان کرد: توکل به خدا و اعتماد به خدا، بهای هر کار گران قیمتی است و آن بها ایمان به خدا و اتکا به خداوند متعال است و اگر اعتماد به خدا پیدا کنی، هر کار مشکلی را می توانی انجام دهی. ما نیز اگر این باور را داشته باشیم که خدا همراه ماست، از هیچ چیز نخواهیم ترسید.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مصداق واقعی ایمان و توکل به خدا بود، افزود: امام راحل با این اعتقاد، شرق و غرب عالم را به زانو درآورد.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: اگر پیشرفت و کمال را می خواهیم باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم. آنچه امام در نظام جمهوری اسلامی درک کرده بود و سالها در حرم حضرت علی(ع) با تضرع درخواست کرده بود، قرب الهی بود و همه حرکات الهی و معنوی او با توکل به خدا بود.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: استکبار جهانی نمی خواهند ببیند که انسان ها با کمال و معنویت در حال پیشرفت هستند و اکنون که می بینند از هیمنه صهیونیست ها و آمریکایی ها نمی ترسیم و به سمت خدا بازگشتیم و خدا در زندگی ما جاری و ساری شده، هر کاری از تحریم و جنگ و تهدید از دستش برآمده، انجام داده است.

وی بیان کرد: باید بسیار بیدار و هوشیار باشیم و بدانیم که راه ثابت ماندن ما در مسیر الهی، توکل و اعتماد به خداست وگرنه دشمنان ما با این همه تبلیغاتی که انجام می دهند، هیچ چیز نیستند به جز معصیت و تباهی و ما با اتکا به خداوند متعال می توانیم در مسیر قرب الهی قدم برداریم.

مشکلات نباید انسان را از خدا غافل کند

امام جمعه یزد تاکید کرد: مشکلات امروز زندگی نباید ما را از خدا، دین، انقلاب و نظاممان دور کند زیرا ملت ایران عظمت و بزرگی دارد که در دنیا مثال زدنی است و نباید با سختی‌های گذرا از پا در بیاید و به ارزش‌های خود پشت کند.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: ملت ایران وصل به خدا شده و این بزرگترین فضیلت است و هرگز نباید این فضیلت را از دست بدهد.

اعتکاف پاکی از پلیدی هاست

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اعتکاف عنوان کرد: اعتکاف پاکی از پلیدی‌هاست و انسان معتکف با پاک کردن خود از پلیدی‌ها و گناه به جامعه باز می گردد و زندگی جدیدی را آغاز می کند.

زمینه مشارکت آحاد مردم در انتخابات فراهم شود

نماینده ولی فقیه در استان یزد همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار کرد: در ایام باقی مانده تا انتخابات باید همه خود را آماده کنیم تا این رویداد مهم در کشور ما با مشارکت آحاد مردم برگزار شود.

آیت الله ناصری از دست اندرکاران برگزاری انتخابات خواست تا زمینه مشارکت آحاد مردم در انتخابات را فراهم کنند.

تشکر از فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: ضمن تشکر از مجموعه آموزش و پرورش استان به واسطه تلاش‌هایی که در راستای خداشناسی و برنامه های مرتبط با قرآن و نماز انجام می دهند، اینگونه از فعالیت های باید در مدارس و بین دانش آموزان گسترش پیدا کند.

لزوم نظارت دولت بر نرخ‌گذاری‌ها

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار و نحوه قیمت گذاری تاکید کرد: تورم مردم را دچار مشکل کرده و دولت بر سودهای کلانی که در پی واردات و تولید روی اجناس کشیده می شود، نظارت کند.

وی افزود: عده ای از ارز دولتی استفاده می کنند و کالاهایی را وارد می کنند و آن را با سودهای نا متعارف به دست مصرف کننده می رسانند که لازم است بر این نرخ گذاری ها نظارت شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=9575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.