• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد در بازدید از منطقه سیل زده زردین:

همدلی مردم در شرایط بحران قابل تقدیر است

  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
همدلی مردم در شرایط بحران قابل تقدیر است
فداکاری و همدلی مردم در شرایط بحران قابل تقدیر است و امیدواریم مسئولین قدردان این مردم غیور و شریف باشند و نسبت به رفع مشکلات آنها با جدیت بیشتر عمل کنند.

آیت الله محمدرضا ناصری در بازدید از مناطق سیل زده زردین و دیدار با مردم و مسئولین منطقه، با اشاره به کمک و همدلی مردم و مسئولان در راستای امدادرسانی به منطقه سیل زده زردین اظهار کرد: فضیلت هیچ عمل و کرداری بالاتر از کمک به بندگان خدا نیست و خدای متعال شاهد و ناظر بر عملکرد مسئولان و کمک مردم به همنوعان خود است و قطعا خود پاسخ این عمل خداپسندانه را خواهد داد.

وی افزود: فضیلت کمک به مومن بسیار بالاتر از حج دانسته شده و همواره در روایات در مورد این فضیلت و عمل به آن توسط امام حسین (ع) تاکید شده است.

امام جمعه یزد وقوع حوادث طبیعی را هشدار توام با لطف الهی دانست و عنوان کرد: اصل این حوادث طبیعی هشداری است برای مسئولین تا نسبت به انجام وظایف خود جدی تر و آگاه تر باشند و همچنین برای مردم در راستای همدلی بیشتر یک لطف الهی است.

ناصری گفت: سیل اخیر تجربه ای باید باشد که نسبت به بهبود زیرساخت های استان واین منطقه اقدامات جدی تری انجام شود و در این راستا باید یک اقدام اساسی صورت بگیرد که کار اساسی و درست همواره باعث ایمنی است.

وی افزود: طراحی صحیح مسیل ها، مقاوم سازی ساختمان ها، نوسازی و بازسازی منازل تخریب شده از جمله اقداماتی است که باید پس از بحران با جدیت بیشتر انجام شود.

امام جمعه یزد صبر و حفظ آرامش توسط مردم را الزامی دانست و بیان کرد: مردم در این شرایط با حفظ خونسردی و پیش گرفتن صبر، همکاری های لازم را با مسئولین داشته باشند و مدیریت بحران در این شرایط باید اولویت باشد.

ناصری گفت: مدیریت بحران، رسیدگی به امور مردم ، بهبود هر چه سریع تر شرایط و جبران خسارت مردم باید با جدیت دنبال شود و اقدامات لازم در این راستا هر چه سریعتر انجام شود.

وی اتحاد و یکپارچگی مردم با یکدیگر را عامل خشنودی خداوند متعال دانست و بیان کرد: فداکاری و همدلی مردم در شرایط بحران قابل تقدیر است و امیدواریم مسئولین قدردان این مردم غیور و شریف باشند و نسبت به رفع مشکلات آنها با جدیت بیشتر عمل کنند.

امام جمعه یزد بر برگزاری عزاداری های امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: شرایط نباید باعث شود که عزاداری های ماه محرم کمرنگ شود و امید است عزاداری های امام حسین (ع) همواره با جدیت برگزار شود.

*در حال بررسی خسارت‌های مردم شهرستان تفت هستیم

محمد دهشیری، فرماندار تفت، جبران خسارت های وارد شده را مسئله مهمی دانست و افزود: همچنان در حال بررسی خسارت های وارده شده به مردم هستیم و پس از پایان برآورد خسارات، با توجه به بیمه بودن با نبودن منازل نسبت به پرداخت خسارت ها اقدام می شود.

وی افزود: رویکرد کشور و استان در این زمینه بسیار جدی است و مردم نگران جبران خسارت های وارد شده نباشند و همچنان از دولت درخواست پیگیری ویژه و تخصیص اعتبارات لازم را داریم.

مطالب مرتبط:

فیلم | بازدید آیت الله ناصری از مناطق سیل زده زردین

سخن نگاشت | همدلی مردم در شرایط بحران قابل تقدیر است

 

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=4014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.