• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

هدایتگری جامعه مهمترین وظیفه طلاب است

  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۳
هدایتگری جامعه مهمترین وظیفه طلاب است

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه «طرح میثاق طلبگی» که در حوزه علمیه شهید صدوقی طزرجان برگزار شد، با اشاره به مقدمه نبوت اظهار کرد: خداوند متعال مقدمات نبوت را با دستوراتی به حضرت موسی(ع) ابلاغ کرد که یکی از این دستورات گوش دادن به تمام فرامین خداوند بود. وی افزود: شنیدن همراه با تفکر و […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه «طرح میثاق طلبگی» که در حوزه علمیه شهید صدوقی طزرجان برگزار شد، با اشاره به مقدمه نبوت اظهار کرد: خداوند متعال مقدمات نبوت را با دستوراتی به حضرت موسی(ع) ابلاغ کرد که یکی از این دستورات گوش دادن به تمام فرامین خداوند بود.

وی افزود: شنیدن همراه با تفکر و اندیشه و در نهایت تبدیل آن به ایمان درونی از دیگر دستورات خداوند به حضرت موسی(ع) بود که این دستور بیانگر این است که شنیدن بدون تفکر هیچ سود و حاصلی ندارد.

امام جمعه یزد با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: بنابر گفته امام علی(ع) دو نوع علم وجود دارد؛ علمی همراه با تفکر و علمی بدون تفکر، و با توجه به موارد بیان شده علم همراه با تفکر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: علم باید در ذهن و قلب و روح انسان حک شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد، بنابراین حوزه‌های علمیه باید در اولین گام نسبت به تفکر همراه با اندیشه و باور قلبی اقدام کند و از آن بهره ببرد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به دیگر دستورات خداوند به حضرت موسی(ع) تصریح کرد: دور شدن از تعلقات مادی، دوری از تکبر و خودستایی و خودخواهی نیز از دیگر فرمان‌های خداوند به حضرت موسی(ع) بود که این دستورات الهی در ورود به حوزه علمیه نقش بزرگ و مهمی دارد.

وی ادامه داد: یک طلبه در وهله اول باید دست از تکبر، خودخواهی و خودستایی بردارد و تلاش کند تا تنها به خداوند فکر کند و از مسائل دنیوی که باعث دوری از خداوند می‌شود دوری گزیند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: نماز به عنوان پل ارتباطی بین خداوند و بنده عمل می‌کند و از جمله مواردی است که باعث می‌شود انسان از امور دنیوی فاصله بگیرد و به سوی خداوند حرکت کند.

وی با بیان اینکه تمام وجود و قدرت جهان و انسان در دست خداوند است، عنوان کرد: حیات و ممات عالم هستی و انسان‌ها در دست خداوند است و رسیدن به خداوند به معنای دستیابی به تکیه‌گاه امن الهی است، انسان تنها باید به خداوند توکل کند و خواسته‌های خود را با او در میان بگذارد.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: یک طلبه باید همواره به یاد خداوند باشد و تلاش کند تا از خداوند فاصله نگیرد، زیرا شیطان تلاش می‌کند تا سعادت کار خیر را از افراد مومن و خدا دوست بگیرد تا نور الهی را در قلب آنان خاموش کند.

امام جمعه یزد راه طلبگی را راه انبیاء دانست و عنوان کرد: هدایت، سعادت، شقاوت جامعه و مردم در دست طلبه است، طلبه می‌تواند راه درست را برای مردم بیان کند، بنابراین مهمترین وظیفه طلاب و روحانیون حرکت در مسیر انبیاء و هدایت جامعه است.

وی افزود: توکل به خدا یکی از اساسی‌ترین مسائلی است که باید در وجود هر طلبه‌ای به ظهور برسد تا طلبه وابسته به شخص و ارگان خاصی نباشد و مستقل عمل کند.

 

تصاویر حضور آیت الله ناصری در اردوی میثاق طلبگی

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=7811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.