• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۳ فروردین ۱۴۰۳

  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۳ فروردین ۱۴۰۳

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تبریک فرا رسیدن سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت یادآوری بزرگی برای ماست که جهان هرگز در سکون نیست و ما انسانها نیز باید پویا و خدمتگزار باشیم و برای مردم مفید و نسبت به […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تبریک فرا رسیدن سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت یادآوری بزرگی برای ماست که جهان هرگز در سکون نیست و ما انسانها نیز باید پویا و خدمتگزار باشیم و برای مردم مفید و نسبت به آنها مسئولیت پذیر باشیم.

وی با اشاره به خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه که بندگان خدا را به تقوای الهی دعوت کرده است، افزود: تقوا به معنای در تراز بندگی خدا قرار گرفتن است و در ماه رمضان باید به تقوای الهی برسیم زیرا یکی از دستاوردهای روزه، رسیدن به تقوای الهی است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: تقوا کلید سعادت است و اگر می خواهیم به هدف زندگی که کمال الهی است، برسیم باید تقوا پیشه کنیم.

آیت الله ناصری ادامه داد: حضرت علی(ع) به نکته دیگری نیز اشاره دارند که در حرف و عمل خود عجله نکنید، در آن تامل کنید، اگر حق است مطرح کنید اما اگر حق نیست، آن را بازگو نکنید یا انجام ندهید و ما نیز باید در انجام هر امری آخر و عاقبت کار یا سخن را بسنجیم.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: ملاک سنجش ما باید رضایت خدا باشد و ببینیم کاری که می خواهیم انجام دهیم یا سخنی که می خواهیم به زبان بیاوریم، مورد رضایت خدا قرار دارد یا خیر و در هر امری باید رضایت خدا را مدنظر داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حربه های فرهنگی علیه کشور ما که علیه اعتقادات، دین، ارزش‌ها و انقلاب ما به کار گرفته شده است، افزود: مومن باید زیرک باشد و نباید همه چیز را باور کند و ابتدا باید تحقیق کند سپس تصمیم بگیرد زیرا مبنای هجوم دشمن دروغگویی، تخریب، بی بند و باری، فساد و عیاشی است.

آیت الله ناصری تصریح کرد: نباید به شنیده ها اتکا کنیم زیرا ریشه اغلب دروغ ها فضای مجازی است و این فضا آلوده به حیله های دشمن است و از این فضا برای رسیدن به مقاصد کثیف خود استفاده می کند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن، دشمن است و هرگز خیر ما را نخواسته و نمی خواهد، اظهار کرد: دشمن هرگز دلسوز ما نیست و همواره نیکی را از ما دریغ کرده اند و تنها به دنبال گرفتن ایمان و ارزش ها و به فساد کشیدن جامعه هستند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه معلمان و مربیان و والدین باید نسبت به آسیب های فضای مجازی و دسیسه های دشمن به فرزندان این مرز و بوم تذکر دهند و آنها را آگاه کنند، عنوان کرد: همه باید در برابر دروغ های آنها آگاه باشیم و اسیر سخنان کذب، خلاف واقع و اقواع کننده آنها نباشیم.

آیت الله ناصری با اشاره به آیه بشارت که انسان را در مسیر دینداری ثابت قدم نگه می دارد، افزود: در قرآن کریم آمده که اینها می خواهند نور خدا را با دروغ ها، شایعه پراکنی ها و فتنه های خود، خاموش کنند اما خدا نور خود را تمام می کند و اجازه نمی دهد که نورش خاموش شود.

وی عنوان کرد: خدا پشتوانه ماست و هر چه بخواهند ما را نا امید کنند، این آیه ما را تشویق می کند که بایستیم زیرا دشمن پوچی را ترویج می کند و آنچه که آنها تبلیغ و ترویج می کنند سرانجام انسان را به پوچی و نابودی می رساند.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: همه ما باید امیدوار به عنایت خدا باشیم زیرا عزت، انسانیت، روحیه الهی، قرب خدا، زندگی ابدی و سعادتمندانه است که ماندگار و ابدی است.

وی با بیان اینکه نباید مسائل معنوی را آلوده به مادیات کنیم، تصریح کرد: عده ای حتی اعتقادات دینی خود را به مسائل اقتصادی گره زده اند در حالی که صحیح نیست و باید استقامت کنند و اطمینان داشته باشند که مسائل حل خواهد شد و نباید مشکلات اقتصادی در ایمان ما اثرگذار باشد.

آیت الله ناصری با تاکید بر لزوم روحیه استقامت و پایداری اظهار کرد: خدا در قرآن فرموده کسانی که استقامت می کنند همواره پیروز هستند و سعادت دنیا و آخرت را دارند بنابراین مقاوم باشید و اجازه ندهید که دشمنان ما را از خدا و دین و پیامبر دور کند.

خطیب جمعه یزد بیان کرد: دشمن می خواهد دین ما را بگیرد و خانه های عنکبوتی به بچه های ما بدهد اما باید با همراهی با ولایت، مقاومت و کمک به رفع مشکلات دین خود را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: نظام ما یک نظام الهی است و حاکمان این نظام وظیفه دارند مردم را در مسیر خدا قرار دهند.

ناصری عنوان کرد: برخی مسئولان ما دلشان می خواهد کار کنند اما گاهی اینقدر مشکلات بسیار و فشار بالاست که نمی توان بعضی از برنامه ها را به سرانجام رساند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه خوشبختانه رهبر معظم انقلاب مقاوم ایستاده اند و با تدبیر در حال پیش بردن انقلاب و نظام اسلامی هستند، اظهار کرد: برخی کاستی ها به واسطه تحریم و برخی کم کاری‌های داخلی وجود دارد اما باید با کمک یکدیگر این کمبودها و نقایص را برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب بیان کرد: تولید باید واقعی باشد نه اینکه مونتاژکاری باشد و لازم است در این زمینه اقدام جدی شود و ورود جدی به بحث ساخت ماشین آلات و تولید برخی محصولات نظیر نهاده های دامی باشیم.

آیت الله ناصری همچنین یاد و خاطره شهید محراب استان یزد، آیت الله صدوقی را گرامی داشت، افزود: آیت الله صدوقی در ۱۱ رمضان به دست فردی به شهادت رسید که به نحوی خوارج زمان بود.

وی با اشاره به سفرهای نوروزی و حضور مسافران خارجی در استان یزد اظهار کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که اصالت دینی این دیار زیر سئوال نرود و حرمت مردم دیندار یزد و ماه مبارک رمضان نیز حفظ شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=9891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.