• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۶ بهمن ۱۴۰۲

  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۶ بهمن ۱۴۰۲

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۶ بهمن ۱۴۰۲ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه همه ما در محضر خدا هستیم و همیشه باید در نظر داشته باشیم که خدای متعال غنی مطلق است اظهار داشت: ما هرچه داریم از خداست و هرآنچه کسب می‌کنیم و انجام […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۶ بهمن ۱۴۰۲

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه همه ما در محضر خدا هستیم و همیشه باید در نظر داشته باشیم که خدای متعال غنی مطلق است اظهار داشت: ما هرچه داریم از خداست و هرآنچه کسب می‌کنیم و انجام می‌دهیم از نیروی اوست.

وی خاطرنشان کرد: ما در تحت رحمانیت خدای متعال حیات داریم و حساب و کتاب و اعمال و کردار ما در دست اوست و باید خود را همیشه در محضر خدای متعال بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه همه باید برای کسب رضایت خداوند متعال تلاش کنیم خاطرنشان کرد: گناه و مخالفت نکردن با دستورات خداوند وظیفه ماست و باید بدانیم که تقوا ریشه تمام کارهاست و به وسیله تقوا تمام کارها به بهترین نحو ممکن حاصل می‌شود.

در تاریخ حق حضرت زینب(س) ادا نشده است

آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در تاریخ آنگونه که باید و شاید در ارتباط با حضرت زینب(س) حق ادا نشده گفت: حضرت زینب(س) و سیره ایشان باید برای همه ما یک الگوی کامل باشد و در زندگی ایشان را الگوی خود بدانیم.

وی ادامه داد: در زندگی حضرت زینب(س) سه ویژگی بسیار مهم است که آن حضرت را به اوج رسانده و ایشان احیاگر نهضت حضرت امام حسین(ع) شدند به گونه ای که اگر حضرت زینب(س) نبود قیام امام حسین(ع) در کربلا به پایان می‌رسید.

امام جمعه یزد معرفت، بصیرت و شجاعت را سه خصلت مهم آن حضرت دانست و گفت: معرفت به معنای شناخت باریتعالی و عشق به حق است که سراسر وجود حضرت زینب(س) را گرفته بود.

آیت‌الله ناصری گفت: اگر شخصی تمام سلول های خود را با باور به خدا همراه کند و پروردگار را غنی مطلق بداند و خواسته خدا را بر خواسته های خود مقدم بدارد، قطعا به بالاترین درجه ها می رسد همانگونه که حضرت زینب(س) به همین وسیله به بالاترین درجه ممکن دست پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: چنین انسانی هر آن چیزی که خدا بخواهد و لو اینکه با خواسته‌های نفسانی خودش مغایرت داشته باشد را قبول می کند.

وی افزود: اینگونه افراد نه تنها خداوند را دوست خواهند داشت، بلکه تمامی افراد و مخلوقات خدا را به واسطه اینکه بندگان خدا هستند را هم دوست خواهد داشت، این همان نگاهی است که حضرت امام خمینی(ره) داشتند.

بصیرت یکی از ویژگی‌های سه‌گانه حضرت زینب(س)

امام جمعه یزد بصیرت داشتن را دیگر ویژگی آن حضرت دانست و گفت: روشن شدن نور خدا در قلب به واسطه بصیرت به وجود می آید و سبب ایستادگی در برابر طاغوت می شود و همین موضوع عظمت حضرت زینب (س) را به وجود آورد و سبب شد که حضرت با وقار و شجاعت در مقابل عبیدالله بایستد و نشان دهد که هیهات من الذله ادامه دار است.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: اینکه حضرت زینب(س) می فرمایند هیچ چیزی جز زیبایی ندیدم از اوج بصیرت آن حضرت است و به دلیل آنکه همه این اتفاقات در مسیر خداوند متعال رخ داده آن را زیبا می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد انقلاب اسلامی ایران را در ادامه مسیر نهضت امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) دانست و گفت: امروز وظیفه ماست که همانند زینب کبری(س) توطئه‌های دشمن را بشناسیم و با اتکا به خداوند متعال و با شجاعت و بصیرت در برابر دشمن بایستیم.

امام خمینی(ره) با بصیرت کامل قدرت را تنها در دستان خدا می‌دانست

وی با بیان اینکه توان مال خداوند متعال است گفت: امام خمینی(ره) هم به واسطه همین موضوع می فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و در تمامی مشکلات خداوند همراه ملت ایران اسلامی بوده است.

ماهیت انقلاب اسلامی همان ماهیت نهضت امام حسین(ع) است

امام جمعه یزد در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه مبارک فجر عنوان کرد: ما در این دهه حوادث و مسائل زیادی داشتیم و آن چیزی که خداوند متعال به وسیله امام خمینی(ره) شروع کرد در واقع احیای نهضت امام حسین(ع) بود.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ایران همان ماهیت نهضت امام حسین(ع) بود گفت: زمینه و حرکت هم به همان صورت بود و آن کسانی که در حال انحراف اسلام و اسلام زدایی بودند به وسیله انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) کنار گذاشته شدند و حکومت اسلامی پایه‌گذاری شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه در زمان امام حسین(ع) معاویه و یزید به گونه ای فعالیت کرده بودند که مردم چشم و گوش بسته حرف‌های آنها را قبول می کردند و کار به جایی رسید که در کربلا ۳۰ هزار نفر حرکت کردند و امام حسین(ع) که می دانستند نوه پیامبر(ص) است را به شهادت رساندند که چرا در برابر یزید ایستاده است.

بی بصیرتی در میان مسلمانان فاجعه آفرین است

وی با تاکید بر اینکه بی بصیرتی در میان مسلمانان فاجعه آفرین است و مشکلات زیادی برای مردم به وجود می آورد عنوان کرد: امام حسین(ع) ایستاد و شهید شد ولی این تحول را به وجود آورد و حضرت زینب(س) هم با ایستادگی خود نهضت اسلام و شهادت را جاری و ساری کرد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در ایران هم پیش از انقلاب فرق های مختلف در بین مردم رخنه کرده بودند و چنان در حال گسترش بودند که اگر چند سال دیگر ادامه داشت در میان کل جامعه گسترش پیدا می کرد.

پیش از انقلاب اسلام زدایی با سرعت زیادی در حال حرکت بود

آیت‌الله ناصری افزود: قبل از انقلاب، اسلام زدایی و مخالفت با احکام اسلامی با شیب بسیار تندی در حال حرکت بود و امام خمینی(ره) آمد در برابر این حرکت ایستادگی کرد و با بیدار کردن مردم و هشدار به آنها زمینه نابودی رژیم طاغوت را به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد شناخت ماهیت انقلاب و ارتباط آن با نهضت امام حسین(ع) را بسیار مهم دانست و گفت: امام خمینی(ره) به دنبال ریاست و مدیریت نبود و در فیضیه هم این موضوع را تاکید فرمودند بلکه عشق به خدا و اسلام و وظیفه دینی سبب شد که چندین سال سخت ترین مشکلات را تحمل کنند تا مردم ایران را بیدار و بصیر کنند.

وی با بیان اینکه حقیقت ایمان به خدا موضوع بسیار مهمی بود که در تمام کارها و صحبت ها و اقدامات امام خمینی(ره) موج می زد عنوان کرد: پیش از انقلاب بسیاری از علما و مردم را به شدت شکنجه می دادند ولی همه در برابر این سختی ها ایستادگی کردند تا انقلاب به پیروزی برسد.

دشمن در حال تلاش برای دور کردن مردم از ولایت فقیه و انقلاب است

امام جمعه یزد ادامه داد: همانگونه که علیه امام علی(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) توطئه می کردند امروز هم دشمنان از جهات مختلف در تلاش هستند که به این انقلاب اسلامی ضربه بزنند و مردم را از اسلام و انقلاب و ولایت دور کنند.

آیت‌الله ناصری خاطرنشان کرد: دشمن از جهات نظامی و سیاسی تلاش بسیاری کرد ولی نتوانست به انقلاب ضربه بزند و امروز باور مردم را هدف قرار داده تا بتواند در این عرصه مردم را از انقلاب دور کند اما تاکنون تمام توطئه‌ها با بصیرت مردم خنثی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه امروز ما برای نقش برآب کردن توطئه‌های دشمنان نیاز به بصیرت و ایستادگی حضرت زینب(س) داریم گفت: درست است مشکلاتی وجود دارد و باید برای رفع آن حرکت کنیم اما باید بصیر باشیم و نگذاریم دشمن از مشکلات سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به ایام اعتکاف گفت: افرادی که در اعتکاف هستند باید سعی کنند از این ایام استفاده لازم را ببرند و زمینه‌ای به وجود آورند که بتوانند در مسیر حق و معارف الهی بهتر و بیشتر از گذشته قدم بگذارند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=9641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.