• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

امام جمعه یزد: حضور روحانیت در جبهه ها پربرکت و موثر بود

  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
امام جمعه یزد: حضور روحانیت در جبهه ها پربرکت و موثر بود
آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: حرکت روحانیت در جبهه ها بسیار پربرکت بود و حضوری مفید و موثر داشتند و بسیاری از روحانیون به عنوان تکلیف و وظیفه الهی و دفاع از میهن اسلامی در جبهه ها حضور یافتند.

آیت الله محمدرضا ناصری در نشست خبری کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی که قرار است چهارم خرداد ماه در قم برگزار شود، اظهار داشت: در استان یزد روحانیون مبارز و بارزی در مسیر اسلام و انقلاب جانفشانی کردند و در راه خدا به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه اغلب این روحانیون شهید، افرادی تاثیرگذار و فاضل بودند، افزود: حضور روحانیون در جبهه ها رکن اساسی برای تقویت روحیه و آرامش رزمندگان بودند و در بسیاری از موارد حتی به موعظه دشمن نیز می پرداختند.

ناصری با بیان اینکه روحانیون حتی در جبهه نیز کار وعظ و ارشاد را به درستی انجام می دادند، عنوان کرد: تعداد زیادی از روحانیون توانسته بودند تاثیرگذاری بسیار خوبی روی رزمندگان و حتی نیروهای دشمن داشته باشند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: حرکت روحانیت در جبهه ها بسیار پربرکت بود و حضوری مفید و موثر داشتند و بسیاری از روحانیون به عنوان تکلیف و وظیفه الهی و دفاع از میهن اسلامی در جبهه ها حضور یافتند و علاوه بر سخنرانی و وعظ، رزم مسلحانه انجام دادند و به مقام شامخ شهادت نیز نائل آمدند.

ناصری عنوان کرد: احساس مسئولیت در میان روحانیون و طلاب در سطح بالایی وجود داشت و امیدواریم با برگزاری یادواره ها و کنگره ها، بتوانیم سیره این شهدا را به درستی تبیین کنیم.

*کنگره ۴ هزار شهید روحانی در قم برگزار می شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر نیز در این نشست با اشاره به سوم خرداد ماه، سالروز آزادی خرمشهر اظهار داشت: مستندسازی اطلاعات ۴ هزار روحانی شهید در سراسر کشور انجام شده که این اقدام برای ۱۳۴ شهید روحانی استان یزد نیز انجام شده است.

حجت الاسلام کاظم کریم بیگی بیان کرد: این کنگره قرار بود سال گذشته برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا لغو شد و امسال با سخنرانی رئیس جمهور در شهر قم و جوار مضجع شریف حضرت معصومه (س) برگزار می شود.

وی به تشریح برنامه های مرتبط با این کنگره در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این کنگره با هدف تبیین و ترویج نقش و پیشتازی شهدای روحانی در شکل گیری انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس تاکنون برگزار می شود.

کریم بیکی عنوان کرد: تقویت و نهادینه سازی فرهنگ جهاد و شهادت در حوزه های علمیه و جامعه همچنین تجلیل از مقام شامخ شهدای روحانی و تحت تاثیر قرار دادن فضای عمومی کشور با ترویج فرهنگ شهادت است.

گفتنی است؛ استان یزد ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۱۳۴ نفر از این تعداد، شهدای روحانی هستند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.